anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

reklamacja powinna być bezpłatna dla kupującego

aigostar_polska
#7 Wielbiciel

Reklamacja klienta jest bezzasadna. Chcemy, aby klient dopłacił koszty wysyłki za zwrot produktu, jednak platforma Allegro powiedziała nam: Według zaleceń UOKiK reklamacja powinna być bezpłatna dla kupującego... Czy to oznacza, że nawet jeśli reklamacja klienta jest bezzasadna, to i tak sprzedawca musi ponieść wszystkie koszty wysyłki?

oznacz moderatorów
44 ODPOWIEDZI 44

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aigostar_polska Zaraz ktoś powinien się pojawić ze screenem odpowiedzi z UOKIK który mówi o tym, że koszt odbioru towaru po odrzuceniu reklamacji ponosi kupujący 🙂 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@aigostar_polska  tak to sobie wymyśliło Allegro, zwróć uwagę, że napisali "Według zaleceń UOKiK reklamacja powinna..." , nie napisali, że UOKiK nakazał im te procedury, jak również nie napisali, że reklamacja musi być bezpłatna, no ale jak chcesz sprzedawać na Allegro, to musisz się trzymać ich zasad😔

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

Witam.

@mdrogeria @aigostar_polska @komis-bell 

@KOGIEL_T napisał: "no ale jak chcesz sprzedawać na Allegro, to musisz się trzymać ich zasad" i to jest kwintesencja sprzedaży tutaj, bo jak nie to w końcu jak wszystkim wiadomo "Allegro nie jest obowiązkowe".

Z prawnego punktu widzenia sprzedawca może mieć rację.

I może zgodnie z tą racją postąpić.

A nabywca może wystawić zgodny ze swoimi odczuciami, całkowicie subiektywny komentarz i jeśli tylko nie będzie w nim wulgaryzmów i oczywistych kłamstw, czy oszczerstw to Allegro go nie usunie (w sumie to nabywca nic nie musi pisać - jak da negatywa bez treści to i nie będzie czego podważać). Może także zakończyć dyskusję jako nierozwiązaną. Oba te działania "pogrążą" statystyki sprzedawcy.

A na koniec wystąpi o odszkodowanie od Allegro, które mu zostanie a dużą dozą prawdopodobieństwa wypłacone zwykle na koszt sprzedawcy.

I dlatego zawsze sugeruję sprzedawcom, by policzyli sobie czy warto z finansowego punktu widzenia walczyć o swoje racje. Zazwyczaj koszty przerastają zyski. Prawo prawem, ale w biznesie najważniejszy jest rachunek ekonomiczny.

Pozdrawiam. Marek.

 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@MOJEGRATY5  i tu się z tobą nie zgodzę, właśnie dziś wrzuciłem temat, gdzie kupujący EWIDENTNIE KŁAMIE, bo jak widać wystawił komentarz o nieterminowej wysyłce jeszcze przed terminem wysłania😉https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/negatyw-dla-allegro/m-p/1086678#M221836 

oznacz moderatorów

MOJEGRATY5
#14 Krzewiciel

@KOGIEL_T Ok. wycofuję swoje "ewidentnie kłamie". To dla każdego co innego i polemika na ten temat ciągnęłaby się bez końca. Dla mnie Ziemia jest kulą, dla płaskoziemcy jest płaska. Dla mnie płaskoziemca ewidentnie  kłamie, dla płaskoziemcy ewidentnie kłamię ja. I co gorsza nie ma takiej siły byśmy drugą stronę do swoich racji przekonali. Marek.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@MOJEGRATY5 dlatego najbardziej ekonomicznym byłoby sądownie za komentarz najpier usadzić kupującego a dopiero z prawomocnym wyrokiem że ich ukochany konsument nawalił bzdur w komentarzu pozwać allegro o dużą kasę za to że pozwalają zamieszczać nieprawidłowe informacje na portalu. Tu macie wyrok o zniesławienie firmy  z zapytaniem czy chcą by im każdy sprzedawca tak robił po kilku pozwach przegranych się ucywilizują z jakością i pozwalaniem na pisanie w komentarzach dyrdymałów. Efekt wychowawczy zostanie osiągnięty za paręset tysięcy złotych z konta ich akcjonariuszy plus w tv nagłośnić jeszcze PR pt jak allegro pozwala na bezprawne działania wobec sprzedawców na serwisie, wraz z przybliżeniem patologii walenia  AOK kasą do ewidentnych wyłudzaczy.

