Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem mój używany router. Chodził w T-Mobile. Kupujący jeden dzień próbował ustawić go żeby chodził w Playu, niestety nie udało mu się zmienić ustawienia APN, ogólnie router nie ruszył u niego. Poinformował mnie natomiast ,że zwraca towar, bo widocznie jest simlock. Jest to nieprawdą,bo urządzenia T-Mobile nie mają simlocków, a zresztą wcześniej chodziła w routerze karta z plusa i było ok.
Otrzymałem od kupującego tylko info że zwraca bez podania przyczyny,a teraz dostałem info na pocztę,że uruchomiono zwrot i wysyła paczkę. Zaznaczyłem przy wystawianiu routera na aukcje,że nie przyjmuje zwrotów. Proszę o informację,czy muszę przyjąć ten zwrot? Widzę,e osoba kupująca to laik i niezbyt chce się angażować w znalezienie ustawień routera. Poprostu obrała najprostszą drogę- zwrot.
@dav1977 Jako prywatny sprzedający nie musisz przyjmować zwrotów, musisz natomiast przyjąć reklamację i wtedy ją uwzględnić bądź odrzucić.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@dav1977 Co to znaczy "uruchomiono zwrot"? Wypełniłeś na aukcji zakładkę zwroty i wpisałeś tam czas na odstąpienie od umowy? Jeśli tak, to klient może zrobić zwrot bez podania przyczyny. Osoba prywatna nie musi udostępniać zwrotów, ale może to zrobić.
Jeśli nie wypełniałeś zakładki Zwroty i klient odsyła towar z powodu wady (nie działa mu) reklamację powinieneś przyjąć i uznać lub odrzucić. Odpowiadasz za towar z rękojmi. Po uznaniu reklamacji powinieneś oddać kupującemu wszystkie koszty, także koszt odesłania. Po odrzuceniu reklamacji klient może wystąpić o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących, a to już najczęściej oznacza poważne kłopoty dla sprzedawcy.
Przy wystawianiu przedmiotu w ,,warunki oferty" w zakładce ,,warunki zwrotów (opcjonalnie)" wybrałem: brak możliwości.
Czytając różne komentarze zaczyna mi się mętlik trochę robić. Czy w końcu muszę ten router przyjąć? Nie muszę? Klient nie chce reklamować ,że nie dziala- bo router działa jest sprawny. Tylko nie umie odpowiednio uruchomić sprzętu. Czy z racji jego lakonicznej wiedzy muszę oddać mu kasę?
Jeśli nie udostępniłeś zwrotów, rezygnacji bez podania przyczyny nie musisz przyjmować, ale powinieneś rozpatrzyć reklamację - kupujący zgłosił Ci problem, wiesz, że u niego urządzenie nie działa. Resztę masz już napisane, jak postąpić przy reklamacji.
Ale na spokojnie. On zwraca mi towar bez podania przyczyny- tak wypełnił zwrot. W zakładce zwroty na allegro jest informacja: odstąpienie od umowy jest możliwe tylko wtedy , gdy kupujący jest konsumentem, a zakup nastąpił u przedsiębiorcy". Jestem osobą prywatną.
Czyli jeśli gość mi odeśle, czy jedną z opcji jest możliwość,że mu ustawie ten router i odeśle? Bo widzę ,że nie wie jak to zrobić.
Chociaż według mnie powinien zadzwonić na dział techniczny swojego operatora i tam by mu pomogli uruchomić, a tak to robi się niepotrzebny nerw i każda ze stron szuka opcji wyjścia z sytuacji - która nie jest klarowna.
Tak, możesz naprawić sprzęt, aby mu działał i odesłać. Przy reklamacji można naprawić, wymienić lub oddać pieniądze.
Wciąż jest niejasność co do tej Twojej zakładki Zwroty. Jeśli ją wypełniłeś i dałeś choćby kilka dni na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny, to tak też może odstąpić. Jeśli skorzystał z formularza zwrotu, to zakładka Zwroty musiała być wypełniona. Podane tam informacje nie mogą być ze sobą sprzeczne.
