anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedałem wieżę, klient otrzymał, ale połamaną. Jakie mam prawa?

ARCADY11
#7 Wielbiciel#

Proszę o pomoc, gdyż nie czuję się winnym zaistniałej sytuacji.

A więc tak, kupujący otrzymał paczkę, po rozpakowaniu okazało się, że jeden z segmentów jest pęknięty. Twierdził że nie była należycie spakowana, otworzył panel dyskusyjny i za wszelką cenę chce zwrotów środków,  choć sam nie sprawdził przy kurierze sprzętu.Kupujący zgłosił reklamację ale napisał, że paczka była żle spakowana, więc bez sensu jest takie zgłoszenie, bo wiadomo, że przewoźnik zleje takie coś. Oczywiście przyszła odmowna decyzja od przewoźnika.

Ja spakowałem wieżę tak: Każdy element wieży był zabezpieczony perforowanym, grubym kartonem , szczególnie fronty i każdy element owinięty czarną folią. Spód zbiorczego kartonu był zabezpieczony kilkukrtonie złożonym grubym kartonem i wypełniony specjalnymi poduszeczkami powietrznymi  oraz innymi foliami w celu unieruchomienia segmentów wieży.
Sam zbiorczy karton był gruby i jeszcze owiniety w folię.

Po uszkodzeniu samego wzmacniacza domniemam, że paczka musiała być zrzucona pionowo, z dużej wysokości i myślę, że sam zbiorczy karton nie wykarze tego typu uszkodzeń, nie będzie mieć pogniecionych narożników i śladów wgłębień w kartonie!
Czy gdyby kupujący napisał, że wogóle nie było materiału do wypełnienia to pracownicy portalu allegro uwierzą w to i czy zgłaszając reklamację przez kupujacego do przewożnika, że sprzęt był źle spakowany to przewoźnik uzna roszczenia? Kupujący w dyskusji używa wobec mnie sformułowań: " bezmozgu...musisz miec iq olowka.."

Co mogę z tym tematem zrobić?

Bardzo proszę o pomoc.

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

xyz96
#21 Demiurg#

@ARCADY11 

To była sprzedaż konsumencka? Za uszkodzenia towaru w transporcie względem kupującego odpowiada sprzedawca. Nie jest ważne, czy przewoźnik uzna reklamację sprzedawcy, czy nie, kupujący reklamuje uszkodzenia u sprzedawcy.

https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/

oznacz moderatorów

ARCADY11
#7 Wielbiciel#

Tak, to sprzedaż konsumencka.

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

użyc pomocy i napisać do allegro dlaczego portal służy do chamskiego ubliżania i wyzywania przez pieniacza klienta

przetrzymać trochę (pogrillować) Kupującego i wytoczyć mu sprawę z art 212 i 216 kodeksu karnego z solidnym zadośćuczynieniem

bo niestety kasę za sprzęt będziesz musiał oddać

reklamować u przewoźnika przesyłkę, pisać odwołania

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@RED 

Zapomniałeś o najważniejszym - trzeba pojechać pod adres kupującego, położyć mu na wycieraczce kupę owiniętą w gazetę, podpalić papier, zadzwonić do drzwi i uciec. Można też przesłać mu paczkę z odciętym końskim łbem.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Smutno mi się zrobiło po tym wpisie, współczuję ci mocno, najbardziej tego, że wszystko robisz dobrze, wkładasz serce w spakowanie a tu ktoś niszczy coś, co jest dla ciebie cenne. 😟 😞 😢

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

tutaj jest wszystko ładnie wyjaśnione

https://prokonsumencki.pl/reklamacja-towaru-2/uszkodzenie-przesylki-podczas-transportu/

 

my mieliśmy jakiś czas temu taki przypadek, że wysyłaliśmy bardzo drogi komputer kurierem

a że mieliśmy podpisaną umowę z limitem wagi do 30kg (mogliśmy wysyłac w tej samej cenie gabaryty tapczany i itp)

to zapakowaliśmy w 3 kartony - karton od obudowy drugi gruby karton i trzeci plus wzmocnienia taśmą i i miedzy  nimi styropiany

a tu niespodzianka przesyłka została przebita sztaplarką na wylot - i co można zepsuć coś

niezniszczalnego?

