anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem Sprzedającego - odrzucony wniosek o zwrot rabatu transakcyjnego po odwołaniu

Gumis-zGumisiowa
#1 Nowicjusz#

Jestem sprzedawcą indywidualnym, nie formą. Kupujący nie zapłacił za przedmiot przez 7 dni po zakończeniu licytacji. Złozyłam wniosek o zwrot "rabatu transakcyjnego" - został odrzucony, bo "Kupujący poinformował nas, że transakcja została sfinalizowana". Złożyłam wniosek "odwoławczy" - został odrzucony. W odpowiedzi z Allegro czytam:

"Kupujący wskazał w wysłanym mu zapytaniu, że transakcja doszła do skutku.  Jeśli uważa Pani, że to nieprawda, proszę o skontaktowanie się z Kupującym w celu wyjaśnienia kwestii oraz odpowiedź zwrotną. 
W przypadku niskiego poziomu jakości sprzedaży Sprzedającego informacja od Kupującego jest dla nas wiążąca, w związku z czym zachęcam do poprawy tego poziomu"

I co ja mam teraz zrobić??? W jakim celu skontaktować się z Kupującym?? Bo nie rozumiem polecenia Allegro!

Czy to nie Kupujący powinien udowodnić, dlaczego twierdzi, że do transakcji doszło?? 

A co do mojego "niskiego poziomu jakości sprzedaży", to w ciągu ostatnich 30 dni, które są brane pod uwage, sprzedałam zaledwie 2 przedmioty (w tym ten nieopłacony), więc statystyki mam opisane jako "dobry" lub "wymaga poprawy".  Komentarze 100% pozytywne, Allegor Smart na moich ofertach dostępne. 

Jeśli tak ma wyglądać NIE-przyznawanie rabatów transakcyjnych (Allegro bardziej wierzy temu co odpowie niepłacący kupujący, niż faktom - brak wpłaty, brak nr nadania paczki itp.)  i branie pod uwagę statystyk sprzedaży, które przy małej ilości sprzedanych rzeczy (w przypadku osoby prywatnej sprzedającej przedmioty używane) nie mogą być wysokie, to uważam że jest to niesprawiedliwe i WNIOSKUJĘ DO ALLEGRO o zweryfikowanie systemu przyznawania rabatu transakcyjnego!

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21

xyz96
#21 Demiurg#

Sprawa jest prosta, odpisz na odmowę po odwołaniu się, aby kupujący pokazał dowód wpłaty i zapytaj,  dlaczego stwierdzenie kupującego bez dowodów jest wiążące, a sprzedającego nie.

Zwróć uwagę jak Allegro traktuje tego typu sprawy - aby tylko wydoić, bez żadnych skrupułów.

oznacz moderatorów

Gumis-zGumisiowa
#1 Nowicjusz#

Ale czy to ja mam kontaktować się z Kupującym o ten dowód wpłaty, czy to powinna być robota Allegro? Jeśli ja, to czy myślicie że Kupujący w ogóle odpsze?? 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Zrób tak jak napisał @xyz96 niema tam nigdzie że to Ty masz pisać do kupującego.

Sprawa jest prosta, odpisz na odmowę po odwołaniu się, aby kupujący pokazał dowód wpłaty i zapytaj,  dlaczego stwierdzenie kupującego bez dowodów jest wiążące, a sprzedającego nie.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Nie rozumiem postepowania pracowników allegro.Mają czarno na białym czy doszlo do zaplaty. Jesli nie ma wplaty to w czym problem ?

Takie szukanie na siłe pieniędzy.Nie dość, że prowizja jest o wiele za wysoka to jeszcze chcą ją pobierać tam gdzie sprzedawca nie zarobil.

Chyba nie o to chodzi

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Niedługo będzie tak, podejrzewam, że sprzedawca będzie miał naliczaną prowizję od sprzedaży już w momencie kliknięcia "wystaw przedmiot", o ile sprzedawcy nadal będą sobie pozwalać wchodzić na głowę, a w sumie za wszystko i tak zapłacą kupujący w koszcie przedmiotu, czy to w koszcie dostawy. Przecież sprzedawca nie będzie utrzymywał Allegro jeśli nie zarobi na kupującym.

oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Gumis-zGumisiowa postąp zgodnie z instrukcją przedmówców, prześlij mi również numer korespondencji z naszym konsultantem. Sprawdzę to.

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

Mają czarno na białym czy doszlo do zaplaty. Jesli nie ma wplaty to w czym problem ?

@Client:80340374 Nie mają bo jak przelew jest na konto to allegro tego nie widzi 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

płatnosci na allegro są przetwarzane przez PAYu lub przelewy24

 

Osobiscie nie spotkalem nikogo od dobrych kilku lat komu robilem bezposredni przelew.Wszystko idzie przez allegro.

