Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej! Sytuacja wygląda następująco:
- kupujący kupuje towar 16 października
- wysyłam paczkę 17 października
- 18 października paczka umieszczona w paczkomacie odbiorczym
- Paczkomat odbiorczy uszkodzony
- Kupujący nie odbiera paczki, wraca ona do mnie
- cisza przez 3 miesiące
- dziś kupujący pisze, że prosi o zwrot pieniędzy/ponowną wysyłkę towaru, wspominając, że 23 października InPost odrzucił mu reklamację i prosi o radę.
Moje pytanie brzmi - czy to czasem nie ja, nadawca, jako że zakup był metodą Allegro InPost Paczkomaty, powinienem zgłosić reklamację do InPostu? Czy jeżeli reklamacja była odrzucona prawie 3 miesiące temu jest jeszcze szansa na ugranie czegokolwiek?
Z góry dziękuję za pomoc! 🙂
@aRGB Tak powinieneś składać ty, kupującemu nadal należy się towar albo kasa.
@aRGB - kupujący kupuje towar 16 października vs - cisza przez 3 miesiące
Co mi tu nie gra ?🤔
To prawda, Pan który to kupił chyba stracił dostęp do konta Allegro, bo z tego co widzę na jego profilu ostatnie logowanie było właśnie w momencie zakupu 🙂 W każdym razie kontakt jest, więc w zasadzie nie mam z tym problemu.
@pinsplashNo tak, ale według prawa kupujący staje się właścicielem towaru dopiero w momencie jego odbioru a nie zakupu. W tym wypadku kupujący się "zakręcił" reklamując to w inpoście zamiast u sprzedawcy 😉
@aRGB Ale w czym masz problem? Paczka wróciła trzy miesiące temu i pieniędzy nie oddałeś? Oddaj teraz albo poproś o dopłatę i wyślij ponownie. Dziwne, że kupujący jeszcze sporu nie otworzył.
Nie tego dotyczy pytanie. Pytam konkretnie o reklamację Allegro InPost. Dogadaliśmy się z kupującym co do warunków ponownej wysyłki.
Reklamację u przewoźnika składa sprzedawca - tylko co reklamować, skoro paczka wróciła?
Klient nie odebrał paczki z powodu uszkodzenia Paczkomatu.
Od razu gdy przesyłka do mnie wróciła napisałem przez Allegro (przez chat, nie na e-maila, ponieważ już wcześniej prowadziliśmy konwersację przez wbudowany chat) do kupującego z możliwościami - zwrocie kwoty lub ponownej wysyłce. Jak się okazało Pan nie ma dostępu do Allegro, więc nie otrzymałem odpowiedzi. Minął czas na zerwanie (?) umowy kupna-sprzedaży (u mnie ustawione na 30 dni), więc po 3 miesiącach (!), gdy klient skontaktował się e-mailowo poprzez odpisanie na wiadomość e-mail od Allegro o zakupie poprosiłem o opłatę za ponowne nadanie paczki.
Wg. mnie oraz najwyraźniej także kupującego InPost nie zrealizował usługi - paczki nie dało się odebrać, więc klient złożył reklamację.
Ważne że sprawa rozwiązana pomyślnie. Zawsze do momentu odbioru przesyłki przez klienta Ty za przesyłkę odpowiadasz. Jak klient odbierze to on tym samym dopełnia umowy i towar staje się jego własnością, on składa reklamacje w razie problemów z przesyłką, powinien zrzec się dalszej reklamacji na Twoją rzecz abyś sam wyjaśnił co się stało z przesyłką w czasie drogi i mógł domagać ewentualnego odszkodowania od firmy przesyłkowej. Reszte załatwiasz z kupującym, czyli wymiany towaru, zwrotu lub reklamacji.
Dziękuję za rzeczową odpowiedź! 🙂
Życzę powodzenie, mi nigdy inpost nie uznał żadnej reklamacji. Taka polityka firmy. Mimo, że kasa się należała.
@MYRIVER Poczytaj co napisałem w różnych postach dot. spraw wysyłki i odbioru, zastosujesz te rady w życie i nie ma szans, żeby Ci ktoś odrzucił reklamacje lub żebyś przegrał w sądzie. To rady z życia wzięte i też się uczyłem na szczęście na nielicznych błędach 😉