anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja Allegro InPost

MAMY ROZWIĄZANIE!
aRGB
#8 Zapaleniec#

Hej! Sytuacja wygląda następująco:

- kupujący kupuje towar 16 października
- wysyłam paczkę 17 października
- 18 października paczka umieszczona w paczkomacie odbiorczym

- Paczkomat odbiorczy uszkodzony

- Kupujący nie odbiera paczki, wraca ona do mnie
- cisza przez 3 miesiące
- dziś kupujący pisze, że prosi o zwrot pieniędzy/ponowną wysyłkę towaru, wspominając, że 23 października InPost odrzucił mu reklamację i prosi o radę.


Moje pytanie brzmi - czy to czasem nie ja, nadawca, jako że zakup był metodą Allegro InPost Paczkomaty, powinienem zgłosić reklamację do InPostu? Czy jeżeli reklamacja była odrzucona prawie 3 miesiące temu jest jeszcze szansa na ugranie czegokolwiek?

Z góry dziękuję za pomoc! 🙂

 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
LEW433
#21 Demiurg#

@aRGB Tak powinieneś składać ty, kupującemu nadal należy się towar albo kasa.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@aRGB  - kupujący kupuje towar 16 października vs - cisza przez 3 miesiące

Co mi tu nie gra ?🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
aRGB
#8 Zapaleniec#

To prawda, Pan który to kupił chyba stracił dostęp do konta Allegro, bo z tego co widzę na jego profilu ostatnie logowanie było właśnie w momencie zakupu 🙂 W każdym razie kontakt jest, więc w zasadzie nie mam z tym problemu.

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@pinsplashNo tak, ale według prawa kupujący staje się właścicielem towaru dopiero w momencie jego odbioru a nie zakupu. W tym wypadku kupujący się "zakręcił" reklamując to w inpoście zamiast u sprzedawcy 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@aRGB Ale w czym masz problem? Paczka wróciła trzy miesiące temu i pieniędzy nie oddałeś? Oddaj teraz albo poproś o dopłatę i wyślij ponownie. Dziwne, że kupujący jeszcze sporu nie otworzył.

oznacz moderatorów
aRGB
#8 Zapaleniec#

Nie tego dotyczy pytanie. Pytam konkretnie o reklamację Allegro InPost. Dogadaliśmy się z kupującym co do warunków ponownej wysyłki.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Reklamację u przewoźnika składa sprzedawca - tylko co reklamować, skoro paczka wróciła?

oznacz moderatorów
aRGB
#8 Zapaleniec#

Klient nie odebrał paczki z powodu uszkodzenia Paczkomatu.

Od razu gdy przesyłka do mnie wróciła napisałem przez Allegro (przez chat, nie na e-maila, ponieważ już wcześniej prowadziliśmy konwersację przez wbudowany chat) do kupującego z możliwościami - zwrocie kwoty lub ponownej wysyłce. Jak się okazało Pan nie ma dostępu do Allegro, więc nie otrzymałem odpowiedzi. Minął czas na zerwanie (?) umowy kupna-sprzedaży (u mnie ustawione na 30 dni), więc po 3 miesiącach (!), gdy klient skontaktował się e-mailowo poprzez odpisanie na wiadomość e-mail od Allegro o zakupie  poprosiłem o opłatę za ponowne nadanie paczki.

Wg. mnie oraz najwyraźniej także kupującego InPost nie zrealizował usługi - paczki nie dało się odebrać, więc klient złożył reklamację.

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

Ważne że sprawa rozwiązana pomyślnie. Zawsze do momentu odbioru przesyłki przez klienta Ty za przesyłkę odpowiadasz. Jak klient odbierze to on tym samym dopełnia umowy i towar staje się jego własnością, on składa reklamacje w razie problemów z przesyłką, powinien zrzec się dalszej reklamacji na Twoją rzecz abyś sam wyjaśnił co się stało z przesyłką w czasie drogi i mógł domagać ewentualnego odszkodowania od firmy przesyłkowej. Reszte załatwiasz z kupującym, czyli wymiany towaru, zwrotu lub reklamacji.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów
aRGB
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za rzeczową odpowiedź! 🙂

oznacz moderatorów
MYRIVER
#9 Pomysłodawca#

Życzę powodzenie, mi nigdy inpost nie uznał żadnej reklamacji. Taka polityka firmy. Mimo, że kasa się należała.

oznacz moderatorów
ZibiK30
#18 Luminarz#

@MYRIVER Poczytaj co napisałem w różnych postach dot. spraw wysyłki i odbioru, zastosujesz te rady w życie i nie ma szans, żeby Ci ktoś odrzucił reklamacje lub żebyś przegrał w sądzie. To rady z życia wzięte i też się uczyłem na szczęście na nielicznych błędach 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów