Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Czy portal Allegro pozwala na wysyłanie do kupującego dokumentów końcowych tylko drogą elektroniczną?
W sklepach internetowych klient w tym celu musi zaznaczyć odpowiednią opcję, a nie wiem jak do tego podchodzi Allegro.
Pozdrawiam
@Bioires-Polska Fakturę elektroniczną można wystawiać wyłacznie jeśli kupujący wyrazi zgodę na taką fakturę. Dlatego warto rozważyć dodanie do oferty zapisu typu „dokonując zakupu wyrażasz zgodę na otrzymanie faktury elektronicznej”. Co do zasady, jeśli nie ma klauzuli dot. zgody na otrzymywanie faktury elektronicznej, to kupujący ma prawo żądać faktury papierowej.
@_HolaOla_ - tu się trochę mylisz bo autoryzowany sklep allegro wymusza zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych
najśmieszniejsze jest to, że zapis typu „dokonując zakupu wyrażasz zgodę na otrzymanie faktury elektronicznej” który powinien być uznany od razu jako klauzula abuzywna
jest prawnie dozwolony w naszym kraju (klepnięte przez różne Sądy)
E tam. Przeciez "logowanie się na Allegro jest równoznaczne z akceptacją regulaminu" 😛
Uno. Faktura elektroniczna a faktura wysłana mailem, to nie to samo.
Duo. Nawet po umieszczeniu klauzuli '... wyrażasz zgodę na fakturę mailem...' klient ma nadal prawo do faktury papierowej. Tylko zgoda kupującego na fakturę elektroniczną zwalnia sprzedawcę z wersji papierowej. Podkreślam elektroniczną, a nie wysłaną elektronicznie.
cyt z regulaminu allegro
"Akceptacja naszej Oferty oznacza, że wyrażasz tym samym żądanie wystawienia faktury VAT jako dokumentu potwierdzającego zakup towarów zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług. Faktury za zakupiony produkt są przesyłane w formie elektronicznej. W związku z tym, akceptacja naszej Oferty stanowi jednocześnie Twoją zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług."
Powyższy zapis - dotyczy faktur.
Czy można na tej podstawie wysłać paragon w postaci wydruku pdf. na email. Dokument generowany z systemu Handlowego - który jest w kolejnym kroku fiskalizowany na drukarce.
Paragon taki jest potwierdzeniem transakcji - jednak nie jest potwierdzeniem fiskalizacji na drukarce. Problem jest, że klienci gubią paragony w trakcie dostawy i później uważają, że nie było.
Dziękuje za odpowiedź.