Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam lekki kociokwik w głowie, bo różne są odpowiedzi w podobnych sprawach. Klient zgłosił zwrot 23.05. Przesyłkę nadał 05.06., czyli 13 dnia od zgłoszenia zwrotu (ciekawe dlaczego od razu nie zwrócił, sprzedałbym już to innemu klientowi). Ja mam teoretycznie 14 dni na zwrot gotówki od momentu zgłoszenia zwrotu. Jak mam zrobić zwrot środków, skoro nie wiem co mi przyjdzie w przesyłce zwrotnej? Jak mam dotrzymać tych 14 dni, skoro klient nie odesłał w tym czasie towaru? Coś mi się wydaje, że to jakieś świadome działanie, żeby przymusić mnie do zwrotu, a sam potem odeśle osławioną cegłę. Czy mi coś grozi, jeśli zwrócę po terminie, spowodowanym opieszałością klienta w zwrocie towaru?
@AROMATIQ masz firmę i nie znasz UK ?
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia towaru.
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od
konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta
do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu
jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub
przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że
przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
No niestety, nie znam UK tak dobrze jak Ty, zatem dziękuję serdecznie. Będziesz uprzejmy mi wyjaśnić jeszcze Art. 34.1, szczególnie to "nie później niż 14 dni"? Co prawda przesyłkę nadał 13 dnia po zgłoszeniu zwrotu, ale ja otrzymam przesyłkę 17 dni po zgłoszeniu, licząc dni kalendarzowe. Oświeć proszę nieoświeconego.
@AROMATIQ przeczytaj wytłuszczony tekst
W akapicie do którego się odnoszę, nie ma wytłuszczonego tekstu.
Teraz jest:
Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub
przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie,
jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że
przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu
wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
@AROMATIQ w twoim przypadku możesz zastosować się do zapisu
"...może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta
do chwili otrzymania towaru z powrotem..."
@AROMATIQ Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
Odpowiedź masz ciut dalej, chyba nie muszę Ci tego tłumaczyć 😄
Apropo cegły itp. masz inny paragraf 🙂
4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące
wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do
stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie
poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami
art. 12 ust. 1 pkt 9.
Proponuje Ci przeczytać UK szczególnie Odstąpienia i Niezgodność z Umową ( Reklamacje )