anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pomoc w sprawie reklamacji

sklepjuszczyka
#7 Wielbiciel#
Witam,
proszę o pomoc w sprawie reklamacji.
W naszych ofertach brak informacji o gwarancji za to jest informacja o możliwości złożenia reklamacji do 2 lat.
08.12.2021 klient kupił u nas plecak. Wczoraj, tj. 09.12.2022 napisał maila z informacją, że plecak zaczął się pruć i pytaniem jak może zgłosić reklamacje. Jako, że to pierwsza taka sytuacja wyczytaliśmy, że: "Jeśli między nabyciem rzeczy a zauważeniem wady minął rok, a kupujący chce zgłosić reklamację, to kupujący musi udowodnić, że wada istniała w momencie zakupu, a nie powstała z jego winy. Jeśli natomiast wina leży po stronie konsumenta (np. z niewłaściwego użytkowania), wtedy sprzedawca nie ma obowiązku uwzględnienia takiej reklamacji.". Od zakupu minął rok więc rozumiem, że możemy odrzucić reklamację? Klient upiera się też przy gwarancji (chyba myli pojęcia gwarancji i reklamacji) ale czy dobrze rozumiem, że jeżeli nie mamy ustawionej gwarancji przy ofertach, nie musimy sobie się tym przejmować?
oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@sklepjuszczyka Decyzję w sprawie przyjęcia lub odrzucenia reklamacji podejmujesz samodzielnie. Musisz ją jednak rozpatrzyć.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

ty mylisz pojęcia reklamacji z tytułu gwarancji i reklamacji z tytułu rękojmi
klient ma 2 lata ochrony z tytułu rękojmi i minimum 2 lata z tytułu gwarancji bo tam mogą być różne warunki dłuższy czas gwarancji etc
to co piszesz oznacza odrzucenie reklamacji z tytułu rękojmi jak klient powołuje się na to że wada była w momencie zakupu i chce zwrot kasy, klientowi masz reklamację pisemnie rozpatrzyć negatywnie lub pozytywnie a na pewno wymagaj by plecak ci przysłał do oceny, jeśli odrzucisz piszesz pismo że odrzucasz i z jakich powodów, jeśli rozpatrzysz pozytywnie to możesz 1 naprawić 2 wymienić na nowy wolny od wad 3 oddać kasę za towar i jego wysyłkę co ci prościej zrobić

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@az1rael  napisał(a):

minimum 2 lata z tytułu gwarancji bo tam mogą być różne warunki dłuższy czas gwarancji etc


Mylisz pojęcia, proszę o wskazanie dowolnego aktu prawnego który regulował by kwestię gwarancji. 

NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO! Gwarancji może udzielić producent/sprzedawca/importer/podmiot trzeci na przez siebie ustalonych warunkach ale może też nikt jej nie udzielić i wszystko jest ok. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

gwarancja trwa minimum 2 lata natomiast jak producent zechce na warunkach ustalonych swoimi regulaminami może ci i 20 lat dać bo ma taki kaprys gest etc np kia dawała 7 lat na zabezpieczenie antykorozyjne w swoich samochodach etc i nic nie mylę. Jest reklamacja z tytułu gwarancji i  z tytułu rękojmi

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@sklepjuszczyka musisz się przejmować bo jako przedsiębiorca odpowiadasz za sprzedany towar z tytułu rękojmii przez 2 lata -nowy  oraz 1 rok - używamy . Jeśli się plecak pruje wskazuje to na wadę fabryczną ,

oznacz moderatorów