anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Ogólny poziom jakości Twojej sprzedaży spadł poniżej neutralnego.

Idź do rozwiązania
centromet_w-wa
#8 Zapaleniec#

Czemu poziom jakości mojej sprzedaży spadł po dostaniu pozytywnej opinii od klienta? I skąd -1600 punktów w jakości sprzedaży? Z góry dziękuję za wyjaśnienie tej dziwnej sytuacji. 🙂

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18
nat_not
Moderator
Moderator

@centromet_w-wa W panelu "Jakość mojej sptrzedaży" prezentujemy wyniki w ramach 6 stopniowej skali oraz w postaci uzyskanyh punktów. Szczegóły dotyczące przyznawania i odejmowania punktów znajdziesz w tym artykule.

Jeśli chodzi o pozytywną ocenę i spadek poziomu jakości sprzedaży - jest to możliwe, ponieważ wyniki dotyczą ostatnich 30 dni. Czyli codziennie przestajemy brać pod uwagę oceny z najwcześniejszego dnia i w jego miejsce dochodzą te z wczoraj. Innymi słowy - liczba i wartość ocen branych pod uwagę się zmienia.

   Natalia
   Moderator

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
mwmonety
#20 Guru#

@nat_not z tymi ocenami jakości to teraz jest największy koszmar dla sprzedających ze względu na czas urlopów wystawiamy mało lub wcale by odpocząć od tej gonitwy a tu jedna ,dwie nieprzychylne opinie i cały wysiłek nasz idzie na marne .u mnie też widzę że od 2 lat po raz pierwszy mogę zostać pozbawiony SS ze względu na urlop .czy to jest sprawiedliwe? czy nie należy się nam odpoczynek?

oznacz moderatorów
centromet_w-wa
#8 Zapaleniec#

Sęk w tym, że ocena jest jedna pozytywna, a wcześniej nie było żadnych ocen. Dlatego zdziwiło mnie to, że przy pierwszej ocenie od klienta (pozytywnej) jakość sprzedaży nagle spadła.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

centromet_w-wa klient obciął ci 2gwiazdki za koszt dostawy i tu jest pies pog ....

jedyne co ci mogę poradzić to uprzejmy kontakt zklientem i prośba o unieważnienie oceny .

oznacz moderatorów
centromet_w-wa
#8 Zapaleniec#

Za 2 obcięte gwiazdki -1083/70? Gdzie sens, gdzie logika? 🙂

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

centromet_w-wa niema logiki tym bardziej ,że sprawa rozbija się o koszt przesyłki , na który raczej wpływu nie masz , a wielu kupujących tnie gwiazki dla samej zasady .Tak niestety działa system jakości sprzedaży i nic na to nie poradzimy .W Twoim przypadku przy dużych wartosciowo przedmiotach oferuj dostawę gratis/ dolicz do ceny koszt przesyłki /  wówczas klient będzie miał zablokowaną możliwość odcięcia gwiazdek w tej mierze .

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#16 Inspirator#

@centromet_w-wa z tymi statystykami jest ogromny problem jeżeli ma się małą ilość transakcji i ocen. Trzeba pilnować wszystkiego: odpisywać natychmiast na wiadomości, dyskusje, natychmiast załatwiać reklamacje i zwroty (mimo ustawowych terminów). Te statystyki są strasznie niedopracowane, dla niektórych niesprawiedliwe.

Zakładam, że straciłeś 1tys. punktów za te trzy gwiazdki w "zadowoleniu kupujących":

Jeśli Twój wynik będzie poniżej 4.90 odejmiemy punkty. Stracisz:

  • 10 punktów za każde 0.01 pkt w przedziale 4.90 do 4.85
  • 20 punktów za każde 0.01 pkt poniżej 4.85.

Co z tego, że będziesz na głowie stawać, żeby ogarnąć wszystko. Kupujący może Cię ocenić jak tylko chce i NIC z tym nie zrobisz. Nie możesz nawet pisać do allegro w tej sprawie, bo i tak Ci odpiszą, że nie ingerują w oceny, gdyż nie znają przebiegu transakcji. Zadzwonisz do klienta z prośbą o zmianę oceny, to Ci jeszcze negatywa wystawi za nękanie albo zawracanie gitary.

Jak w pewnym wczorajszym poście ktoś miał, że nie będzie tracił czasu na zwrot i wystawi negatywa, bo nie chciało się kupującemu iść do innego paczkomatu...