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@MOJEGRATY5 @KOGIEL_T @mdrogeria 

zdaniem tu oto źródła

https://prokonsumencki.pl/klauzule-niedozwolone-2/kto-ponosi-koszty-nieuzasadnionej-reklamacji-towar...

kupujący owszem nie powinien ponosić kosztów niezasadnej reklamacji, ale to jest tylko zalecenie a nie prawo i jeśli sprzedający udałby się z tym do sądu to raczej wygra, co potwierdzają wyroki z 2019.

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

Natomiast osobną kwestią jest że allegro wykorzysta wszystkie możliwości by podlizać się kupującym zwłaszcza gdy zapłacą za to sprzedający. Dla nic to nic nie kosztuje więc dlaczego nie.

Tak więc jeśli ktoś ma czas i możliwości może się sądzić o te kilkanaście zł wysyłki po odrzuceniu reklamacji. Allegro na szczęście nie stanowi prawa tylko interpretuje je na swoją korzyść.

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@MOJEGRATY5 @KOGIEL_T @mdrogeria 

Jeszcze jedna uwaga, to co pisała @MiMary że "przerzucanie na konsumenta kosztów nieuzasadnionej reklamacji narusza zbiorowe interesy konsumentów" dotyczyło sprawy gdzie tymi kosztami były np ekspertyzy czy diagnostyka czego koszty mogą wielokrotnie przewyższyć wartość reklamowanego towaru i na co w sumie kupujący nie ma żadnego wpływu, sprzedający może sobie krzyknąć dowolną kwotę za "weryfikację reklamowanego towaru".

Jeśli chodzi zaś tylko o koszty wysyłki jakieś bzdety która się zmieści do koperty bąbelkowej wysłanej poleconym (a więc cena jest powszechnie znana i dostępna, niezależna od strony reklamacji) to allegro mogło by przymknąć oko, ale oczywiście tego nie zrobi.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce tu nie chodzi o podlizanie  ,sprawa rozbija się o kasę  ,sprzedawca ma pokryć bo jak tego nie zrobi to będą zobowiązani do pokrycia z ochrony kupujących , a to wpłynie na wysokość naliczanych  prowizji  ,a dalej ceny , które i tak już są kosmiczne  ,dlatego z uporem maniaka będą się trzymać swojej wersji choć nie ma ona żadnego uzasadnienia poza ,, pro-konsumenckim podejściem przedsiębiorcy ,,

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@mdrogeria powiedzmy sobie szczerze, to zwykle chodzi tylko o wysyłkę. Czy to naprawdę takie kosmiczne koszty?

Ilu kupujących zgłaszających reklamację decyduje się odesłać towar zwykłym darmowym zwrotem jak ma przy odstąpieniu bo reklamację zgłosiło w ciągu 2 tygodni po zakupie?

Z mojej perspektywy powiedział bym ze większość.

Od czerwca miałem 3 reklamacje dla zakupów powyżej 2 tygodni. Dwa odrzuciłem bo kupujący sam sobie kupił złą część (np na przód zamiast na tył samochodu) i się opamiętał jak zaczął montować a jedną bo kupujący przestał odpowiadać.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce zdajesz sobie sprawę z tego , że za ... ,,darmowy  zwrot,, ktoś musi zapłacić ,  tym ,,ktosiem ,, jest allegro , a dalej ciągnąc łańcuch my wszyscy , czyli końcowo wracam do tego co napisałem wcześniej ,, prowizje .. ceny ,,

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@mdrogeria przecież za darmowy zwrot JUŻ płacimy my sprzedający w smarcie. Podniosą koszt wysyłki o 25gr i już im się skompensuje.