Fakt, widzę że samo zaznaczenie nie przyjmuje zwrotu, nie powoduje ,że znika możliwość zwrotu, bo poniżej wyboru opcji ,,brak możliwości zwrotu" jest możliwość wejścia i usunięcia 14 dni na zwrot - czego nie zrobiłem. Chociaż tak patrząc, na możliwości odrzucenia zwrotu,to router nie mieści się w żadnej kategorii.
Podsumowując: muszę przyjąć zwrot, jeśli jest wysłany jako ,,bez podania przyczyny"?
Czy mogę odebrać paczkę, skonfigurować router i odesłać? A co jeśli kupujący nie chce takiej opcji, chce poprostu oddać? Co jeśli nie odbierze odeslanej ode mnie paczki?
Ustal to z klientem, dogadaj się z nim. Moim zdaniem on składa reklamację, urządzenie mu nie działa - możesz naprawić i odesłać.
Jeśli dałeś 14 dni na odstąpienie, może też odstąpić bez przyczyny, a wtedy już trzeba oddać pieniądze.
Hmm, czyli nie ma różnicy między między osobą indywidualną, a przedsiębiorcą. Nie przekonują mnie twoje odpowiedzi. Wybieram opcje brak możliwości zwrotu,okazuje się ,że mimo to jest zwrot. 14 dni dotyczy przedsiębiorcy, nie, dotyczy wszystkich. Okazuje się że kupujący ma swoje prawa,jakże respektowane,a sprzedający, cóż niech się nie rzuca i robi co kupujący każe. Masło maślane.
Przecież to bez sensu. Logiki.
No więc z sensem i logiką czekaj, aż Ci kupujący założy Dyskusję, a POK odda mu pieniądze. Zobacz tu; https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/niesłuszne-uznanie-quot-reklamacji-quot-st...
O, już ten wątek usunięty - tam ktoś nie uznał reklamacji, chyba zasadnej, oddano kupującemu pieniądze z POK, a konto sprzedającego zawieszono.
W tym wątku chodziło o 1200 zł za wymianę dotyku w iPhone 11 - po sprawdzeniu w Sieci okazało się, że nawet w autoryzowanym serwisie Apple o statusie Premium usługa ta kosztuje "zaledwie" 999 zł (w którą to kwotę wliczony jest również koszt części), a obejmuje ona wymianę całego wyświetlacza, a nie tylko dotyku, jak twierdził kupujący (na co nie przedstawił żadnych dokumentów, z czego wychodzi, że allegro kasę z POK-u wypłaciło mu na tzw. gębę).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@dav1977 Jest różnica między przedsiębiorcą a osobą prywatną konsumentem. Osoby prywatne nie mogą być jednocześnie konsumentami ale zawierają między sobą wiążącą umowę którą regulują również przepisy.Napisałem poniżej.
@dav1977 Jeśli nie wyłączyłeś rękojmi to obowiązują Cię jej przepisy z art. 556 kc. Może zwrócić jeśli towar był niezgodny z opisem lub nie było opisanych jego cech umożliwiających korzystanie z towaru. Może go reklamować. Proponuje Ci przyjąć w ramach gwarancji i ustawić go aby mu działał lub pomóc mu w jego ustawieniu jeśli uważasz, ze ruter nie posiada zabezpieczeń typu simlock. Błąd popełniłeś nie ograniczając lub całkowicie wyłączając rękojmie informując o tym w opisie produktu.
Ok, przyjmuje zwrot, konfiguruje, odsyłam. Co jeśli kupujący nie odbierze paczki? chce kasę ,bo takie ma widzimisię?
Czy tu również nic nie mogę?
@dav1977 Nie zwrot a reklamacje bo to duża różnica. Jeśli kupujący nie ma podstawy do zwrotu to może jedynie reklamować.
On nie może mieć widzimisię, jego w równym stopniu obowiązują przepisy. Musi Ci wysłać reklamacje a ty musisz w ciągu 14 dni ją rozpatrzyć. Reklamacje odbywa się w tym wypadku na Twój koszt, chyba, ze uszkodził ruter to możesz go obciążyć naprawą, jednak musisz mieć na to dowód, ze został uszkodzony a dowód może Ci jedynie wystawić autoryzowany serwis.
Czytam wasze wypowiedzi i jednoznacznie: musisz przyjąć zwrot. Wchodzę na stronę allegro>pomoc>zwrot przedmiotu-podstawowe informacje i tu czytam ,, zrezygnować z zakupu możesz TYLKO w przypadku zakupów u przedsiębiorcy" więc nadal nie rozumiem. Nie jestem przedsiębiorcą
Mili państwo, wiem że wasza wiedzą jest olbrzymia,że pewnie nie raz bujaliscie temat. Ale wasze wypowiedzi i to co czytam na pomocy, jakoś mi się wykluczają.
Nie chcę walczyć z kupującym. Towar jest sprawny, działał u mnie długi czas. Jeśli byłby wadliwy nie prowadził bym tu dyskusji,nie szukał pomocy.
Tylko nie rozumiem sytuacji,że kupujący zadaje przed zakupem szereg pytań na które precyzyjnie odpowiadam. Po zakupie ,w dniu wysyłki routera, pisze,że ma nadzieję,że da radę sobie ustawić bo ma kartę w sieci Play. Ja mu proponuje poszukać konfiguracji,albo zgłosić się na pomoc techniczna pleja. Po jednym dniu kupujący pisze,że router działa, router widzi kartę z pleja, ale...internet nie chodzi. Ewidentnie kwestia ustawień,APN itd. nie chce mu się zagłębić w temat, robi zwrot i teraz problem przerzuca mi. Podkreślam,że router jest sprawny ,widzi kartę!
Dla mnie dziwna sytuacja. Kupujący nie pisze ,że prosi o pomoc,że sprzęt nie dziala- nie można uruchomić. Po prostu zwraca towar bez podania przyczyny- jeśli chodzi o formularz zwrotu.
I okazuje się ,że mogę ten router - sprawny,działający - 20 razy na allegro wystawiać i ktoś zawsze może go zwrócić,bo ma inny odcień czarnego niż na zdjęciu. Trochę to wszystko dziwne. Nie ruszalbym tematu gdybym nie był pewności że sprzęt jest sprawny, i gdybym widział,że kupujący ma trochę pojęcia o sprzęcie.
Jak kupisz nowego laptopa, wciśniesz opcje ON ,czy laptop od razu ruszy? Nie, trzeba wykonać konfigurację. Czy jeśli ktoś odpali pierwszy raz laptopa i zobaczy ekran instalacji systemu, napisze do sprzedawcy,że laptop nie działa? Że trzeba jakąś konfigurację robić? No nie ,to normalne że laptop trzeba skonfigurować.
Oczywiście w przypadku laptopa - kupionego od firmy - może rzadac zwrotu,bez podania przyczyny. Ale okazuje się że osoba prywatna niewiele się różni od firmy. Router wystawiłem naprawdę tanio,licząc na szybką sprzedaż. Udało się ,teraz wysyłki się zaczną które okażą się że przekraczają wartość sprzętu.
@dav1977 Tak, ale Ty DAŁEŚ 14 DNI NA ODSTĄPIENIE OD UMOWY. Nie musiałeś jako osoba prywatna, ale dałeś. Teraz nie możesz odwracać kota ogonem i mówić, że nie uznasz odstąpienia. Zakładka Zwroty służy do odstąpienia od umowy, a nie do reklamacji. Na zwrot jest 14 dni, a na reklamację 2 lata. Trzeba było nie wypełniać zakładki Zwroty - kupujący miałby info, że sprzedający nie określił warunków zwrotów, czyli zwrot się nie należy.
Wypełniłem zakładkę zwroty: brak możliwości zwrotu. Teraz się okazuje ,że mogłem tego nie wypełniać zakładki zwroty, to sprzedający by nie mógł zwrócić.
Czyli zaznaczam brak możliwości zwrotu- kupujący może zwrócić. Nie zaznaczam braku możliwości zwrotu- kupujący nie może zwrócić.