Jedyne co mogę Ci polecić to dokładna analiza wszystkich sekcji w jakości sprzedaży, aby na zaś wiedzieć gdzie odejmują punkty. Najgorsza sekcja to obsługa kupującego... Wszystko zależy od ilości ocen, a nie możesz też wysyłać próśb o wystawienie oceny, bo znajdzie się paru kupujących, których to zirytuje na tyle, że obetnie Ci wszystkie gwiazdki, a i tak nic z tym nie zrobisz, bo kupujący ma prawo do wszystkiego.

Ja na dwóch kontach nawet nie mam szans na Super Sprzedawcę mimo porządnej obsługi, bo kupujący zaniżają oceny przede wszystkim za koszt wysyłki. Tyle pracy idzie na marne tylko dlatego, że kupujący bez smarta wystawiają po trzy gwiazdki za paczkomat  po 8,89 (?????).

Poziom zadowolenia kupujących przez wiele miesięcy wynosił 4,940 - 4,949 (do SS wymagane 4,950). Jakiś czas temu dałem sobie z tym wszystkim spokój.

Allegro chociaż raz mogłoby stanąć po stronie sprzedających w ten sposób, że wprowadziliby wymagane wyjaśnienia oceny poniżej 5 na miesiąc, które by były widoczne publicznie.

Chętnie bym się dowiedział dlaczego transakcje z ofert w 100% zgodnych z opisem dostają po dwie gwiazdki.

Również chętnie bym się dowiedział dlaczego towar wysłany natychmiastowo, bez żadnych problemów i zapytań skutkuje otrzymaniem dwóch gwiazdek za obsługę kupującego.

Nigdy bym się nie czepił jakości sprzedaży, gdyby oceny były wystawiane sprawiedliwie, a nie "bo tak".

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Allegro nic z tym nie zrobi , a oceny kupujacych w dużej mierze zależą od ich nastroju w chwili wystawiania oceny . Dostałem negatywa .... sprawdzam przesyłka nadana w dniu zakupu , doręczona w następnym , produkt świeży. Dzwonię ... odpowiedź na pytanie ... aaaaa bo ten zapach jakiś taki .... , ale po kilku zdaniach kupujący zgodził się na anulowanie oceny .

oznacz moderatorów
mariuszposylek
#11 Animator#

Ja to właśnie przechodzę. Pan Kupujący wystawił mi negatywa "Produkt niekompletny". Oczywiście dostał to co w opisie, na zdjęciu wszystko ładnie widać, wszystko sprawne i działające. Nie było przy nim (ani zdjęciu, w ofercie też) mocowania pomiędzy lusterkiem wstecznym a szybą. Nie jest to element stały i nie miałem go w ofercie. Pan zarzucił mi najpierw "urwane mocowanie do szyby", potem wytłumaczyłem, że nic nie jest urwane to "W mojej opinii urwane ostatnie mocowanie. Ja nie potrafię zdemontować i przełożyć go ze starego." Po kilku kolejnych mailach Pan w końcu sam zaproponował "Proszę wystąpić o unieważnienie oceny i ja ją akceptuje skoro to takie dla Pana ważne i nie drążmy już tego dłużej". Cała transakcja na kwotę 13,85 zł, załatwienie tego ponad 1,5 h. Plus dla Kupującego, że specjalnie nie dał mi wszędzie po jednej a po cztery gwiazdki. Bo zazwyczaj po złości zaniżają oceny. Jeszcze tylko jeden z wczoraj z zakupu na kwotę 21,87, w tym przypadku Kupujący również nie patrzy co kupuje i jestem w domu 🙂 Napisałem z ciekawości do Allegro czy w powyższej sytuacji serwis zgodził by się na anulowanie oceny. Ciekawe co odpiszą. Ale pewnie już wiem.

oznacz moderatorów
konto zamknięte
Nie dotyczy

odpisz na tą ocenę i z głowy, nie przejmuj się jeśli jesteś prwaciarzem 🙂

oznacz moderatorów
DarkStoorM
#16 Inspirator#

Nawiązując do tematu, ale troszkę z innej sekcji:

Uważajcie, bo jeżeli dostajecie mało wiadomości, to przeoczenie JEDNEJ skutkuje całkowitym zrujnowaniem statystyk. Z 765 punktów, wszystko perfekt, na 185 🙂

Poziom jakości z super na:

Terminowe odpowiedzi:

Dziękuję 🙂

oznacz moderatorów
media_net_sklep
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry dołączam się do tematu. Dzisiaj Allegro odrzuciło wniadek o zrot prowizji bo klient ocenił ze produkt był uszkodzony i po mimo tego ze to nie prada i zwróciliśmy natychmiast pieniądze. Allegro nie zwróci mi prowizji bo poziom sprzedaży jest poniżej zadowalającego. Wyglada to na celowe działanie, zaniżają jakość żeby blokować zwroty prowizji. Wchodzę w te jakości sprzedaży a tam same kwiatki. Wysyłam przesyłki w terminie odpisuje na każde maile nie mam otwartej żadnej dyskusji a te co kiedyś były zakończone pozytywnie a tu same minusy jak oni to liczą. 

