anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedaję jako osoba prywatna – kupujący nie odebrał paczki, zgłosił zwrot

GRiplay
#8 Zapaleniec#

Sprzedaję produkty jako osoba prywatna. Jeden z kupujących zamówił ode mnie towar, jednak nie odebrał przesyłki SMART, zgłosił zwrot. Paczka wróciła do mnie, ale kupujący nie nadał zwrotu – po prostu nie odebrał towaru.

Chciałbym zapytać, czy samo zgłoszenie zwrotu w takiej sytuacji rozwiązuje sprawę? Jak to wygląda w systemie ? 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

kostas11
#21 Demiurg#

@GRiplay napisz do kupującego że sprzedajesz prywatnie i odstąpienie nie ma żadnej mocy prawnej, poinformuj czy odbiera paczkę i pokryje koszty powrotu ? lub możesz się dogadać i oddać mu za towar minus wysyłka i powrót paczki 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@kostas11 to w ramach smart to zwrot chyba musi przyjąć tylko, że potrącić za przesyłkę zostaje.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@GRiplay Widzę, że masz dodane warunki zwrotu w ofertach - więc jeśli w tej ofercie były udostępnione warunki zwrotu to tak - zgłoszenie zwrotu rozwiązuje sprawę.

oznacz moderatorów

GRiplay
#8 Zapaleniec#

OK ale sprzedając deklaruje że zwroty towaru są możliwe. Moje pytanie brzmi, czy jeśli klient zgłosił zwrot towaru którego nie odebrał i paczka wraca do mnie to czy odesłanie pieniędzy kończy sprawę z tym kupującym ? Nie chcę żeby później był sytuacja taka że - paczka nie odebrana , Ja wyślę zwrot pieniędzy, a w systemie będzie problem bo zwrot nie został nadany To jak by go nie było ? co powoduje kolejny problem ze zwrotem prowizji a i jeszcze kwestia powrotu paczki kto ponosi koszt ? Pewnie sprzedawca. Kupujący zamiast odebrać paczkę SMART i nadać darmowy zwrot to generuje same niepotrzebne problemy.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zwrot środków kończy sprawę z kupującym.

oznacz moderatorów

GRiplay
#8 Zapaleniec#

Potrzebuję jeszcze pomocy w jednej kwestii. Jeśli paczka była smart i wróci nie odebrana przez klienta to zapłacę za to ponownie ? Czy zwrot prowizji będzie przyznany bez problemu ? 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@GRiplay Zwrot prowizji otrzymasz ale dopłaty do wysyłki SMART już nie.

oznacz moderatorów

GRiplay
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za odpowiedź. Nie chodzi mi jednak o dopłatę do SMART, lecz o to, czy będę musiał zapłacić za paczkę, jeśli wróci, czy kosztów zwrotu nie powinien ponieść kupujący. Kupujący, odbierając paczkę, mógłby ją zwrócić i nadać za 0 zł. Jeśli jednak jej nie odbierze, to naraża mnie, jako sprzedającego, na niepotrzebny koszt, prawda?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@GRiplay a co to za przewoźnik?

oznacz moderatorów

GRiplay
#8 Zapaleniec#

InPost

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@GRiplay 

Jeżeli chodzi o opłatę za zwrot nieodebranej przesyłki to:

- Inpost - jak za przesyłkę w danym gabarycie

- Allegro Inpost - zwrot bezpłatny.

 

Przesyłka Smart powinna iść jako Allegro Inpost.

oznacz moderatorów

GRiplay
#8 Zapaleniec#

Byłoby dobrze. Dziękuję za odpowiedz.

oznacz moderatorów