anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pani użyła produkt a później założyła dyskusje ż kolor nie taki jak zamówiony.

BCGEnterprise
#11 Animator#

Dzień dobry, 

Serdeczna prośba o pomoc, Pani zmówiła końcówkę do szczoteczki Oral-B.  Wysłaliśmy jej zamiast białej to czarną końcówkę. Natomiast Pani jej użyła i po dniu założyła dyskusje, że kolor inny niż zamawiała i produkt niezgodny z opisem żąda zwrotu pieniędzy. Co w takiej sytuacji?

 

oznacz moderatorów
41 ODPOWIEDZI 41

mdrogeria
#21 Demiurg#

@BCGEnterprise to jest reklamacja , jeśli uznajesz , że klient otrzymał produkt inny niż zamówił powinieneś wymienić na właściwy lub zwrócić środki , jego stan nie ma w tej sytuacji żadnego znaczenia .

oznacz moderatorów

rppf
#12 Orędownik#

Serio ?

TO NIE JEST NORMALNE - jak mi się zdarza, otrzymać przez pomyłkę coś innego ...to albo to akceptuję i konsekwencją jest ew. napisanie do sprzedawcy z uwagą i NIE wystawienie komentarza  - bo jaki miałbym wystawić ....albo piszę do sprzedawcy, że zamówiłem inny model, inny kolor itd. i GRZECZNIE pytam " co z tym robimy ?"

A użyć danej rzeczy I TO JESZCZE TAKIEJ JAK KOŃCÓWKA DO SZCZOTECZKI - i potem reklamować ...chyba ze wstydu i strachu bym miał stan przedzawałowy ....pomijając, że sam z siebie robiłbym kretyna.

Sprzedawca często się mylą, to prawda, ale okażmy podstawy szacunku, zwłaszcza, że coraz mniej potrzebnych rzeczy można na Allegro kupić, przede wszystkim używanych, części itd. ...to cieszmy się że jeszcze coś jest, a może być jeszcze gorzej ...

oznacz moderatorów

BCGEnterprise
#11 Animator#

No właśnie też nie mieści mi się w głowie, ż produkt który dostaje i widzę, że jest inny no to albo pal sześć zgadzam się na to albo od razu zwracam. A tu jeszcze zarzut, że nie jest oryginalny, twardy i nie zbliżony do oryginału.

oznacz moderatorów

BCGEnterprise
#11 Animator#

ok, rozumiem, tylko skoro klient widząc że produkt jest inny niż zamówiony powinien go użyć?Nie wiem czy dostał inny niż zamówiony, niestety nie mam na to potwierdzenia a klient też nie wysłał co dostał.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@BCGEnterprise masz rację , ale musisz wziąć pod uwagę to , że kolor oferowany w ofercie mógł być decydującym przy podejmowaniu decyzji zakupowej przez klienta , Wiem ,że to boli bo sam jestem sprzedawcom i czasem coś się w głowi źle ułoży ...życie .

oznacz moderatorów

foto-net-pl
#9 Pomysłodawca#

Nie, jeśli produkt był inny niż zamówiony wszystko co z nim zrobi robi na swoją odpowiedzialność.

oznacz moderatorów

BCGEnterprise
#11 Animator#

Tak klientka odpowiedziała ....Koncowke oddalam mezowi bo czarny kolor raczej nie jest dla kobiety. Zapytalam sie czy jest okej , stwierdzil ze jest inna niz oryginal. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@BCGEnterprise pamiętaj że taki tekst to reklamacja w domniemaniu więc 14dni odrzuć jeśli pewna jesteś że to oryginał

oznacz moderatorów

BCGEnterprise
#11 Animator#

Odrzuciłam, dostała towar inny niż zamówiony. Zreszta każda końcówka ma wygrawerowany numer seryjny- wszystko jest do sprawdzenia 🙂

oznacz moderatorów

BCGEnterprise
#11 Animator#

Zapytałam dlaczego nie zwróciła produktu... dostałam taką odpowiedź" Zeby zamowic sobie kolejny , gdyby byl zgodny z oryginalem"

nie wiem jak mam się odnieść, produkt w dyskusji jest inny niż zamówiony, dostała czarną potem oddała komuś tam kto stwierdził że jakaś dziwna a potem chce kupic sobie inna za zwrócone pieniadze  jesli bedzie zgodna z oryginalem.  Nie chce mi się bawić w taka piaskownice... bo tak można za każdym razem wyludzać produkty i chyba po prostu zwrócę jej polowę pieniędzy z uzasadnieniem, że jeśli dostała źły produkt to powinna go zwrócić z prośbą o wymianę. Pierwszy raz się spotykam z takim... zachowaniem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

nie karm januszy zakupowych bo z takiego podejścia coraz więcej takiego barachła na allegro

oznacz moderatorów

foto-net-pl
#9 Pomysłodawca#

Bzdura, jeśli klient zniszczył/użył produkt to za to odpowiada. W tym przypadku to produkt higieniczny więc użycie jest równoznaczne z obniżeniem jego wartości do zera.

oznacz moderatorów

ohayo_pl
#11 Animator#

poważnie, mimo że jest to produkt higieniczny ? masakra

oznacz moderatorów

BCGEnterprise
#11 Animator#

i zaznaczone w ofercie że ograniczony lub nie możliwe jest odstapienie od umowy. Tylko do tej pory nikt nie nazwał tego reklamacją a ja nie będę się domyślać co autor miał na myśli...

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@BCGEnterprise masz wszystko w ustawie konsumenckiej wada towaru musi być istotna kolor istotnym elementem nie jest 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:

1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

2) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.

2. Ponadto towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

1) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi - również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:

a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,

b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;

3) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;

4) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@BCGEnterprise ergo zaproponuj w dyskusji jakiś mały rabat i allegro uzna że sprawa załatwiona protecta nie wypłaci reklamację odrzuć. Puść jej po kosztach tą końcówkę i następnym razem nie myl kolorów

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Uzasadnij to że kolor nie jest, Moim zdaniem wszystko zależy od przedmiotu, nie jest to tak jednoznaczne.

oznacz moderatorów

foto-net-pl
#9 Pomysłodawca#

W przypadku szczoteczki tego typu kolor istotny nie jest ponieważ nie wpływa bezpośrednio na właściwości produktu co oczywiste. Nawet jeśli to wada w uznaniu klientki to jest ona nieistotna.

oznacz moderatorów