Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
Serdeczna prośba o pomoc, Pani zmówiła końcówkę do szczoteczki Oral-B. Wysłaliśmy jej zamiast białej to czarną końcówkę. Natomiast Pani jej użyła i po dniu założyła dyskusje, że kolor inny niż zamawiała i produkt niezgodny z opisem żąda zwrotu pieniędzy. Co w takiej sytuacji?
@az1rael istotność wady ma znaczenie tylko dla jednego roszczenia - odstąpienie od umowy z powodu niezgodności towaru z umową. Tego Kupujący nie może żądać. Jeśli Kupujący żąda wymiany/naprawy to sprzedawca musi się do tego ustosunkować, ewentualnie jeśli sprzedawca nie chce przedmiotu wymienić z powodu zbyt dużych kosztów, to w odniesieniu do art. 43e UoPK pozostaje obniżenie ceny.
@LEW433 akurat przy końcówce do szczoteczki kolor jest wadą nieistotną. Jest to produkt osobistego użytku, nie ma jakiś walorów designerskich, nie służy jako wystrój pomieszczenia itd...
Pozdrawiamy
Dział Sprzedaży
PHU MAR-SAT
@AGD-RTV-IT przecież sie odniosłem do posta kupująca chce zwrotu kasy więc wada nieistotna jak w gębę strzelil reklamacja do odrzucenia zaproponować rabat
Możesz powołać się na nieistotną wadę produktu, ale to już od Ciebie zależy, czy chcesz się szarpać.
@BCGEnterprise tu masz linka https://srdk.pl/publikacje/ocena-istotnosci-wady-towaru-jako-przeslanka-odstapienia-od-umowy-sprzeda...
Reasumując kolor szczoteczki nie wpływa na jej użycie funkcjonalność przeznaczenie więc to wada nieistotna reklamację można odrzucić
Teraz nam zarzuca, że nie jest oryginalna, że jest twarda i nie zbliżona do oryginału.
@BCGEnterprise masz fakturę na zakup końcówek od oficjalnego dystrybutora albo coś w tym rodzaju?
mamy dowód zakupu, ale to chyba taki sam serwis jak allegro- www.0815.at
@BCGEnterprise jak masz pewnosc ze to oryginal to odrzuc reklamacje ale tak jak pisalem zaproponowanie malej gratyfikacji pienieznej = niewyplacenie protecta po odrzuceniu reklamacji bym to puscil po kosztach jak to oryginal
Zaproponowałam częściowy zwrot pieniędzy ze względu na to, że jeśli Pani widziała iż produkt jest inny niż zamówiony to nie powinna była go użyć.
A to, że oryginał to mam pewność.
@BCGEnterprise Ja ostatnio na allegro kupiłem końcówki do szczoteczki Oral-B - podobno oryginały a przyszło coś co obok oryginału nawet nie leżało.
Podrobione było nawet całe opakowanie zbiorcze...
@BCGEnterprise Musisz się odnieś do tych "zarzutów" merytorycznie i reklamację rozpatrzyć, Moim zdaniem w tym przypadku odrzucić reklamację.
Inny kolor to nawet nie jest wada nieistotna (czyli inaczej defekt niemający wpływu na użytkowanie danego produktu). Wadą nieistotną może być np. uszkodzone opakowanie, przebarwienia, drobne ryski itp (oczywiście dużo zależy od rodzaju produktu).
Natomiast jeżeli chodzi o zarzut nieoryginalności, to najlepiej poinformować klienta, że jak upiera się, że produkt jest nieoryginalny, to przekażesz go do zbadania biegłemu sądowemu. Jak produkt okaże się oryginalny, to będzie musiał pokryć koszty ekspertyzy.
Inną opcją, jest skierowanie sprawy do organów ścigania. Wtedy kupujący poczeka, aż policja i prokuratura zakończą swoje czynności. Nie obowiązuje wtedy 14-dniowy termin odpowiedzi na reklamację (odpowiedzią będzie postanowienie prokuratora lub wyrok sądu, a sprawa może się ciągnąć nawet kilka lat). Dodatkowo w razie umorzenia postępowania (biegły na zlecenie prokuratury stwierdzi, że produkt jest oryginalny), informujesz kupującego o umorzeniu postępowania reklamacyjnego, w związku z decyzją prokuratury rejonowej/okręgowej w ....
Wtedy może sobie występować o Allegro Protect, ciekawe czy by wypłacili, podważając tym samym decyzję prokuratury lub wyrok sądu (mowa oczywiście o przypadku, kiedy towar jest oryginalny).
I to wszystko o 9 zł.
@BCGEnterprise hmmm..🤔
Dziękuję wszystkim za pomoc 🤗
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Prośba o wyjaśnienie...dyskusja oznaczona jako nierozwiązana. Dlaczego o 1:06 piszecie o rozpatrzeniu wniosku i karzecie sie mi wypowiadac? o 1:36 rozpatrzyliście wniosek z allegro protect. Nie biorąc pod uwagę że zaproponowałam tydz wcześniej kupującej cześciowy zwrot pieniedzy za użycie produktu który dostała niezgodny z zamówionym??? Jest to produkt higieny osobistej. Dodatkowo prosiłam w dyskusji was o pomoc.
Program Allegro Protect jasno reklamuje się, "jeśli produkt był zniszczony lub niezgodny z opisem" - wypłacają, może o to się tutaj rozchodzi ?
Ale przecież to kompletnie bez sensu...90 % aukcji, ofert jest niezgodna z opisem bo ten katalog to jedna wielka bzdura.