Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Chciałem sie upewnić, czy prowizja od sprzedaży w przypadku uczestnictwa w programie Strefa Okazji (z jednym lub wieloma niewykluczającymi się oznaczeniami typu: Okazja, Nowość, Hit itp.) jest niezależna od prowizji za ofertę wyróżnioną.
Czy de facto czy promując ofertę za pomocą wyróżnienia + opcji Strefa Okazji prowizja od sprzedaży wyniesie:
% podstawowy + część % podstawowego za wyróżnienie + część % podstawowego za obecność i oznaczenie w Strefie Okazji
Z góry dziękuję
Dokładnie tak jak to przedstawiłeś, sprawdziłem przed momentem historię opłat u siebie i tak właśnie to wygląda.
Nic mniej i nic wiecej . Tak jak napisaleś .
ok, dzięki
ciekawe ilu sprzedawców to liczy :))
w niektórych przypadkach prowizja od sprzedaży tak liczona może zatem wynieść ok. 25%. Także albo jedziemy na wysokich (bardzo wysokich) marżach albo na bardzo dużym obrocie
Dodaj jeszcze ew . prowizję od kosztów wysyłki to przy drobnicy może sięgnąć 80%
Przykładowo przedmiot, na którym oparłem się dla potwierdzenia Twojego rozumienia kosztuje 169 zł, prowizja allegro 35,97zł (strefa okazji + wyróżnienie + podstawa) przy zakupie ze smartem. Koszt w hurtowni to 111zł. Moja marża 22zł brutto.... allegro 36zł brutto 🙂
Więc tylko duże obroty mają sens przy strefie okazji i wyróżnieniu.
To Allegro ma zarabiać nie Ty 🙂
Odkopaliśmy stary temat, ale na skróty na wszelki wypadek: wynosi 60 % stawki prowizji od sprzedaży Towaru naliczanej na zasadach opisanych w załączniku nr 4 do regulaminu Allegro.
Czyli nie (podstawowa + wyróżniona) * 60%
Sprawdzam po swoich rozliczeniach (w lutym miałem 40% od strefy okazji, wyróżnione zabierały 75%)
Zamówienie: 212,25 zł / kategoria 3,5%
Prowizja podstawowa: 7,43 zł (oczywiście wszystko zaokrąglone w górę)
Łącznie: 15,99 zł
----
Teraz historyjka poza tematem...
Generalnie, na bogato (pomijając ADsy i monety), wygląda to tak:
- prowizja od sprzedaży (podstawowa)
- prowizja od sprzedaży wyróżnionej (75% podstawowej)
- prowizja od sprzedaży w strefie okazji (60% podstawowej)
- opłata dzienna za ofertę w strefie okazji (1zł)
- prowizja od kosztu wysyłki (lub koszt za smart 0,99 / 1,99 / 3,99)
---
To teraz wymyślmy sobie przedmiot w kategorii 5% - jakieś tam AGD czy coś
Kupujemy go po 75 zł net, sprzedajemy po 115 zł, marża 20% to już chyba ekstremalny wynik z tak ogromną konkurencją... to jest oczywiście założenie, większość i tak chyba sprzedaje na marżach 15% max... przynajmniej w tych ruchliwych kategoriach, zwłaszcza przez te przeklęte linki to najtańszych ofert.
OK, mamy 18,5 zł na rękę, wystawiamy na Allegro: promujemy + strefa okazji, załóżmy na 30 dni (hardkor)
Allegro zabiera nam na wstępie 57zł wyróżnienie na 30 dni + 30zł za strefę = 87zł.
Przy sprzedaży, Allegro zabierze nam: 5,75 zł (podstawowa) + 4,32 zł (wyróżnienie) + 3,45 zł (strefa okazji) = 13,52 zł, zostaje nam 4,98 zł, OK
Mamy te 4,98 zł, doliczmy teraz opłatę za koszt wysyłki.
- prowizja od kosztu wysyłki: maksymalnie mogą nam pobrać 0,79 zł (15,80 zł * 5%)
- lub opłata Smart 1,99 zł (zamówienie powyżej 100zł)
Paczkomat jest najbardziej prawdopodobny, więc zostaje nam 2,99 zł (nie, opłata za smart się nie zwróci 🙂 🙂 )
No nic, teraz wystarczy sprzedać minimum 30 przedmiotów, żeby wyjść na zero, Allegro zarobi na nas 492,60 zł minimum zakładając, że nie dajemy monet i nie ustawiamy ADsów, czasami ktoś wybierze pobranie smartem za 4 zł.
A, no tak, jeszcze jakoś trzeba odliczyć ewentualne opakowanie, tego już mi się nie chce liczyć 🙂
Dobra, teraz trzeba zacząć zarabiać. No i teraz jakie w ogóle są szanse, że to wszystko sprzedamy 🤣 ...
To jest oczywiście tylko teoria, każdy znajdzie jakąś strategię, będzie mieć produkt na wyłączność czy tam zainwestuje w towar z większym rabatem, żeby przebić ceną całą konkurencję.
Współczuję jedynie sprzedającym we wszystkich kategoriach Pozostałe, gdzie podstawowa prowizja wynosi 15% 🙂
Sprawdzajcie swoje oferty i zgłaszajcie błędy w produktach, żeby poprawiali w nich kategorie.
@equip-pl Twoim zdaniem te okazje w strefie okazji to faktyczne okazje, czy tylko pic na wodę?
dopiero zaczynam dokładniejszą analizę, także nie wypowiem się 🙂
ale mnogość ofert, opcji promowania i konieczność kontrolowania opłacalności jest dosyć przytłaczająca przy szerokim asortymencie 🙂
na pierwszy rzut oka ta Strefa Okazji służy przede wszystkim przyciągnięciu uwagi, głównie pewnie poprzez przekreśloną cenę lub inny wyróżnik