Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
Klient kupił przedmiot w maju 2022 roku. Zgłosił reklamacje w styczniu 2024 roku. Napisałem, żeby odesłał mi przedmiot. Zamiast tego wysłał tylko pismo reklamacyjne z żądaniem zwrotu pieniędzy.
Mamy listopad 2024, a on wysyła mi towar i żąda zwrotu, bo przez 14 dni nie ustosunkowałem się do jego reklamacji. Nie miałem jak się ustosunkować, bo nie odesłał mi wcześniej towaru, a teraz okres rękojmi już minął.
Klient twierdzi, że mam obowiązek zwrotu, ktoś wie, czy to prawda?
Cyt.
"Art. 568. [Wygaśnięcie uprawnień z rękojmi za wady fizyczne. Przedawnienie roszczenia o usunięcie wady lub wymianę rzeczy] § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości - przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu.
@-Ramza- Jeśli nie wydałeś decyzji reklamacyjnej w ciągu 14 dni od momentu złożenia reklamacji to w świetle przepisów zostaje ona uznana na korzyść kupującego.
Wystarczyło w ciągu 14 dni od złożenia reklamacji odrzucić ją argumentując to brakiem odesłania towaru.
Zabawna patologia konsumencka 😅
@q3qPL to jeszcze jest nic, wyobraź sobie, że sprzedałeś jedną rzecz na Allegro i zapomniałeś o tym koncie, po półtora roku klient otwiera dyskusję, Ty oczywiście nie odpowiadasz, bo nie wchodzisz na te konto, klient ma sprawę rozstrzygniętą na jego korzyść, następnie Allegro wypłaca rekompensatę i obciąża Twoje konto na Allegro, Ty nadal nic nie wiesz, a po jakimś czasie zgłasza się do Ciebie komornik, i mówi, że masz oddać kasę dla Allegro. I to nie jest wymyślona historia
to że nie wchodzisz na konto - prawie zrozumiałe. Prawie, bo skoro istnieje to jakiś monitoring trzeba prowadzić. Wystarczyło chyba... wypowiedziec umowę i zlikwidowac konto?
@Monika__L niestety, ale nie każdy wie jak działa reklamacja, po prostu myślą, że sprzedali i na tym koniec, więc po co mają zaglądać na Allegro🤔, a są też tacy którzy zapomnieli hasła i otworzyli nowe konto, a na stare nie zaglądają😉
@Monika__L Wypowiedzenie umowy z Allegro wcale nie rozwiązuje problemu, masz zobowiązania wobec klienta a nie wobec Allegro. Mimo pozornego zamknięcia konta, to konto i tak nadal istnieje w archiwach Allegro i to konto jest przez wiele lat do dyspozycji Allegro a również instytucji jak skarbowy czy prokurator.
A owszem, to naturalne. A klient pisze dyskusję na allegro i idzie w eter, bo konto nie istnieje
allegro pisze do dawnego sprzedającego ale już chyba pocztą i informuje że wypłacono protecta do reklamacji bo konto nie istnieje i trzeba oddać dług. Jak niespłacony to dopiero komornik. Tak sobie to wyobrażałam ale może niesłusznie.
@Monika__L no i tak to wygląda, ale kopę ludzi nie czyta email, nawet aktywni na Allegro nieraz pisali tu na gadane, że nie czytają
Maile z allegro też nie zawsze przychodzą, miej to na uwadze 😉
Maile z allegro byłyby psa warte bo można już nie kwoc ani maila ani domeny przypiętej do dawnego konta allegro
Mało może mnie już zdziwić na allegro, to jedna z niewielu firm, która może Cię obciążyć jakimiś kosztami mimo iż nie są stroną transakcji oraz przekazać sprawę do windykacji bez żadnych dokumentów potwierdzających, że jakąkolwiek informację o należności otrzymałeś 😅
@q3qPL oni wysyłają tę informację na emaila, ale jak ktoś jednorazowo coś sprzedał, to maili od Allegro też nie czyta, zresztą w spamie mam kupę takich wiadomości, żeby uregulować rachunek, oczywiście z fałszywym linkiem do płatności😉
Jaki portal, taka patologia. Kupujący poza allegro są bardziej normalni ...
@-Ramza- Niestety ma rację. Co powinnaś zrobić : 14dnia od zgłoszenia odrzucić reklamację z powodu nie dostarczenia reklamowanego przedmiotu do ciebie. "Wykiwał" Cię 😞 Oczywiście jego zgłoszenie to patologia ale zgodna z prawem
A sprzedałeś ten towar jako osoba prywatna czy jako firma? @-Ramza-
@-Ramza- jak kupujący zgłosił reklamację? listem poleconym, mailem czy przez allegro?
czy zgłoszenie reklamacji przerywa czas biegu rękojmi/odpowiedzialności sprzedawcy za produkt?
odpisz kupującemu, że jego roszczenia wygasły po 2 latach od zakupu i tyle
powołaj się na ten sam przepis
Art. 568. [Wygaśnięcie uprawnień z rękojmi za wady fizyczne. Przedawnienie roszczenia o usunięcie wady lub wymianę rzeczy] § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat
i odrzuć jego roszczenia
@pinsplash gdybyś taki numer zrobił allegro to by twoje żądanie było zignorowane bo przecież odpowiedzieli w reklamacji, ja wciąż czekam na odpowiedź na kilkadziesiąt złożonych informacji
@REDale
Klient kupił przedmiot w maju 2022 roku. Zgłosił reklamacje w styczniu 2024 roku
ale nie udostępnił go sprzedawcy
nie udostępnił a sprzedający reklamacji nie rozpatrzył w 14dniach.