REKLAMACJA DPD / INPOST A CZAS DYSKUSJI

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry. Mamy taki problem. Kupujący zgłosił nam problem z uszkodzoną paczką. Przekazała nam protokół szkody a my złożyliśmy reklamację do przewoźnika. Oczywiście Kupujący założył nam dyskusję w tym temacie. Czas rozpatrywania reklamacji w dpd i inpost to 30 dni. Po 14 dniach Allegro wzywa Kupującego do oznaczenia dyskusji jako rozwiązaną lub nie. Oczywiście Kupujący przedłuża dyskusję a my dostajemy po ..... 100 punktów karnych w jakości sprzedaży. Czy to działanie jest zgodne z prawem? Jak można karać Sprzedającego za 30 dniowy czas rozpatrywania reklamacji przewoźnika. Tym bardziej, że jest to usługa SMART, na którą to Allegro zawiera umowę i nam ją sprzedaje. Co zrobić w tej sutuacji? Pisałam do Allegro ale odpisują mi masło maślane. Niby mają zmienić powiadomienie BOTa ale -100 punktów nam zostało.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@konto zamknięte To nie jest problem kupującego tylko twój, on składa reklamację a ty musisz ją rozpatrzyć. Należy mu się produkt nieuszkodzony i tyle, ty odpowiadasz za przesyłkę do chwili odbioru, nawet nie musiała robić protokołu. Wyślij towar i już albo odrzuć reklamację i czekaj na reakcję kupującego. Może złożyć wniosek do POK.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Przeczytaj powoli, ze zrozumieniem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@konto zamknięte To jest tak, że Ty reklamację klienta musisz rozpatrzyć w ciągu 14 dni. Możesz ją uznać lub odrzucić. Jeśli nie podejmiesz decyzji w tym czasie, jego reklamacja z mocy prawa zostanie uznana za zasadną. Czas na rozpatrzenie reklamacji u przewoźnika nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli odrzucisz reklamację, a Allegro uzna, że jest ona zasadna, może klientowi wypłacić odszkodowanie z Programu Ochrony Kupujących. Jeżeli je wypłaci, może żądać od Ciebie zwrotu kosztów, może też nałożyć ograniczenia na konto. Wiele zależy od dowodów i od przebiegu Dyskusji.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Reklamacja z naszej strony została odrzucona. Produkt uszkodzony w transporcie. Kupujący sam to przyznaje. Czeka na rozpatrzenie reklamacji przewoźnika. Moje pytanie nie dotyczy sposobów reklamacji tylko czasu dyskusji. Kupujący czeka na stanowisko przewoźnika i ja to rozumiem. Natomiast nie ma możliwości rozwiązania problemu w 14 dni skoro przewoźnik ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. My jako firma możemy zająć stanowisko dopiero po zajęciu stanowiska przez przewoźnika

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Pracownik mi napisał, że pracują nad powiadomieniem od BOTa bo jest " niefortunne"

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@konto zamknięte
niezaleznie od wszystkiego klient ma otrzymac nieuszkodzony towar. Sprzedający odpowiada za towar aż do momentu dostawy - w transporcie także.
Ja w takich przypadkach jeśłi niewątpliwie przesyłka została uszkodzona w transporcie po prostu nie czekając dosyłam drugi nieuszkodzony produkt. Klient tutaj nic nie zawinił i nie ma powodu by czekał na rozpatrzenie reklamacji od przewoźnika. On ma po prostu otrzymac taki produkt jaki kupił
Jełsi produkt jest większej wartości a uszkodzenie nieduże możesz poprosić klienta o odesłanie uszkodzonego produktu lecz musisz wówczas zwrócić klientowi koszty przesyłki.
Natomiast Ty załatwiasz reklamacje z przewoźnikiem bez sensu jest aby klient czekał na odpowiedż przewoźnika ( jaka by ona nie była) skoro zgodnie z przepisami ma on otrzymac nieuszkodzony produkt od Ciebie.
Odrzucenie reklamacji to moim zdaniem błąd. KLient otrzyma rekompensate z POK a Wy możecie mieć sankcje od allegro
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@konto zamknięte Nie znasz przepisów. Na rozpatrzenie reklamacji kupującego masz 14 dni. Reklamacja u przewoźnika to Twoja sprawa i klienta to nie interesuje. Poza tym nie wiesz, że odpowiadasz względem kupującego także za uszkodzenia powstałe w transporcie.
Jeżeli pytasz o Dyskusję, to po 14 dniach kupujący może ją zakończyć jako nierozwiązaną i złożyć wniosek do POK.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@xyz96 i w tej sprawie akurat sie zgadzamy 🙂