Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć, mam taki mały problem. Klient zamówił paczuszkę w czwartek (22.09), Allegro wskazało mu datę dostawy na poniedziałek (26.09), on wyjechał na weekend, a paczka dostała status doręczonej już w piątek (23.09). Pan się awanturuję, że dostawa miała być w poniedziałek, że nikt się z nim nie kontaktował w tej sprawie. Kurier zostawił paczkę gdzieś, nie wiadomo gdzie, a podobno do dostarczenia paczki to sprzedawca jest odpowiedzialny za przesyłkę i teraz tak kogo winić:
- Allegro które wskazuje termin dostawy klientowi, wprowadzając go w błąd,
- Kurier który zostawił paczkę nie wiadomo gdzie nie informując o tym odbiorcy,
- Klient który zamówił coś i pojechał w siną dal, bo przeczytał to co dało mu allegro
- Czy może ja jestem winny jako sprzedawca, że deklaruję 24 godzinny czas wysyłki i najzwyczajniej w świecie zrealizowałem zamówienie i przekazałem przesyłkę firmie kurierskiej.
Strzelam w ciemno, że w świetle prawa oczywiście sprzedający odpowiada za tą sytuację, według platformy allegro również i to ja nie dopilnowałem żeby kurier zadzwonił do klienta czy żeby klient był w domu.
Co w takiej sytuacji robić, kiedy klient oskarża Cię o coś na co nie masz wpływu, a mimo tego, że jest weekend stajesz na głowie żeby wyjaśnić sprawę z przewoźnikiem i dowiedzieć się czegokolwiek. Po rozmowach z przewoźnikiem oczywiście poinformowałem klienta o rozmowach i poinformowałem o kontakcie z strony firmy kurierskiej już w poniedziałek w celu wyjaśnienia.
Oczywiście niekomfortowa sytuacja ale niestety Ty odpowiadasz i Ty musisz to szybko wyjaśnić, dla własnego dobra.
To jest przecież chore, żeby to sprzedający był odpowiedzialny za działanie kuriera....
Może chore, może nie ale towar musi dotrzeć do kupującego.
Wiem, że musi dotrzeć i tego się pilnuje no ale niestety kupujący wypowiada się w taki sposób jakbym to ja musiał mieć kontakt z każdym kurierem i nadzorować ich pracę.
Zapewne nadales paczkę z zamówieniem po ustalonej godzinie granicznej. Nie rób tego bo potem wychodzą takie klocki.
Też mam wysyłkę 24h i ustawioną godzinę 12:00 jeśli klient złoży zamówienie o 12:01 to czeka ono na wysyłkę dopiero następnego dnia roboczego.
Szkoda nerwów na wchodzenie w d.... Klientom, oni i tak tego niedocenią
Nic nie ustawiłem jeśli o to chodzi, najzwyczajniej w świecie mam 24h deklarowanego czasu na wysyłkę, czy wyjedzie akurat tego samego dnia, ciężko powiedzieć bo kurierzy przyjeżdżają raz o 12 a raz o 19. Swoją drogą allegro wskazuję termin dostawy oparty chyba na poprzednich dostawach, ale pojawia się pytanie czemu nie poinformowało, że może być dostarczona twardo w poniedziałek, a nie w piątek lub poniedziałek skoro też była taka możliwość
@shopeupl allegro podaje przewidywany, miesza i wprowadza w błąd allegro allegro 😞 Ty jesteś czysty ale jak zawsze dostaniesz po dopie 😞
Tu masz stanowisko allegro podeślij kupującemu 😄
Dzięki ! Będę się do tego odnosił !
@shopeupl
Tip - nadawaj przesyłki z przedrostkiem Allegro, bez dodawania własnej umowy. Odpowiedzialnym za wszelkie działania kuriera jest wtedy Allegro.
Czyli po prostu smart, tam są np allegro paczkomaty czy allegro kurier
@shopeupl zgadza się. One są objęte wszystkie prawem pocztowym, nie przewozowym. Dzięki temu wg prawa nadawcą jest Allegro. Warunek, nie dodajesz własnej umowy do "wysyłam z Allegro".
Przy 2 dużych awanturach z klientami o zniszczone przesyłki, twardo odmawialiśmy wniesienia reklamacji powołując się na te zapisy. Po małej przepychance w obu sprawach Allegro spuściło głowę i zajęło się tym tematem samo.
Zainteresuję się bardziej tematem, biorąc jeszcze do tego model dropshippingu, mimo wszystko dzięki za podpowiedź
@shopeupl wysyłąsz sprzedawcy tego linka
i piszesz, że logując się na platformie zaakceptował regulamin allegro
Przewidywany czas dostawy zwykle wynosi 1-2 dni. Specjalny mechanizm oblicza go na podstawie wcześniejszych wysyłek sprzedającego i działań przewoźników.
Dzięki kolego !
Proste paczka ma status doręczona więc nie odpowiadasz za kuriera tylko składasz reklamację do kuriera gdzie dostarczył paczkę i czekasz na odpowiedź. Jaki to był kurier? podejrzewam Pocztexa
Ku mojemu zaskoczeniu DPD ... Sprawę zgłosiłem, dzisiaj mają odpowiedzieć klientowi.
@shopeupl w DPD to norma jak niema klienta zaznacza że doręczona ( statystyki ) i przywozi na drugi dzień 🙂 po drugie ma dwie próby doręczenia więc jak nie było w piątek to będzie dziś 😄
nie rozumiem ? czy status paczki ma dostarczonej (doreczona ) czy była w piatek w dostarczeniu ale nie było klienta w domu ? jesli jest status doręczona to paczka dostarczona Skąd możesz wiedzieć ze kurier był pod adresem dzwoni a ten mu kazał zostawić paczkę np w budzie dla pasa ? a jak wrócil to paczki nie było ?
ja sam miałem taką sytuacje poprosiłem aby zostawić w altanie obok domu i okazało się ze paczka zniknęła i do dziś nie wiem czy to sąsiad czy pracownik od wywozu śmieci etc I co wina jest sprzedawcy ?
wszystko zależy jaki ma paczka status