anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca prywatny a reklamacja

carabella29
#8 Zapaleniec#

Jako sprzedawca prywatny sprzedałam bieliznę--biustonosz, nowy, z papierową metką. Kupujący otrzymał przedmiot 21 listopada 2022r. Teraz zgłasza w dyskusji, że fiszbina przebiła się przez materiał, po półtora miesięcznym użytkowaniu. Czy mam obowiązek przyjmować reklamacje? W opisie przedmiotu opcja reklamacji nie była włączona. Była tylko możliwość zwrotu w terminie 14 dni. Czy muszę przyjąć reklamacje używanej przez 1 i pół miesiąca bielizny?

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Jako sprzedawca reklamację rozpatrujesz ale możesz ją odrzucić i jej nie uznać . 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Masz obowiazek przyjac i rozpatrzyc nie znaczy uznac reklamacji. Mozesz wydac decyzje reklamacyjna nawet po zdjeciach chociaz bezpieczniej miec reklamowany przedmiot do wgladu.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Druga rzecz nie wiem czy wiesz ale bielizna nie podlega zwrotom ze względow higienicznych uwzględnia to prawo i regulamin allegro. Jeśli wysylasz bielizne w opakowaniu to zlamanie plomby na tym opakowaniu rowna sie brak mozliwosci zwrotu, jesli ma slady mierzenia to tez tylko takie info musisz dodac w zakladce zwroty

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie ma żadnego znaczenia opcja zwrotu, kupujący składa Ci reklamację i musisz ją rozpatrzyć. Należało wyłączyć rękojmię.

W przypadku, gdy stroną sprzedającą jest osoba fizyczna, podstawą prawną do reklamacji towaru zakupionego w internecie są przepisy art. 556 — 576 Kodeksu cywilnego. Zgodnie z przepisami o rękojmi, sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną. Przepisy te dotyczą również sprzedawcy, który jest osobą prywatną. Odpowiedzialność sprzedawcy za towar obowiązuje niezależnie od tego, czy jest to produkt nowy czy używany. Taka szczególna ochrona prawna przysługuje nabywcy, który jest konsumentem, czyli osobą fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. W przypadku zakupów internetowych będzie to osoba fizyczna, której zakupiony towar nie służy zarobkowi w jego działalności gospodarczej lub zawodowej lub odsprzedaży.

Zgodnie z art. 556² Kodeksu cywilnego, jeżeli kupującym jest konsument, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.

Przepis ten oznacza, że sprzedający chcąc odrzucić reklamację musi udowodnić, że produkt był używany przez kupującego niezgodnie z przeznaczeniem.

https://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/a/reklamacja-towaru-kupionego-w-internecie-od-osoby-prywatnej

oznacz moderatorów

carabella29
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie mogę tylko znaleźć opcji w jaki sposób mam wyłączyć rękojmię. Próbuję to znaleźć, ale nie udaje mi się.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

O wyłączeniu rękojmi pisze się w wystawianej ofercie, w tym przypadku za późno.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 czyli bardzo prosto wystarczy napisać że biustonosz był źle dobrany do wielkości biustu i dlatego uległ uszkodzeniu mechanicznemu

oznacz moderatorów