Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Mamy taki problem. Kupujący zgłosił nam problem z uszkodzoną paczką. Przekazała nam protokół szkody a my złożyliśmy reklamację do przewoźnika. Oczywiście Kupujący założył nam dyskusję w tym temacie. Czas rozpatrywania reklamacji w dpd i inpost to 30 dni. Po 14 dniach Allegro wzywa Kupującego do oznaczenia dyskusji jako rozwiązaną lub nie. Oczywiście Kupujący przedłuża dyskusję a my dostajemy po ..... 100 punktów karnych w jakości sprzedaży. Czy to działanie jest zgodne z prawem? Jak można karać Sprzedającego za 30 dniowy czas rozpatrywania reklamacji przewoźnika. Tym bardziej, że jest to usługa SMART, na którą to Allegro zawiera umowę i nam ją sprzedaje. Co zrobić w tej sutuacji? Pisałam do Allegro ale odpisują mi masło maślane. Niby mają zmienić powiadomienie BOTa ale -100 punktów nam zostało.
@konto zamknięte To nie jest problem kupującego tylko twój, on składa reklamację a ty musisz ją rozpatrzyć. Należy mu się produkt nieuszkodzony i tyle, ty odpowiadasz za przesyłkę do chwili odbioru, nawet nie musiała robić protokołu. Wyślij towar i już albo odrzuć reklamację i czekaj na reakcję kupującego. Może złożyć wniosek do POK.
Przeczytaj powoli, ze zrozumieniem.
@konto zamknięte To jest tak, że Ty reklamację klienta musisz rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Możesz ją uznać lub odrzucić. Jeśli nie podejmiesz decyzji w tym czasie, jego reklamacja z mocy prawa zostanie uznana za zasadną. Czas na rozpatrzenie reklamacji u przewoźnika nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli odrzucisz reklamację, a Allegro uzna, że jest ona zasadna, może klientowi wypłacić odszkodowanie z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli je wypłaci, może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też nałożyć ograniczenia na konto. Wiele zależy od dowodów i od przebiegu Dyskusji.
Reklamacja z naszej strony została odrzucona. Produkt uszkodzony w transporcie. Kupujący sam to przyznaje. Czeka na rozpatrzenie reklamacji przewoźnika. Moje pytanie nie dotyczy sposobów reklamacji tylko czasu dyskusji. Kupujący czeka na stanowisko przewoźnika i ja to rozumiem. Natomiast nie ma możliwości rozwiązania problemu w 14 dni skoro przewoźnik ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. My jako firma możemy zająć stanowisko dopiero po zajęciu stanowiska przez przewoźnika
Pracownik mi napisał, że pracują nad powiadomieniem od BOTa bo jest " niefortunne"
@konto zamknięte
niezaleznie od wszystkiego klient ma otrzymac nieuszkodzony towar. Sprzedający odpowiada za towar aż do momentu dostawy - w transporcie także.
Ja w takich przypadkach jeśłi niewątpliwie przesyłka została uszkodzona w transporcie po prostu nie czekając dosyłam drugi nieuszkodzony produkt. Klient tutaj nic nie zawinił i nie ma powodu by czekał na rozpatrzenie reklamacji od przewoźnika. On ma po prostu otrzymac taki produkt jaki kupił
Jełsi produkt jest większej wartości a uszkodzenie nieduże możesz poprosić klienta o odesłanie uszkodzonego produktu lecz musisz wówczas zwrócić klientowi koszty przesyłki.
Natomiast Ty załatwiasz reklamacje z przewoźnikiem bez sensu jest aby klient czekał na odpowiedż przewoźnika ( jaka by ona nie była) skoro zgodnie z przepisami ma on otrzymac nieuszkodzony produkt od Ciebie.
Odrzucenie reklamacji to moim zdaniem błąd. KLient otrzyma rekompensate z POK a Wy możecie mieć sankcje od allegro
@konto zamknięte Nie znasz przepisów. Na rozpatrzenie reklamacji kupującego masz 14 dni. Reklamacja u przewoźnika to Twoja sprawa i klienta to nie interesuje. Poza tym nie wiesz, że odpowiadasz względem kupującego także za uszkodzenia powstałe w transporcie.
Jeżeli pytasz o Dyskusję, to po 14 dniach kupujący może ją zakończyć jako nierozwiązaną i złożyć wniosek do POK.
@xyz96 i w tej sprawie akurat sie zgadzamy 🙂