Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, chciałam zapytać jak wygląda procedura zwrotu na Allegro.
Dostałam wiadomość, że kupujący zgłosił zwrot towaru.
W ustawieniach zwrotów mam ustawioną opcję koszt przesyłki zwrotnej pokrywa kupujący.
Czy to ja mam wysłać kuriera do Klienta po odbiór zwrotu, czy Klient samodzielnie zleca wysyłkę na nasz magazyn (dane są uzupełnione i widoczne w zakładce zwrotów) zwracanych produktów.
W statusie zwrotu widnieje informacja, że zwrot jest zgłoszony i metoda zwrotu wybrana jako Inpost.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@FabrykaWiedzy Cześć. 🙂 Kupujący powinien zwrócić zamówienie we własnym zakresie. Kiedy otrzymasz swój produkt, musisz zwrócić mu pieniądze za całe zamówienie (produkt + koszt wysyłki w pierwszą stronę).
Dziękuję bardzo za odpowiedź, jeszcze dopytam, skoro status na allegro jest jako jako "zwrot zgłoszony", a minęło już 14 dni od daty zgłoszenia zwrotu, mogę potraktować ten zwrot jako nieaktualny?
@FabrykaWiedzy Być może kupujący zdecydował, że jednak nie chce zwracać tego zamówienia. Najlepiej będzie, jeśli skontaktujesz się bezpośrednio z kupującym i dopytasz o tę sytuację
@FabrykaWiedzy
Zgodnie z Art. 34 Ustawy o Prawach Konsumenta, konsument ma obowiązek odesłać (zwrócić) rzecz w ciągu 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Art. 34 UoPK
1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz.
Niedopełnienie tego obowiązku może być traktowane np. jako bezumowne korzystanie przez konsumenta z rzeczy należącej do sprzedawcy (z chwilą odstąpienia od Umowy rzecz stała się własnością sprzedawcy) i przysługuje sprzedawcy z tego tytułu stosowne wynagrodzenie.
@ko_alka
Kupujący po wypełnieniu formularza zwrotu (i złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy z Art. 27 UoPK) na Allegro nie ma prawa "zdecydować, że jednak nie chce zwracać tego zamówienia".