anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja na ziemie kompostową

swiatmalucha05
#7 Wielbiciel#

Kupujący zakupił ode mnie środek poprawiający właściwości gleby - kompost organiczny.

Produkt pochodzi bezpośrednio od producenta, a ten posiada certyfikaty potwierdzające skład oraz zawartość składników mineralnych w kompoście. Posiada również pozwolenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Kupujący po ponad miesiącu od zakupu zgłosił reklamacje, że co za świństwo mu sprzedałam. Posadził cebule i przez ten mój kompost wszystkie zgniły. Stwierdził że to nie wina cebul tylko ten kompost wszystkiemu jest winny. Po przeprowadzonej dyskusji z kupującym okazało się wkońcu, że na owe cebule również złożył reklamacje przez Allegro i teraz czeka na decyzje.

Sprzedałam tego kompostu już kilkadziesiąt ton i nikt nigdy nie miał z nim żadnych problemów. Sama nawet go stosuje do różnych roślin i nic się nie dzieje. Kompost wręcz poprawia ich jakość - rośliny są bujniejsze i bardziej zielone. 

Jak mam odnieść się do reklamacji, skoro kupujący sam nie wie co było przyczyną że cebule mu nie wyrosły. Wiem że to nie wina kompostu, tylko jakiś inny czynnik to spowodował.

Nikt nie wie w jakich warunkach kupujący miał posadzone te cebule, ile dodał tego kompostu do ziemi i jak je podlewał. Przyczyn może być wiele i nie da  się teraz wskazać jednoznacznie przyczyny. Pewnie sam kupujący wie co się stało, no ale lepiej poszukać winnych dookoła żeby koszta się zwróciły.

Prosze o pomoc, jak odpowiedzieć kupującemu na jego reklamacje.

 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3

ploma
#11 Animator#

Proponuję cos takiego, ale jest to tylko moja wesja jakbym postapił:

Szanowny Panie/Pani,

odpowiadając na zgłoszenie reklamacyjne dotyczące zakupionego środka poprawiającego właściwości gleby (kompostu organicznego), pragnę poinformować, że produkt ten pochodzi bezpośrednio od certyfikowanego producenta. Producent ten posiada aktualne certyfikaty potwierdzające skład i zawartość składników mineralnych, a także stosowne pozwolenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi na wprowadzenie środka do obrotu, zgodnie z ustawą z dnia 10 lipca 2007 r. o nawozach i nawożeniu (Dz.U. 2021 poz. 76 z późn. zm.).

Sprzedany kompost był zgodny z deklarowanym składem i przeznaczeniem. Dotychczas nie otrzymaliśmy żadnych zgłoszeń dotyczących problemów z jego zastosowaniem – wręcz przeciwnie, produkt od lat cieszy się pozytywną opinią i samodzielnie z niego korzystamy z bardzo dobrym efektem.

Zgłoszona przez Pana/Panią sytuacja nie pozwala jednoznacznie stwierdzić, że przyczyną niepowodzenia upraw była jakość kompostu. Czynniki takie jak:

  • warunki glebowe,

  • dawka zastosowanego kompostu,

  • sposób przygotowania podłoża,

  • stan sadzonek,

  • warunki pogodowe,

  • sposób podlewania,

mają istotny wpływ na rozwój roślin. Jak Pan/Pani sam/a wskazał/a, reklamacja dotycząca cebul została również złożona niezależnie u innego sprzedawcy, co może świadczyć o tym, że problem nie leży po stronie zakupionego kompostu, a może mieć inne źródło.

W związku z powyższym, na chwilę obecną nie znajdujemy podstaw do uznania reklamacji dotyczącej sprzedanego kompostu, ponieważ nie została wykazana jego wada fizyczna, a także brak jest jednoznacznych dowodów wskazujących, że to właśnie ten produkt spowodował zgłoszone szkody.

Jednocześnie informuję, że w przypadku dalszych wątpliwości co do działania środka, można zlecić niezależne badanie laboratoryjne próbki kompostu i gleby, co może pomóc wyjaśnić sytuację w sposób obiektywny.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ploma nie pisze się "nie znajdujemy podstaw do uznania reklamacji" tylko jasno odrzucamy reklamację bo się allegro / kupujący i uokik dowali bo nie ma jasnej deklaracji odmownej

oznacz moderatorów

ploma
#11 Animator#

Muszę zwrócic uwagę chatowi GPT. Gamoń jeden.

oznacz moderatorów