anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja

MAMY ROZWIĄZANIE!
Client:45540764
#2 Obserwator#

Witam, jeżeli klient po 10 miesiącach zgłosił, że nie odbija mu pompka w płynie do szyb gdzie jest już dawno po terminie i powinien być w koszu i domaga się wymiany bądź częściowy zwrot, co zrobić w takiej sytuacji? 

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10
az1rael
#21 Demiurg#

co jest po terminie płyn do szyb?

oznacz moderatorów
Client:45540764
#2 Obserwator#

Tak

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

10 m>cy to pompka czy płyn po terminie? kupujący skalda Ci reklamację i więc ja rozpatrz i się do niej odnieś

oznacz moderatorów
Client:45540764
#2 Obserwator#

Oczywiście, że ją odrzucam, produkt powinien już leżeć w koszu, a nie być użytkowany zwłaszcza, że sam uszkodził pompkę w przeciągu 10 mies 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

produkt powinien już leżeć w koszu co tzn? ze produkt ma jakiś okres użytkowania a co z okresem reklamacji, był skrócony z jakiegoś powodu?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

rozpatrzyć reklamację wezwać do odesłania na swój koszt, pokryć koszt odesłania po odebraniu, sprawdzić towar, wydać decyzję reklamacyjną do 14dni od 1 zgłoszenia

oznacz moderatorów
Client:45540764
#2 Obserwator#

Ale zakup był 10 miesięcy temu, ewidentne chce wyłudzić kasę 

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@Client:45540764  po prostu bym rozpatrzył reklamacje i napisałbym: produkt zgodnie z informacjami na opakowaniu  powinien zostac zużyty do dnia XXXXX. Ponieważ termin te upłynął kiedy produkt był w posiadaniu kupujacego w tym momencie dzialanie pompki nie ma kompletnie znaczenia dla jakosci , funkcjonalności i poprawnego dzialania  produktu.  I na tej podstawie odrzuciłbym reklamcje.

Ale to moje zdanie

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@_Likos_ no ja bym sprawdził co się znajduje w tym płynie do szyb jak alkohol to nic plastikowi nie zrobi jak jakiś ekochemiczny syfilis to mogło pompkę uszkodzić rozpuszczając

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

Jako sprzedający odpowiadasz za sprzedany produkt przez 2 lata od daty sprzedaży z tytułu niezgodności z umową lub rękojmi (w zależności czy sprzedawałeś jako firma, czy osoba prywatna). Jak sprzedawałeś jako osoba prywatna, miałeś prawo do skrócenia lub wykluczenia rękojmi (ale musi to nastąpić najpóźniej w momencie zakupu).

Co do samej reklamacji, to jak minęło mniej niż 12 miesięcy od daty zakupu (jak sprzedawałeś jako osoba prywatna), to przyjmuje się, że towar był wadliwy w momencie zakupu. To na sprzedawcy ciąży udowodnienie, że jest inaczej. Jeżeli zaś chodzi o częściowy zwrot, to tu najlepiej porównać cenę takiego samego płynu z pompką i bez pompki i zwrócić kupującemu różnicę (w razie uznania reklamacji).

Ważne. Jeżeli termin ważności produktu upływa wcześniej niż upływ 2-letniego terminu niezgodności z umową lub rękojmi (o ile nie została ona skrócona), to kupujący musi zgłosić reklamację przed upływem tego terminu (liczy się sam fakt zgłoszenia). Odpowiedzialność sprzedawcy wygasa z upływem terminu ważności produktu.

oznacz moderatorów