Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam serdecznie, sprzedaje na allegro od 1,5 miesiąca na licytacjach tak po króćce o mnie. Czytałem różne tematy lecz nie do końca znalazłem odpowiedź.
Wystawiłem maszynkę do strzyżenia oznaczona jako uszkodzona zarówno w zakładce "stan" jak i w opisie oraz dodałem ze PRAWDOPODOBNIE uszkodzona jest bateria. Kupujący chce to maszynkę oddac bo twierdzi ze jest uszkodzona (?), tak kupił uszkodzona maszynkę i reklamuje ją jako towar uszkodzony.
Dwa, oznaczyłem dodatkowo że nie przyjmuje zwrotów,co również opisane jest w gwarancjach zwrotach czy reklamacjach. Tak samo jak w zakladce 9 sprzedającym. Oczywiście otwarta dyskusja i powtarzam ze nie przyjmę zwrotu. Zaproponowałem Pani kwotę w 1/3 ze mogę oddać propozycji nie przyjęła, po czym sam zaproponowałem oznaczenie dyskusji jako nie rozwiązanej.
Pytanie, czego można sie spodziewać i czy będę musiał przyjąć zwrot. Na przyszłość będę po prostu wiedział i nie wdawał się w dyskusje jakieś bezsensowne.
Pozdrawiam
Dodam ze Pani rozkręciła maszynkę, i nie mam pewności czy zostały podmienione podzespoły bo sam nie ingerowałem we wnętrze maszynki. A prawdopodobieństwo stwierdziłem wg własnego przeczucia oraz opinii innych użytkowników na forum producenta oraz dodałem w opisie możliwy koszt naprawy
Jeśli w opisie oferty szczególowo opisaleś defekty . Reklamację musisz przyjąć , ale nie musisz jej uwzględnić . Najpóźniej 14 dnia od otrzymania zwrotu koniecznie poinformuj kupującego o odrzuceniu reklamacji wraz ze szczególowym uzasadnieniem
Dzięki za szybką odpowiedź, okej reklamację mogę przyjąć ale mam obawy ze kobieta zepsuje mi opinie.
Pani twierdzi ze uszkodzona jest elektronika oraz bateria. Co do elektroniki nie wiedziałem, tak jak pisałem wcześniej nie ingerowałem, ani nie jestem biegłym elektrykiem
Musi przyjąć jak kupujący rozkręcił ? od tego chyba jest serwis Klient nie ma prawa nic rozkręcać i w takim przypadku zdaję mi się że nie musi Nawet jak przyjmie to ewidentna wina będzie klienta
Rozmawiałem z kolegą ze tak to nazwę bardziej doświadczonym niż ja powiedział dokładnie to samo. Czekam na włączenie sie allegro do dyskusji i dam znać
Reklamację musi przyjąć i może rozpatrzyć negatywnie choćby z tego powodu ,że klient dopuścił się ingerencji w elektronikę produktu
Jeśli sprzedajesz prywatnie - nie masz obowiązku przyjmowania zwrotów. Kupujący zaś zawsze ma prawo do reklamowania przedmiotu niezgodnego z umową. Jeśli jednak opisałeś towar jako niesprawny, a ów klient chce reklamować właśnie z tego powodu - możesz śmiało odrzucić reklamację. Rękojmi podlegają wady niewyszczególnione w umowie; jeśli ktoś kupił uszkodzone, z takim opisem, zrobił to na własne ryzyko. Niestety, klient zawsze może wystawić Ci niepochlebny komentarz i na to już nic nie poradzisz. Jeśli tak się stanie, po prostu spokojnie przemyśl odpowiedź i odpisz nań, wyjaśniając sytuację.
Ale jak to nie przyjmujesz zwrotów? Jako firma masz obowiązek przyjmowania zwrotów, także przedmiotów uszkodzonych. Ten zapis w zakładce Zwroty Twoich ofert narusza prawo i regulamin. Jeśli masz to napisane w każdej ofercie, to wszystkie oferty masz nieregulaminowe. Reklamację także masz obowiązek rozpatrzyć.
dzięki, zaraz to pozmieniam.
@Oddz1 Każdą reklamację jako firma musisz przyjąć . Rozpatrzenie to druga sprawa pozytywnie lub negatywnie
Dzięki, tak zrobię
załóżmy że postanowię uznać reklamację w ciągu 14 dni, ile wtedy mam czasu na zwrócenie kwoty? również 14?
Przy odstąpieniu od umowy w ramach reklamacji, zwrot wpłaty powinien nastąpić niezwłocznie. Przepisy tego nie precyzują.
Dzięki. Tak na marginesie zapytam może ktoś z Was robi to inaczej i nie ma takich kłopotów. Czy warto opisywać prawdopodobieństwo uszkodzenia czy po prostu umieścić w opisie ze jest uszkodzony?
Przypominam, że kupujący ma prawo do reklamacji, a obowiązkiem sprzedającego (nawet jeśli jest osobą prywatną) jest jej rozpatrzenie i poinformowanie o swojej decyzji, odpowiednio ją argumentując. W przypadku reklamacji z tytułu rękojmi, może on żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy z uwagi na wady przedmiotu, chyba że sprzedający niezwłocznie wymieni lub usunie wadliwą część przedmiotu. Dodam, że sprzedający w ramach reklamacji może w pierwszej kolejności oczekiwać odesłania przedmiotu. Jeśli reklamacja jest zasadna sprzedający powinien dokonać zwrotu wszystkich kosztów związanych z transakcją.
Treść Allegro w dyskusji.