anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż bezrachunkowa

MichelleDecor
#9 Pomysłodawca#

Cześć. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć skąd wziąć raport w którym będą wyłącznie dane : data sprzedaży i kwota BEZ kosztów dostawy ? Prowadzę sprzedaż bezrachunkową i z początku przerabiałem raporty (musze w tej formie rozliczać się z księgową - urzędem skarbowym) ale sprzedaż się rozkręciła i teraz to godziny pracy... 

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@MichelleDecor  Tak z ciekawości zapytam, nie doliczasz kosztów dostawy do przychodu?

_____________
Kama
oznacz moderatorów

MichelleDecor
#9 Pomysłodawca#

Nie doliczam, mam zapis w regulaminie sklepu odpowiedni zapis. 

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@MichelleDecor  I przeszło Ci to w US ? Bo mi powiedzieli, że nie mogę tak robić.  Do tego taki zapis w sklepie traktowany jest jako klauzula niedozwolona.

_____________
Kama
oznacz moderatorów

MichelleDecor
#9 Pomysłodawca#

Księgowa mi to ogarniała więc myślę że jest OK 

oznacz moderatorów

MichelleDecor
#9 Pomysłodawca#

Skoro w warunkach (regulaminie) prowadzonej sprzedaży wysyłkowej (internetowej) zostało wyraźnie zastrzeżone, że kupujący udziela przedsiębiorcy pełnomocnictwa do zawarcia umowy o świadczenie usług w jego imieniu z Pocztą Polską lub firmą kurierską, a kwota należności za przesyłkę otrzymana od klienta (kupującego) odpowiada faktycznej odpłatności z tego tytułu poniesionej przez przedsiębiorcę, to nie powstaje u przedsiębiorcy przychód w rozumieniu art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. Kwoty otrzymywane z tego tytułu nie są bowiem kwotami należnymi z tytułu sprzedaży towarów. Działając w imieniu i na rachunek nabywcy towarów, jako jego pełnomocnik, przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazania kwot otrzymanych tytułem kosztów wysyłki towarów na rzecz operatora pocztowego lub firmy kurierskiej.

oznacz moderatorów

butikagata
#9 Pomysłodawca#

To nie do końca tak jest.  Urząd skarbowy stoi na stanowisku, że skoro pobieram środki za przesyłkę, to jest to mój przychód, od którego naliczam podatek. Aby koszty przesyłki nie zaliczały się do przychodu, to doręczyciel powinien wystawić na kupującego dokument zakupu usługi doręczenia.

oznacz moderatorów

MichelleDecor
#9 Pomysłodawca#

Nie wszystkie urzędy skarbowe to akceptują, jednak mój tak i ufam księgowej, bo zna się na rzeczy i znam ją od lat 🙂 

 

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@MichelleDecor I to jest największa bolączka dot. prawa w tym kraju - każdy urząd może sobie zinterpretować dany przepis tak, jak ma ochotę.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

exoryna
#14 Krzewiciel#

To moze jakis moderator pomoze: @msniezek....

 

A przy okazji, czy to twoje: https://allegro.pl/uzytkownik/MichelleDecor ?

Jesli sprzedajesz jako  firma to czemu nie masz podanego czasu na zwrot? Wowczas konsument ma chyba rok na odstapienie - jakos tak.

Poza tym reklamacje: Czas na reklamację z tytułu rękojmi: 1 rok -- coś mało. Wg przepisów ma być 2 lata.

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@exoryna 

Jesli sprzedajesz jako  firma to czemu nie masz podanego czasu na zwrot? Wowczas konsument ma chyba rok na odstapienie - jakos tak.

Rok na osdtąpienie? Od czego? 🤔

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

 uEdka tak 12 kolejnych miesięcy na ..........,,osdtąpienie,,🤣....................  od otrzymania towaru jeśli sprzedający w ofercie nie określił tego parametru .

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

Olaboga!  Ale nasiedliśmy na twórcę wątku 😂

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

Kaliope_Brzeg staramy się pomóc , większości księgowym wydaje się ,że pozjadali wszystkie rozumy , ale to przedsiębiorca odpowiada za ich poczynania . Indywidualna interpretacja to właściwy korok jaki powinien poczynić MichelleDecor

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

@mdrogeria  Masz rację. Nigdy nie odważyłabym się stosować czegoś co jest różnie interpretowane bez pisemnego zapytania swojego US. Tym bardziej, że przez te lata miałam już trochę z nimi do czynienia.

Poza tym te zapisy o pełnomocnictwie na wysyłkę są klauzulą niedozwoloną bo to tak jakby klient wysyłał sam do siebie i  traci on w takiej sytuacji roszczenia przysługujące mu względem sprzedawcy w razie wadliwości wykonania umowy przez przewoźnika, a także pogarsza swoją sytuację w przypadku chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy. Więc oprócz skarbówki do takich zapisów mogą przyczepić się  inne instytucje.

 

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

miłego dnia Kaliope_Brzeg

oznacz moderatorów

Kaliope_Brzeg
#21 Demiurg#

Nie wiem jak niektórzy przygotowują się do prowadzenia biznesu ale ostatnio kupiłam sobie mydło i sprzedawca w zakładce reklamacje i zwroty wyprodukował takie cuś :

Zamawiający ma możliwość bezpłatnego anulowania zamówienia w terminie 5 dni kalendarzowych od dnia jego złożenia. Anulowanie zamówienia musi mieć formę pisemną i musi być przesłane na adres e-mail: ....Po upływie tego terminu w przypadku anulowania zamówienia przez Zamawiającego będzie on obciążony opłatą stanowiącą 10% wartości brutto zamówienia. Po otrzymaniu przesyłki Zamawiający zobowiązany jest do sprawdzenia zgodności dostarczonych towarów ze złożonym zamówieniem. Jakiekolwiek niezgodności ilościowe, rodzajowe czy jakościowe muszą być zgłoszone....w ciągu 5 dni roboczych od daty dostawy towaru. Po upływie tego terminu zwrot z tytułu niezgodności ilościowych, rodzajowych czy jakościowych nie jest możliwy.

😂🤣

_____________
Kama
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

1308585055_by_Kate122_600.jpg

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

MichelleDecor koszt dostawy to Twój przychód , a faktura za usługę transportową - koszt . Dobrze radzę jak również Kaliope_Brzeg zmień księgową .Przy pierwszej kontroli mocno popłyniesz .😁

oznacz moderatorów

BURZYNSKID
#13 Ambasador#

@mdrogeria Masz rację, księgowość wie swoje a U.S. swoje. Jak się zacznie kontrola, na Tobie będzie ciążyła odpowiedzialność. Bezpieczniej jest zaliczać opłaty za przesyłki w przychód. Zakup usług kurierskich i znaczków to koszt. Jeśli bilans jest = 0, to nic nie kosztuje.  Usługi kurierskie objęte są podatkiem VAT więc to też nie problem.

oznacz moderatorów