 

ubezpieczyciel wypłacił nam odszkodowanie netto

 

to  było kiedyś - obecnie wszyscy Kurierzy odrzucają reklamacje z automatu, można się z nimi ewentualnie sądzić - no może poczta polska tu działa inaczej - mi nawet coś zapłacili za brak odpowiedzi na reklamację

 

 

 

 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

a z drugiej strony kiedyś kupiłem sobie kolumny do wieży na allegro - duże i ciężkie

sprzedawca zapakował je w worek na śmieci i okleił taśmą biurową taką o szerokości 1-2cm

 

finalnie kurier chciał mi doręczyć kupkę desek - tak je zniszczyli - ja odmówiłem przyjęcia towaru

 

Przykro i szkoda że u zakładjącego ten wątek, Kupujący jest egoistą i chamem, który zrobi wszystko by Sprzedawca nie dostał odszkodowania za zniszczoną przesyłkę

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Czytałem o takich przypadkach i teoretycznie jeśli klient nie ma protokołu szkody z chwili odbioru to w sumie jesteś na wygranej pozycji.

Zapewne nie ma takiego kwitu, bo mało kto wie, że może przed odebraniem sprawdzić czy właśnie nie ma tego typu defektów, które mogły powstać w transporcie. OK, nawet piszesz, że nie sprawdził przy kurierze.

Reklamację przyjmij (musisz).

Poproś o protokół szkody spisany z kurierem, ale z chwili odbioru przesyłki, nie dzień później czy dwa.

Jeśli tego nie ma to moim zdaniem masz prawo pokazać kupującemu najbliższe drzewo. Uznaj, że sam uszkodził towar po odebraniu. A co - przecież mogło mu wypaść z ręki, czyż nie? Ty łatwo udowodnisz, że towar wysłałeś sprawny - przecież odbiorca podpisał, że wszystko jest OK.

Wypowiedzi, które taki sposób postępowania sugerowały podpierane były prawem przewozowym:

Art. 74. Protokół o ubytku lub uszkodzeniu przesyłki
1. Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.

I tak:

1. Czytaj całość tego artykułu: "...wykonuje czynności na żądanie uprawnionego..." czyli nie musi być śladów uszkodzeń na paczce.

2. Tak, większość kurierów tego nie zna, albo znać nie chce (czekaj aż ktoś rozpakuje i obejrzy, spisuj protokół, itd). Albo twierdzą, że ich regulamin nie przewiduje takich rzeczy. A zdaje się, że regulamin nie może być sprzeczny z prawem nadrzędnym, czyli tą ustawą.

 

No to tyle w teorii. Więc jeśli masz czyste sumienie i wysłałeś dobry towar i poprawnie zapakowany to możesz walczyć. Poczytaj jeszcze o tym na jakiś forach prawnych czy coś.

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@exoryna  : "Reklamację przyjmij (musisz). Poproś o protokół szkody spisany z kurierem, ale z chwili odbioru przesyłki, nie dzień później czy dwa. Jeśli tego nie ma to moim zdaniem masz prawo pokazać kupującemu najbliższe drzewo. Uznaj, że sam uszkodził towar po odebraniu. A co - przecież mogło mu wypaść z ręki, czyż nie?"

Powiedz, Ty naprawdę myślisz, że takie porady pomagają budować wiarygodność Sprzedawcy?

<nosacz_sundajski.jpg>

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Że co? Tu nie chodzi o wiarygodność sprzedawcy.

Podałem tylko suche przepisy prawa dotyczące tej sytuacji.

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@exoryna: Cytujesz prawo przewozowe na wyrywki i wprowadzasz czytelników w błąd. Piszesz: "Poproś o protokół szkody spisany z kurierem, ale z chwili odbioru przesyłki, nie dzień później czy dwa. Jeśli tego nie ma to moim zdaniem masz prawo pokazać kupującemu najbliższe drzewo.", chociaż doskonale wiesz, że:

"3. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki."

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

Żebym doskonale wiedział, to nie można powiedzieć. Tyle wiem co przeczytam w necie.

Moim zdaniem pkt 3. nie ma tu zastosowania. Złamany element widać od razu. Bierzesz w rękę i masz - albo coś jest całe albo rozwalone.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@exoryna: "A więc tak, kupujący otrzymał paczkę, po rozpakowaniu okazało się, że jeden z segmentów jest pęknięty."

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

No to powinien przy kurierze, przed podpisaniem odbioru spisać protokół.

Jeśli zrobił to następnego dnia lub w ogóle po podpisaniu to ma mega problem z udowodnieniem, że to nie on (odbiorca) rozwalił. Ogarnięty sprzedawca zapewne w ten sposób będzie to argumentował.

 

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@exoryna 

Upór ogarniętego sprzedawcy skończy się wypłatą odszkodowania z POK i blokadą konta. Ale czymże jest utrata możliwości handlowania na Allegro i dług w POK-u przy wielkim moralnym zwycięstwie w wojnie szlachetnych sprzedawców z nikczemnymi kupującymi?

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów