Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry!
Po latach i na mnie trafiły wreszcie problemy. Sprzedałem jako osoba prywatna swój stary telefon, kupująca dokonała zakupu o 2 w nocy, o 5:30 telefon był już w paczkomacie i następnego dnia trafił do paczkomatu kupującej. Kupująca nieodebrała przesyłki, loguje się na swoje konto Allegro, ale nieodpowiada na moją wiadomość odnośnie tego czemu tak się stało. Żadnego kontaktu z jej strony o niechęci wobec otrzymania telefonu od niej nie dostałem. Transakcja jest na kwotę ponad 500 zł i jest to sytuacja nieco kuriozalna.
Czy możecie mi Państwo przypomnieć co mam z tym fantem zrobić? Domagać się pieniędzy na powtórną wysyłkę (wysyłka była poza smart) i pokrycie kosztów zwrotu? Jakieś inne kwestie dotyczące przechowywania jej przedmiotu i ponownego zaangażowania w transakcję? Dziękuję za odpowiedzi.
@tatrzanski1 nieodebrany telefon wroci
Reszte trzeba ustalic z kupującą. Napisać i cierpliwie czekac na odzew. Kupująca nie zrezygnowała z zakupu wiec przedmiot należy do Niej. Może ma jakieś przejsciowe kłopoty.
Ja bym odłożyl paaczke, napisal maila poprzez allegro i spokojnie czekal na kontakt . Po kontakcie ustalicie wspólnie co z tym dalej zrobić
@tatrzanski1 Zapłaciła z góry, czy pobranie?
Jeśli zapłaciła, oddaj jej wpłatę pomniejszoną o koszt wysyłki. Powrót przesyłki paczkomatem jest darmowy. Jeśli się odezwie i będzie chciała odebrać telefon, niech Ci zapłaci za wysyłkę i nadaj ponownie.
@xyz96 no trochę dziwna rada - ma oddać pieniądze, a potem jak się klientka odezwie to ma jej wysłać za darmo ? i ona tylko pokrywa koszt wysyłki
Ja bym czekał na kontakt, w końcu to w jej interesie, skoro zapłaciła za towar.
@mikeza Szukasz zwady, kolejny raz dzisiaj. Ma oddać pieniądze, jeśli nie będzie kontaktu. Będzie w międzyczasie prośba o kolejną wysyłkę - wysyła. Za jakie darmo? Znowu będziesz nabijał sobie punkty, rozumiem.
@xyz96 nie szukam zwady tylko czytam post. Przeczytaj dokładnie swój wpis i potem dopiero komentuj. Według Ciebie ma oddać pieniądze, a potem jak się odezwie wysłać po pokryciu kosztów wysyłki. W którym momencie ma ponownie zapłacić za ten towar, bo tego jakoś zabrakło w tym wpisie ? i o to mi chodzi. Jak dajesz radę, to dawaj ją od początku do końca.
Ja rozumiem, że Tobie uwagi zwracać nie można, bo będzie to odebrane za każdym razem jako atak i próba zbierania punktów. Wybacz, ale dla mnie to forum to bardziej zabawa. Mam dużo bardziej poważniejsze sprawy niż łapanie tych pseudo-punktów. Może jakby za nie płacili to wtedy się wciągnę w tą zabawę, a jak na razie to mogę mieć nawet liczbę ujemną, nie ma to dla mnie żadnego znaczenia 🙂
Obserwuję niekiedy to forum i wiem, że lubicie się Państwo kłócić. Widzę, że mój wątek również stał się "polem bitwy" :). To żaden afront, a po prostu życzę obojgu miłego wieczoru i dziękuję za pomoc :).
@tatrzanski1 Dziwne, zapłaciła 500 stów i się nie odzywa, poczekaj kilka dni i najwyżej zwróć kasę jak się nie odezwie, pomniejsz o koszt wysyłki, możesz powtórnie wysłać ale czy odbierze?
wyglada, że nie odstąpiła od umowy, skoro nie ma z nią kontaktu. Ja też mam co miesiąc przynajmniej jeden taki przypadek. Mam specjalną półeczkę na regale, gdzie leżą paczki, o które nikt się nie dopomina. Czekają na kontakt ze strony kupującego, bo w końcu to w jego interesie jest odebrać towar, za który się zapłaciło.
Troszkę mało informacji:
Po jakim czasie nie odebrano przesyłki?
Możliwe sytuacje losowe, poczekaj.
Nie daj Boże klient w szpitalu i już nie odbiera.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Trochę nabroiłem, bo post pisałem kiedy myślałem, że z odbiorem przesyłki już jest po ptokach. Kupująca koniec końców odebrała przesyłkę, lecz zrobiła to po upływie "ustawowych" 48h od umieszczenia w paczkomacie. Nie mam doświadczenia, bo nie spotkałem się nigdy z taką sytuacją - sam odbieram o czasie i jak ktoś coś ode mnie kupił to też zawsze odbierał w ciągu 48h. W związku z tym mam pytania i kogoś uczynnego proszę o odpowiedź.
Jak to wygląda? W którym momencie paczka wyjeżdża z paczkomatu z powrotem do oddziału? Odbiór po upływie 48h jest możliwy tylko za dodatkową opłatą?
Przecież kurier nie stoi z zegarkiem pod paczkomatem. Podjeżdża w określonych godzinach i wtedy zgarnia przeterminowane przesyłki. Często więc paczki leżą dłużej ni 48 godzin 😊
To jest jasne, wiadomo. Myślałem po prostu, że po upływie fizycznych 48h dostęp do przesyłki zostaje zablokowany, a dajmy na to po 3 godzinach przyjeżdża kurier i dopiero zabiera taką paczkę-delikwenta. Dziękuję Ci więc za roztłumaczenie mi cząstki tego świata :D.
@tatrzanski1 Ja słyszałem że jak zdążysz przed wyjazdem" do Ciebie (sprzedawcy) to nie robią problemu. Jeżeli chcesz szczegółów mogę jutro ci napisać.
Nie, dziękuję już - za to i dobre chęci również. Dowiedziałem się już wystarczająco dużo rzeczy, których nie byłem wcześniej świadom 🙂 Miłego wieczoru.
można przedłużyć termin odbioru - jest to jednak usługa dodatkowo płatna - masz info na stronie Inpost
Tak, to wiem. Dziękuję. Właśnie dlatego zastanawiałem się czy kupująca zapłaciła za to dodatkową sumkę, czy może podjęła przesyłkę po upływie 48h "na lewo". Teraz już wiem, że takie "na lewo" też jest możliwe. Miłego wieczoru.