Prowizji na szczęście nie mogą podnosić bez końca bo w końcu sami zrobią konkurencję jeszcze bardziej konkurencyjną.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce podniesienie kosztu wysyłki ma wpływ na wysokość prowizji  ,a co do konkurencji to wyhodowali ją sobie na własnym mleku , przed chwilą czytałem artykuł  ,który trochę rozjaśnił mi ostatnie starcie z Inpost , to rzeczywiście może się udać  ,a jeśli już to nastąpi masowy odpływ drobnych sprzedawców z allegro i innych marketplace  ,trzeba się pogapić i w porę szybko zareagować .

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@mdrogeria już to słyszę od lat. produktyzacja, nowe zdjęcia, nowe opisy, zawsze to samo 'allegro się kończy'.


Powiem Ci że sprawdzałem ofertę jednej z konkurencji allegro, na papierku wszystko fajnie ale jak się człowiek wczyta okazuje się że np realna prowizja jest 0.5% niższa niż w allegro, to prawie nic, i żeby coś sprzedać to trzeba kupować jakieś inne opcje 'nieobowiązkowe'.

Tak więc coś z w stylu, zainwestuj 500zł żeby "może" odzyskać 250.

Jak nie ma się konkurencyjnych cen to nawet nie warto zaczynać, a jak już ma się konkurencyjne ceny to i na allegro sprzedaż będzie. Dywersyfikacja kanałów sprzedaży owszem jest dobra jak ktoś ma odpowiednie zaplecze i zapas siły roboczej.

Ja nie mam. I większość małych sprzedawców też. Mogą próbować, ale to jak wróbelek, podskoczy coś dziubnie i dostanie w skrzydło.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce jestem i tu i..tam, Masz rację , opłaty wszędzie są podobne . Od dawna zastanawiał mnie fakt dlaczego Pan Brzoska przy tak potężnej bazie klientów oraz zweryfikowanych sprzedawców nie spróbuje swoich sił w e-comerce ?

to może mieć rację bytu  ,moderatorzy jeszcze śpią  ,ale na pewno usuną ten link https://bsmarket.pl/inpost-nowa-platforma-2026/ 

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@mdrogeria czyli znowu ten kto sprzedaje masowo za grosze będzie sprzedawał jeszcze więcej , ten kto sprzedaje mało i chce zarobić sprzeda jeszcze mniej.

Daj spokój, zaraz wprowadzą jakieś abonamenty, promowania, opłatę za kliknięcie/przekierowanie itp i skończy się na tym że jak nie zapłacisz to nie sprzedasz.

Zrobi się z tego wyszukiwarka dla dużych sklepów.

Chociaż allegro czuje oddech na plecach po tych zmianach w REST gdzie wprost pokazali że się boją że sprzedający zaczną masowo kopiować oferty z allegro do innych serwisów żeby zwiększyć swoje szanse na 'wylosowanie' przez inpost.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@mix-mce chyba nie  ,jeszcze sobie w głowie tego nie poukładałem , ale to chyba nie w ten sposób będzie działać .... my tu gadu..gadu , a paczki czekają ...nara

oznacz moderatorów

mix-mce
#15 Entuzjasta

@mdrogeria za parę miesięcy wspomnisz moje słowa... 😉 inpost charytatywnie działać nie będzie, musi na tym zarobić, oczywisty sposób to jak napisałem wcześniej.

dzisiaj piątek, mam paczek tyle co kot zapłakał więc mi się nie śpieszy. Trzymaj się

oznacz moderatorów