anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Roszczeniowy klient

Templar78
#11 Animator#

Witam . Mam problem z kupującym który zakupił pokrowiec na telefon oraz szkło.  Pokrowiec okazał się ok ale szkło wg kupującego jest nie prawidłowe.  Tłumaczyłem że szkło jest ok. Takie przewidział producent i takie wysyłamy . ( Oczywiście szkło jest prawidłowe i pasuję na telefon ! )  Klient oświadczył że jest inne niż na zdjęciu.  Tyle że owe zdjęcie jest zdjęciem poglądowym informującym że do zestawu jest dołączone szkło . ( Przedstawia ono rękę nakładającą szkło na telefon )    Poinformowałem klienta że może zwrócić szkło lub całość zamówienia.  Ale niestety klient żąda rękojmi i nie chce zwrócić towaru.   Założył dyskusję , wystawił ocenę negatywną i cały czas przesyła wiadomości o tym że żąda rękojmi .  

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Templar78 rękojmia, to rodzaj reklamacji. Musi odesłać przedmiot, a ty uznasz albo nie uznasz reklamację. Możliwe, że kupujący myśli, że rękojma, to zwrot części ceny, więc wyjaśnij mu w dyskusji o co chodzi 🙂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Templar78 ma prawo reklamować z tytułu rękojmi a Ty możesz prawo odrzucić reklamację, napisz że ją odrzucasz i przysługuje mu prawo odwołania się do rzecznika konsumenta lub sądu 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

Dzień dobry.

Skoro nie chce robić zwrotu jak człowiek - to przyjąć reklamację.

Kazać odesłać szkło. Potwierdzić, ze jest zgodne z opisem a aukcji, a reklamacja jest niezasadna. Odesłać szkło na koszt kupującego.

Oświadczyć, że jeżeli nie zgadza się z decyzją reklamacyjną - może wystąpić na drogę cywilno-prawną.

Podstawa odesłania produktu i braku zwrotu kosztów przesyłki kupującemu.

Zgodnie z treścią niedawno wydanego wyroku Sądu Rejonowego Łódź-Widzew w Łodzi, sygn. akt.: VIII C 1140/19,:

„(…) kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą (…)”

jednakże, zważając na treść art. 561 i 561 KC:

„Nie budzi (…) wątpliwości, że przepisy te znajdują zastosowanie wyłącznie w przypadku, gdy kierowane do sprzedawcy roszczenie oparte na rękojmi okaże się zasadne. Innymi słowy należy przyjąć, że kupujący ponosi ryzyko, iż sprzedawca nie zwróci mu kosztów przesyłki w przypadku, gdy uzna reklamację za niezasadną.”

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@Templar78 Nie manipuluj opisami i zdjęciami poglądowymi. Zdjęcia mają przedstawiać to, co jest sprzedawane w danej ofercie, a nie to, co widać na cudzych zdjęciach. Klient nie jest roszczeniowy, tylko ma prawo do roszczeń, jak każdy. Reklamację trzeba przyjąć i uznać lub odrzucić. Po uznaniu należy się klientowi zwrot wszystkich kosztów lub wymiana na koszt sprzedawcy. Po odrzuceniu reklamacji, skoro już jest Dyskusja, klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a jeśli ją otrzyma, Allegro może żądać od Ciebie zwrotu kosztów. Były tu opisywane przypadki blokady kont sprzedawców w podobnych sytuacjach. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Templar78 Co to znaczy : "żąda rękojmi" ? Może złożyć reklamację z tytułu rękojmi. Niech odsyła produkt a Ty ją rozpatrzysz pozytywnie lub nie.

Ps NIE dodawaj tylko poglądowych zdjęć to rodzi problemy.

Ps 2 Negatywa i tak chyba nie usunie...

Ps 3  Czy szkło było w komplecie, czy było gratisem?

Ps 4 Jak udokumentujesz uczciwie  ( ew. ) odrzucenie reklamacji to Allegro nie będzie Cię ścigało jak niektórzy sugerują.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

Templar78
#11 Animator#

Szkło było gratisem.  Głównie chodzi mi o konsekwencje niezamkniętej dyskusji 

Tak wygląda oferta . 

