anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pierwsza reklamacja od klienta , uszkodzona paczka w DPD jak załatwić sprawę? pomóżcie

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

Dzień dobry wysłałam z dwieście paczek ponad może trzysta ale dzisiaj nastał ten dzień i klient ma uszkodzoną zawartość w środku, paczka podróżowała kurierem DPD , jak teraz mam załatwić tą sprawę reklamację, paczka była oklejona nie rzucać oraz znaczki góra. Kto pokryje koszty towaru? kto załatwia reklamację? gdzie ją się zgłasza? czy zostanie uznana?

oznacz moderatorów
24 ODPOWIEDZI 24

ObiadyDomowe
#12 Orędownik#

poczytałem wczoraj trochę przepisy i wszystko już rozumiem, ale nie odpowiedziałeś mi nadal na pytanie czy kupujący ma obowiązek do odesłania uszkodzonej zawartości paczki w świetle prawa? 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@ObiadyDomowe No jak nie, jak tak. Mój post z dnia wczorajszego; 

Prawdą jest to, że klient powinien odesłać wadliwy produkt na Twój koszt, więc jeśli go nie odeśle, nie musisz mu towaru wymieniać lub zwracać pieniędzy, ale dopiero teraz piszesz, że towar rzekomo wyrzucony do kosza.

Zastanów się tylko, co klient ma odesłać, jeśli to podobno ciecz, która wylała się z opakowania. 

oznacz moderatorów

AQUASYSTEMS
#12 Orędownik#

Prawda jest taka, że DPD nie uznaje ŻADNYCH reklamacji, identycznie jak Poczta Polska. Wysyłamy szkło, opakowane w folię bąbelkową, kartony, steropian, dodatkową folię, karton. Na opakowaniu jest znaczek, uwaga szkło, nie rzucać a i tak odrzucają reklamację twierdząc, że znaczek na paczce to nie naklejka. Jakby było naklejka to ok. Piktogram nie ma znaczenia.

oznacz moderatorów

socha_pasieka
#10 Popularyzator#

@AQUASYSTEMS nie tylko ci przewoźnicy InPost również 🙂

Niestety co do szkła to prawda jest taka, że żaden kurier oprócz Poczty Polskiej (opcja zaznaczenia ostrożnie +50% kwoty) nie przyjmuje szkła do transportu - więcej nie przyjmują kruchych rzeczy. Jak to kiedyś stwierdzili na reklamacji w InPost "drewniany ul jest kruchy" dlatego do klienta przyszedł prawie w wiórach - całkowicie połamany i zdezelowany 🤔. W przypadku gdy nie stosujesz się do regulaminu - wysyłasz niedozwolone rzeczy - wina leży po twojej stronie.

W sezonie letnim wysyłamy również pszczoły. Jako jedyna legalnie takie przesyłki zabiera Poczta. Dużo hodowców z uwagi na cenę przesyłki decyduje się "nielegalnie" wysyłać kurierem. Dwa lata temu jeden z moich klientów został obciążony dość sporą sumą ponieważ, ktoś na magazynie rozjechał paczkę wózkiem i pszczoły sobie wyleciały. Zamknięcie magazynu, ewakuacja pracowników, straż pożarna... tu się narobiły koszty.

oznacz moderatorów

socha_pasieka
#10 Popularyzator#

@ObiadyDomowe jeśli to faktycznie była ciecz to poczytaj regulamin przewoźnika i tam się dowiesz jakie przedmioty są zakazane.

Na moje reklamacja zostanie odrzucona na 100% z przyczyny nie stosowania się do regulaminu. Co więcej kolega miał taką sytuację, że po złożonej reklamacji InPost chciał go obciążyć kwotą 1000 zł netto ponieważ przesyłka zagrażała innym paczką na magazynie.

oznacz moderatorów