Terminowe odpowiedzi w dyskusjach: co to jest za bzdura - każda odpowiedź jest wysyłana nie później niż 24h . Dodatkowo sami wysyłają  automatyczne odpowiedzi dlaczego więc mam -450 / 20 Proszę mi wskazać które dyskusje toczyły się nie zgodnie z wytycznymi. Poza Tym nie mam żadnych prowadzonych dyskusji wiec jak moge mieć wynik - 450 no jakiś kosmos przecież to nie ma sensu 

 

Średni czas odpowiedzi w dyskusjach:41h 1m  to samo prosze wskazać w których dyskusjach odpowiedz trwała 41h  ja sobie nie przypominam -90 / 30 super

 

Terminowe odpowiedzi na wiadomości klientów:60,87%  odpisuje na każdego maila skąd -350 / 20
 
Średni czas odpowiedzi na wiadomości klientów:16h 36m żart 
oznacz moderatorów
cFiat
#10 Popularyzator#

Też mam dewastacje  "Twój poziom jakości sprzedaży -32 / 1000"
Nie rozumiem tego debilnego oceniania skąd minusy. Ludzie weźcie przestańcie ćpać w tym allegro bo już naprawdę szkoda naszego cennego czasu na próbę zrozumienia tego co wy pod wpływem wymyślanie !

oznacz moderatorów
pk_kosmetyki
#7 Wielbiciel#

Mam to samo! Mało tego zauważyłem że moje aukcje w związku z tym zniknęły z pierwszych stron , czy to może być przez to???

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@pk_kosmetyki tak, końcowa ocena Twojej jakości sprzedaży wpływa na pozycję Twoich ofert w trafności, piszemy o tym tutaj

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
pk_kosmetyki
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za odpowiedź. Z prawie 900 punktów jakości spadło do 299 i od razu oferty znikły, a były na pierwszych stronach. Uważam że coś jest nie tak bo odpisuje na każdą wiadomość a tu mam -950 czy to może być jakiś błąd ? Jak mam teraz odbudować swoją pozycję ? 

oznacz moderatorów
la_nika
Moderator
Moderator

@pk_kosmetyki ta wartość spadła, ponieważ nie udzieliłeś odpowiedzi wysłanej 10.04 o 21:47 przez Kupującego placek******. W ocenie pod uwagę bierzemy ostatnie 30 dni, więc oczywiście możesz odbudować swoją pozycję, jeżeli w kolejnych 30 dniach będziesz miał wysoką jakość sprzedaży i terminowo udzielone odpowiedzi. 

   Monika
   Moderator


   _____________
   Tak jak roślina, społeczność potrzebuje pielęgnacji i troski, by rozkwitać.
   Dbajmy o nasze dobre relacje!
oznacz moderatorów
andrew1919
#9 Pomysłodawca#

Owszem system ocen jet tragiczny i mocno krzywdzący sprzedających !!

Prosta sytuacja gdy sprzedajemy gwintownik wart 13zł + 8,99 wysyłka i klient ocenia koszt wysyłki na 2 gwiazdki no sorry ale wysyłka miała być za darmo przy tej cenie ?? Czy to jest poważne ?? Znowu jak wycenie gwintownik wraz z ceną wysyłki to będzie marudzenie czemu taki drogi i również obniżenie ocen...... Uważam, że całe te oceny są mocno nie dopracowane bo nawet w przypadku wysyłki towarów kurierem ceny są czasami wysokie ze względu na małą ilość wysyłanych paczek kurierem gdy wszedł smart zatem koszty również rosną czego nie rozumieją klienci i traktują Nas sprzedających jak wrogów i złodziei bardzo często mocno zaniżając oceny co jest mocno krzywdzące sprzedających bo nie na wszystko mają wpływ !! Proponuje zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany !!

oznacz moderatorów