ETUI POKROWIEC FUTERAŁ KABURA do LG K50S SZKŁO blu 8725531109 - Sklep internetowy AGD, RTV, telefony...

oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

To napisać w dyskusji, że szkło jest gratisem - allegro przestanie się czepiać.

Z tego co widzę - to SSa i tak nie masz - więc raczej tego nie odczujesz.

Gdybyś miał SS:

Sama dyskusja zostanie pewnie zakończona jako nierozwiązana - konsekwencje: Super sprzedawca pójdzie się paść na zieloną łąkę na miesiąc. 

W związku ze stratą SS trafność dostanie strzał.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Templar78 No to jesteśmy w czarnej dziurze bo polskie prawo nie precyzuje dokładnie spraw gratisu ( gratis to Twoja dobra wola - klient kupuje produkt). Napisz do Allegro wyjasnij sytuację w dyskusji - spytaj się klienta ILE ZAPŁACIŁ ZA SAMO SZKŁO ? Co do dyskusji jesli oznaczy jako nierozwiązaną - dostajesz po głowie, może wystawić nega - dostajesz po głowie. Niestety wg allegro Kupujący może to zrobić mając tysiąc wyimaginowanych powodów, ale żadnego prawdziwego. To "subiektywna" ocena.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Templar78 Szkło gratisem, zdjęcie poglądowe, to może nie należy pokazywać zdjęcia gratisów!! Unikniesz problemów.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Templar78 może jestem stronnicza, ale stawiam na to, że kupujący, w tym przypadku chce wyłudzić drugi gratis 😏

oznacz moderatorów

Templar78
#11 Animator#

Chyba masz rację 🙂

oznacz moderatorów

Templar78
#11 Animator#

Kupujący żąda 50% wpłaconej kwoty 🙂🤣

oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

Gdyby całość nie kosztowałaby 15pln...

Po mojemu to jest sprawdzanie na ile ma "władzy" i na jakiego "wała" może sobie pozwolić względem sprzedawców, a bał się zaryzykować większą kwotą.

Powtórzę:
Odrzucić reklamację jako niezasadną - w innym wypadku będziesz pokrywał koszty przesyłek tam i z powrotem przy każdym "koledze" albo każdym innym koncie jakie ten szkodnik ma.

Odrzucenie reklamacji - to najtańsze wyjście jakie masz. Koszt przyjęcia reklamacji - może Ci się odbijać czkawką jeszcze długo.

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@Templar78 Zapytaj go : szkło było gratis. Żąda Pan zwrotu 50% kosztu czyli 50% z 0PLN....ile to będzie ??🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

@Templar78 Nigdzie tam nie jest  napisane, że szkło jest gratisem, jest po prostu częścią oferty. Zręsztą nawet nawet jakby było napisane, że szkło jest gratis to nic to nie zmienia. Gratis niepodlegający reklamacji to byłby taki, który byś dorzucił do przesyłki jako niespodziankę, nie informując o tym w ofercie.

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Zdjęcie poglądowe - czekaj na POK, albo oddaj mu pieniądze już teraz, unikniesz większych problemów.

Sam kupuj na podstawie "zdjęć poglądowych" 🙂

Tutaj inni sprzedawcy Cię podpuszczają do stawiania się, być może w celu wyeliminowania konkurencji 🙂

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@xyz96 No to ty pomóż... jakiej wysokości powinien być zwrot od gratisu? Kupujacy chce 50%. Od ZERA złotych to będzie.....🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Była prośba do TWA, niestety, jak grochem o ścinę - bak kultury.  Za to szkło zwane "gratisem", który oczywiście jest wliczony w cenę, klient chce 50% tej ceny.

oznacz moderatorów

PromykSB
#11 Animator#

@xyz96 Skoro już tak rzucasz sobie oskarżeniami - to może wskaż, który sprzedawca pozbywa się konkurencji? Ten od spożywki? A może ten od naszywek?

Pewnie ten wyimaginowany od podobnego asortymentu...

Drogie TWA - skoro macie bak kultury... ulejcie mu trochę! Przyda mu się!

oznacz moderatorów