anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaż towaru po zwrocie

MAMY ROZWIĄZANIE!
Telekabelek
#8 Zapaleniec#

Witam

 

Sprzedaję na allegro słuchaweczki bezprzewodowe.

Co jakiś czas przyjdzie do mnie zwrot od klienta w ciągu 14 dni, więc dokonuję zwrotu kosztów.

A ja zostaję ze słuchawkami z otwartym, rozfoliowanym opakowaniem, które klient zdążył sobie przymierzyć.

Czy w takiej sytuacji mogę sprzedawać takie słuchawki raz jeszcze jako "nowe"?

 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4
LEW433
#21 Demiurg#

Wg wszystkich przesłanek tak, jako nowe.

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@Telekabelek Słuchawki douszne to produkt higieniczny. Oznacza to, że są to produkty z ograniczonym zwrotem. Jeśli umieścisz taką informację w zakładce "zwroty", kupujący nie będą mogli dokonać zwrotu po otwarciu zapieczętowanego opakowania. Tutaj znajdziesz więcej informacji na ten temat. 

   Wiktoria
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@w_kiwi no właśnie mam interpretację uokiku że słuchawki douszne nie są produktem higienicznym z ograniczonym prawem zwrotu.

Szanowny Panie,

Wyjaśniam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2020, poz. 287), konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, chyba że zachodzi jeden z ściśle określonych  w tej ustawie wyjątków. W art. 38 pkt 5) ustawy zawarto regulację, zgodnie z którą prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.

Zgodnie ze stanowiskiem Tomasza Czecha, wyrażonym w „Prawa konsumenta. Komentarzu” (LEX 2017 r.), powyższa regulacja ma zastosowanie w sytuacji, „gdy ze względu na specyficzne właściwości rzecz wymaga transportu w zamkniętym opakowaniu, natomiast po otwarciu opakowania owa rzecz nie może być przedmiotem transportu ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych. Należy podkreślić, że w art. 38 pkt 5 chodzi o bezpieczny transport zwrotny danej rzeczy, a nie brak możliwości ponownego wprowadzenia jej do obrotu. Za taką wykładnią przemawia sformułowanie: „nie można zwrócić...” zamieszczone w komentowanym przepisie.” Co więcej: „w art. 38 pkt 5 chodzi o opakowanie samej rzeczy, a nie opakowanie przesyłki, w której rzecz dostarczono konsumentowi.”  

Tym samym, mając na względzie powyższe, sprzedawca nie ma racji, informując o braku możliwości zwrotu takiego towaru.

Uważam osobiście, że ew. złożenie e przez Pana - z zachowaniem ustawowego terminu - oświadczenie o odstąpieniu od umowy w trybie ustawy winno być wiążące dla sprzedawcy.

W mojej ocenie, słuchawki nie są rzeczą, która po jej otwarciu nie może być przetransportowana do siedziby sprzedawcy, gdyż mogłaby stanowić zagrożenie dla ochrony zdrowia lub być kłopotliwą do transportu z uwagi na względy higieniczne.

---

Ewa Anklewicz-Ostafin

Konsumenckie Centrum E-porad

jakbyście potrzebowały oryginał maila to mogę podesłać

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Telekabelek  Jeżeli chcesz ryzykować negatywną ocenę i dyskusję z kupującym to wystaw jako "nowe"

Moim zdaniem można sprzedać ale należy wyraźnie napisać że ze zwrotu, no i wypada obnizyć cenę, chętni się na pewno znajdą...

oznacz moderatorów