Przypuszczam, że widzą status płatności jako ROZPOCZĘTA - to znaczy, że nie ma wpłaty

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Client:80340374  mi zdarzają się sporadycznie przelewy bezpośrednio na konto poza systemem allegro. Mimo wszystko w tym przypadku uważam, że allegro powinno uzyskać od kupującego potwierdzenie płatności. To jedyna opcja, jeśli upiera się, że zapłacił. Każda forma pozostawia dowód, nawet jakby wysłał przekaz pocztowy, cokolwiek.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

Nie wiem czym sie kierujesz robiąc bezpośredni przelew.

Jednak nie uwierzę, że klikasz KUP TERAZ i nie masz mozliwosci dokonczenia transakcji dopóki nie otrzymasz od sprzedającego maila/smsa z danymi do przelewu.

Może moderator rozwieje moje wątpliwości ?

Mówimy tutaj o allegro, nie allegro_lokalnie

 

Wg mnie klikając KUP TERAZ z automatu transakcja może być dokonczona poprzez aparat platniczy PAYu lub Przelewy24

Ponadto nikt nie czeka na dane do przelewu jesli pod reką ma automat.

 

P.S.prześledzilem ostatnie zakupy i w żadnym nie ma nr konta do przelewu

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@Client:80340374 Nie każdy ma konto internetowe czy kartę płatniczą. Moja szwagierka nie ma, bo by ją okradli 😀

Ula

Ula
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Client:80340374  ja osobiście płacę online, ale mam klientów, którzy płacą sporadycznie bezpośrednio na konto. Mam im tego zabronić ? masz w opcjach płatności wybór zwykłego przelewu i niektórzy wybierają taki przelew. Są klienci, którzy preferują taki sposób. To tak samo jak z płatnościami za rachunki na poczcie, są tacy, których to śmieszy, ale jest masa ludzi, którzy płacą rachunki właśnie w ten sposób, i niestety dokładają do nich prowizję od wpłat.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mikeza "Zwykły przelew" wybrany z opcji płatności też idzie przez Allegro. Oni o nim wiedzą i go widzą. Przelew bezpośrednio na konto sprzedawcy, z pominięciem Płatności allegrowych jest poza ich zasięgiem.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@WREDZIA-W1  nie chodzi mi o przelew tradycyjny, ale zwykły, bez systemu allegro. Tradycyjny jest przelewem na konto allegro, a zwykły, to taki puszczany bezpośrednio na konto sprzedawcy, z pominięciem allegro. Ja mam w danych podany nr konta i jak ktoś chce to przelewa, jego wola.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mikeza Tak, wiem. Napisałam 🙂 Tak czy siak, każdą płatność można udowodnić.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

cloudcloud
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Client:80340374 @WREDZIA-W1 wspomina o tym poniżej. Tak zwany przelew tradycyjny, również idzie przez Allegro Finanse.

   Klaudia
   Były Moderator
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Gumis-zGumisiowa Złożyłaś wniosek odwoławczy, ponownie otrzymałaś odmowę - przy tym mailu z odmową kliknij "odpowiedz" i w tej odpowiedzi skierowanej do Allegro napisz, aby kupujący pokazał Allegro potwierdzenie przelewu, skoro kupującemu tak bezgranicznie wierzą, że zapłacił.

oznacz moderatorów

Client:80340374
#14 Krzewiciel#

@mikeza

Szczerze to ja zabraniam takich przelewów, zwłaszcza gdy klient zyczy sobie wysylki za pośrednictwem czegos co zaczyna sie od ALLEGRO np Allegro paczkomaty.

jesli podajesz dane do przelewu i klient zrobi przelew bezpośredni lub przekaz pocztowy to nie zdziw sie gdy nie bedziesz mógl wyslac takiej paczki za 8,99 do paczkomatu tylko za okolo 15zł ( jesli masz umowe to cena moze byc niższa )

Wtedy udzielisz klientowi rabatu transakcyjnego 😄 bo klient bedzie sie domagal wysylki.Przeciez zaplacil, a Ty mu nie bronileś

oznacz moderatorów

mikeza
#20 Guru#

@Client:80340374  nie wysyłam paczkomatami, więc nie wiem w czym jest problem. Z całą resztą przesyłek allegro nigdy nie miałem kłopotów w przypadku takich płatności. Etykieta pocztowa, czy DPD i tak generuje się bez względu czy klient zapłaci, czy nie, więc forma przelewu nie ma tutaj żadnego znaczenia. Tak na marginesie mam również takie sytuacje, że klienci wielokrotnie próbują dokonać płatności kartą, albo online, ale system im się sypie, albo są jakieś problemy międzbankowe i wtedy w złości na system płatności dokonują zwykłego przelewu na moje konto. Niekiedy są to dopłaty, bo coś tam chcieli dorzucić do paczki. Sytuacje są przeróżne i nie należą do rzadkości. Nie mogę odmówić klientowi wpłaty na konto bezpośrednio, skoro ma problem z kartą, albo z płatnością online.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów