Serwis allegro blokuje zwrot prowizji uniemożliwiając zwrot wpłaty kupującemu.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Mamy zamówienie z rynku czeskiego, klient jednak zaraz po zakupie anulował zamówienie, serwis allegro z automatu zdążył już pobrać prowizję od zakupu z stanu konta czyli od dokonanej przez kupującego wpłaty. Gdy chcemy dokonać zwrotu wpłaty kupującemu to niestety nie jesteśmy w stanie bo brakuje na stanie konta(( w walucie czeskiej) w serwisie allegro kwoty którą to serwis już pobrał na rzecz prowizji. Zgłosiliśmy już wniosek o zwrot prowizji, ale zwrotu prowizji nie przyznają aż nie zwrócimy wpłaty kupującemu, zwrotu wpłaty jednak nie jesteśmy w stanie dokonać bo brakuje kwoty którą serwis pobrał na rzecz prowizji i jest błędne koło...
Oczywiście moglibyśmy dokonać dopłaty na konto serwisu by była wystarczająca kwota na rachunku do zwrotu wpłaty, ale po co ? Byśmy po chwili otrzymali zwrot prowizji i musieli go wypłacać? Czy to wszystko musi być tak utrudnione przez serwis? Czy czasem serwis nie może byś w takich przypadkach elastyczny?
Oczywiście sprawę już zgłosiliśmy, ale obsługa serwisu twardo trzyma się, że wpierw zwrot wpłaty to później dokona zwrotu prowizji. To mam kupującemu dokonać zwrot wpłaty potrącony o prowizję bo allegro nie chce je zwrócić i niech kupujący ma pretensje do serwisu o to?
A co w przypadku gdybyśmy faktycznie nie mieli z czego dokonać dopłaty różnicy pobraniej na rzecz prowizji
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
odkryłeś właśnie typowy paradoks allegro
prowizja jest pobierana natychmiast od niesprzedanej rzeczy, a zwracana po zwrocie wpłaty
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
ZONK z ostatniej chwili ,problem niewielki , ale mimo wszystko wypadałoby się nad nim pochylić .... @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Zakup ...O.K. i następnie aunulowanie ze strony klienta , uważam ,że też OK . wiadomo wszystkim dlaczego , no nic biorę się za zwrot środków , formularz wypełniony i co ? po zatwierdzeniu info ..... nie masz wystarczającej ilości środków .... EJ... no jak ? wypłatę zrobiłem trochę wcześnej przed tym zakupem , ale od razu do głowy wpadł mi ten wątek , czyli po wpłacie klientki allegro położyło łąpę na prowizji .

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tu by czasem wystarczyła jakaś elastyczność i zrozumienie z strony obsługi allegro, ale często mam wrażenie jakby pisało się z botem, który odpowiada nawet nie czytając treści zgłoszenia i stosuje uniwersalną odpowiadać na wszystkie problemy "rozumiemy, ale nie da się, nic nie mogą zrobić..."

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mdrogeria @Ectro rozumiem Waszą irytację takimi sytuacjami, jednak faktycznie ani Doradcy, ani my nie mamy możliwości odblokowania zwrotu prowizji, dopóki nie zostanie zwrócona wpłata. Jedyne co mogę w tej sytuacji zrobić to przekazać Wasze sugestie do osób, które odpowiadają za automatyczne pobieranie opłat z wpływów, aby mogli je przeanalizować i ewentualnie wprowadzić zmiany w działaniu tego mechanizmu.
Obecnie w sytuacji, gdy kwota na Allegro Finanse jest niewystarczająca, aby dokonać zwrotu dla kupującego rozwiązaniem pozostaje, albo zasilenie salda kwotą potrzebną do zwrotu (dotyczy to kont firmowych) lub zwrot bezpośrednio na konto kupującego (i przesłanie potwierdzenia zwrotu, aby otrzymać zwrot prowizji).
Moderatorka
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@la_nika pobierajcie prowizję , ale ...to moja sugestia ... niech się to odbywa raz na dobę w godzinach nocnych bo o tej porze sprzedawcy mają najwięcej na kontach , żeby to się odbywało w miarę płynnie ustawcie to dla kont , na których wypłaty ustawione są nie częściej jak 1 raz na dobę lub jak u mnie na żądanie . Niedopuszczalnym jest żeby klient po 10 minutach od kupna anulował zamówienie ,a sprzedający chcąc zwrócić szybko środki musi robić cyrk z wpłatą .

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@mdrogeria dziękuję za Twoją sugestię. Przekazuję ją dalej 🙂
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam, mamy ten sam problem do zwrotu brakuje nam 105 zł jednak przy zwrocie pokazuje się dopłata za całą transakcję ponad 800zł. Czy mamy wypłacić saldo payu i dopłacić całą kwotę transakcji następnie czekać na zwrot prowizji?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Cześć @IQS03. Jeśli w Allegro Finanse brakuje Ci pieniędzy na zwrot, to możesz skorzystać z zasilenia Allegro Finanse kwotą na konkretny zwrot. Dzięki temu możesz szybko zwrócić wpłatę za konkretne zamówienie. Jeśli chcesz zasilić Allegro Finanse kwotą na konkretny zwrot za zamówienie z rynku zagranicznego, możesz to zrobić poprzez PayPal oraz szybki przelew – wyłącznie w walucie tego rynku. Tutaj znajdziesz instrukcję.
Moderatorka