Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dość nietypowa sprawa: klient zamówił termowentylator - natomiast po odbiorze przesyłki, przesłał zdjęcia na których w paczce znajdują się 1kg cukru i pogniecione ręczniki papierowe...
Na zdjęciach widać mały otwór w paczce - ale sądząc po pakowaniu - nie ma szans, że zawartość wymieniono w transporcie.
Od nas też na pewno też wyszedł prawidłowy produkt - w punkcie który pakuje nie ma cukru...
Wiem, że jest to praktycznie nie do udowodnienia, ale co zrobić jak podejrzewam kupującego o próbę wyłudzenia?
Jak Allegro patrzy na takie sytuacje?
Allegro każe wam rozwiązać problem, kiedy ten kupujący zgłosił problem zaraz po odbiorze czy ...później?
Przesyłka odebrana z punktu o 16:02 dnia 05.12. Kupujący zgłosił się do nas dziś o 7 rano.
I to nie jest wasza paczka , wasze opakowanie, a etykieta jest przyklejona do tej paczki czy jakoś "poklecona" co by wskazywało że kupujący kombinuje?
Z zewnątrz (opakowanie, etykieta) - ewidentnie nasza paczka. Podejrzewam, że kupujący wyjął zawartość, włożył co miał pod ręką i zrobił zdjęcie.
Podejrzenia to nie dowody, ale skontaktuj się z nim dlaczego i czy zgłosił zastrzeżenia co do paczki w chwili odebrania, czy paczka była cala itd.
@otuo nie masz nagrania z monitoringu?
Mam świadomość, że nie ma jak udowodnić naszych podejrzeń - zastanawiam się, czy prośba o zwrot przesyłki itd. może skłoni kupującego do zaniechania ? Tyle zachodu o produkt za 38zł...
Jeżeli to faktycznie oszust, to prośba o zwrot nic nie da - w najlepszym przypadku dostaniesz rzeczony cukier w paczce, w systemie Allegro będzie widoczna informacja, że zwrot dostarczony i de facto nic Ci to nie da. Napisz, że zachowujesz nagranie z monitoringu na magazynie, masz dowód że paczka została poprawnie spakowana, sprawę przekazujesz do przewoźnika, a po ich odmownej decyzji reklamacyjnej (zapewne), będziesz zmuszony zgłosić sprawę na policję. Jeżeli to oszust, to pewnie się przestraszy, bo za 38 złotych raczej nie opłaca się nadstawiać karku, a jeżeli nie jest to oszust i faktycznie ktoś na magazynie u kuriera takie coś odwalił (w co wątpię, szczerze), to może kurier zweryfikuje sprawę i dadzą odszkodowanie.
Wiem jak to wygląda, ale niestety w takich sytuacjach nie można okazywać wielkiej słabości, bo inni to niestety wykorzystają.
PS. Jest też druga opcja - reklamację odrzucasz przed upływem 14 dni od zgłoszenia (ale musisz zgłosić to do przewoźnika, niech on to najpierw zweryfikuje bo z góry zakładać oszustwa klienta też nie wypada) z tego powodu, że wiesz że spakowałeś dobrze karton, a przewoźnik żadnej nieścisłości u siebie nie wykazał. Dostaniesz wtedy negatywa, oczywiście, ale oszust nie dostanie Twoich pieniędzy. Otrzyma je pewnie z AP, ale to inna bajka.
@otuo Cwaniacy-oszuści, którzy znają system oraz wiedzą co i gdzie pisać, są często bezkarni - a przynajmniej nic im nie grozi ze strony Allegro. Ale to są skutki przesadnego uprzywilejowania jednej strony umowy, czyli rozbuchanych do absurdu praw konsumenckich.
Swoją drogą, jak żałosne trzeba mieć życie, żeby podejmować tyle zachodu dla tak śmiesznej kwoty...
@SpeedyGonzalezz jeśli, to oszuści, to celowo wybrali małą kwotę, bo takie, to allegro wypłaca prawie od ręki, przy tych większych, czasem się zastanawiają zanim oddadzą
Przewoźnik powinien paczkę zważyć dokładnie na sortowni, w rejestrze taka informacja powinna gdzieś u przewoźnika być. Waga wysłanego przedmiotu odpowiada wadze paczki cukru?