Jak organizujecie kwestię dokumentów dla sprzedaży do osób fizycznych? Firmy oczywiście otrzymują faktury. Przy sprzedaży wyłącznie internetowej nie ma obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Trzeba robić oczywiście ewidencję sprzedaży. Jeżeli korzystamy z Baselinker to i tak trzeba wystawić ten paragon (albo ewentualnie fakturę dla osoby fiz.) bo inaczej nie wygenerujemy podsumowania. Przynajmniej ja nie znam innej możliwości.
Pytanie czy wystawiacie wszystkim osobom fizycznym paragony (a może faktury bo w sumie też można), jeżeli tak to wystawiacie je od razu czy np. na koniec miesiąca zbiorczo? Albo robicie samą ewidencję sprzedaży bez paragonu?
Zastanawiam się też, co się dzieje w przypadku zwrotu od osoby fizycznej pod kątem księgowym.
1. Czy jeżeli jeszcze nie został wystawiony paragon, to czy wogóle wtedy powinniśmy go wystawiać?
2. Co jeżeli był wystawiony paragon - w jaki sposób udokumentować to aby ten przychód nie był naliczony. Do FV wystawiamy korektę. A co w przypadku paragonu? Też powinniśmy jakoś to skorygować aby nie płacić podatku od tej sprzedaży.