anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja, rękojmia Allegro protect

mcgregor832
#7 Wielbiciel#

Witam, mam problem, sprzedałem telefon a tamtym roku w styczniu i kupujący który zaznaczam kupił z firmowego konta zgłosił problem po roku i 4 miesiącach użytkowania. Telefon sprzedał dalej, w tej chwili się nie włącza. Napisałem żeby mi go odesłał i postaram się pomóc,ale nie zrobił tego i woła zwrot pieniędzy zresztą od początku wołał zwrot pieniędzy a nie naprawę. To jak to teraz wygląda że kupujący zachowuję telefon, nie odsyła go z powrotem a ja mam być obciążony kosztami z tytułu allegro protect? Czy czasem podstawą do jakiejkolwiek rekompensaty nie jest przede wszystkim najpierw zwrot towaru? 

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

mdrogeria
#21 Demiurg#

@mcgregor832 nie odesłał to jasno i jednoznacznie odrzuć reklamacje podając powód 

oznacz moderatorów

mcgregor832
#7 Wielbiciel#

Odrzuciłem, dziwi fakt że sprzedający nie zwracając mi towaru ma czelność czegokolwiek zadać. A kwota nie jest mała bo to 3400 zł. 

oznacz moderatorów

mcgregor832
#7 Wielbiciel#

Przepraszam, kupujący ma czelność a nie sprzedający wołać czegokolwiek. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@mcgregor832 Ile dni minęło od momentu zgłoszenia reklamacji? Odrzuciłeś ją 14 dnia z powodu nie odesłania towaru do ekspertyzy?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@mcgregor832 Ty jak odsprzedał? reklamacje musisz rozpatrzyć, masz 14dni na to, od chwili złożenia, i teraz jak chcesz żeby odesłała a nie odsyła to masz prawo odrzucić reklamację z tego powodu.

oznacz moderatorów

mcgregor832
#7 Wielbiciel#

Przez większość czasu trwania dyskusji pisałem żeby był odesłany a kupujący tylko raz napisał że go nie było a telefon jest za granicą i się nie włącza a właściciel tego telefonu w tej chwili ma na nim ważne dane i on nie wie co zrobić. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@mcgregor832 Jeśli osoba która kupiła telefon od Ciebie sprzedała go dalej to na ten moment ona odpowiada za reklamacje przed obecnym użytkownikiem telefonu a nie Ty.

W dyskusji proś cały czas o odesłanie urządzenia na reklamację a jeśli to nie nastąpi to 14 dnia od momentu zgłoszenia problemu napisz, że reklamację odrzucasz z powodu nie odesłania urządzenia do weryfikacji - to bardzo ważne.
Jeśli tego nie zrobisz i minie 14 dni to z automatu wszystkie roszczenia kupującego będziesz musiał spełnić bo w świetle prawa reklamacja zostanie uznana.

oznacz moderatorów

mcgregor832
#7 Wielbiciel#

Napisałem od początku że odrzucam reklamację. To teraz w świetle prawa kupujący ma mieć telefon i pieniądze jak mu allegro protect wypłaci a ja mam być obciążony? Przecież to jest dopiero wałek bo jak to inaczej nazwać? 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Odrzuciłeś z jakim uzasadnieniem?

oznacz moderatorów