Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
mam problem z paczką i potrzebuje porady ponieważ spotkałem się z taką sytuacją po raz pierwszy.Wysłałem paczkę do Warszawy kurierem DPD, została doręczona, kupujący (lub pośrednik/tego nie wiem) nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń itd.Następnie przedmiot(nie wiem czy go przepakowali, czy został nadany w tym samym opakowaniu) został nadany przez kupującego do Bułgarii jego własnym transportem.W Bułgarii okazało się że towar jest uszkodzony(uszkodzenie jest bardzo dziwne, ponieważ z zewnątrz wszystko jest w stanie idealnym a w środku oberwała się część i nie da się tego naprawić).Oczywiśćie kupujący twierdzi że jego kurier paczki nie uszkodził itd,generalnie po jego stronie wszystko jest tip top.Nie mam pojęcia co w tej sytuacji zrobić?Gdybym miał zgłoszenie że po dostarczeniu towaru do Warszawy jest z nim coś nie tak, to nie byłoby problemu.Może ktoś z Państwa coś doradzi?:-)
A jak wysłał dalej to jego problem nie Twój, tobie może zgłosić reklamacje ale odpisz mu ze w zawiązku dalszą wysyłka to odrzucasz reklamację, możesz także zażądać odesłania towaru w celu rozpatrzenia reklamacji.
Towar jest już u mnie, on nie zgłasza że towar jest niesprawny tylko "zwrot towaru" do którego ma prawo w ciagu 14dni(pytanie czy ma czy tez nie w tej całej sytuacji)?
Jeżeli tak to zwróć mu zgodnie z stanem towaru, tzn tyle ile jest wart teraz. Nie zgłosił problemu po odebraniu przed wysłaniem dalej i nie ma protokołu więc zwróć mu, ma prawo do zwrotu 1zł np.
@autolux007 Jeśli odstępuje od umowy to możesz pomniejszyć zwracaną kwotę o utratę wartości towaru.
Jeśli do uszkodzenia faktycznie doszło w wysyłce pomiędzy tobą a kupującym a on nie dochował obowiązku sprawdzenia towaru po jego odbiorze i nie zgłosił reklamacji to nie ma podstaw do zakładania, że do uszkodzenia doszło przy pierwszej wysyłce - ponadto kupujący nie spisał protokołu szkody z przewoźnikiem.
@autolux007 jak nie minęło ustawowe 14dni na zwrot to przyjmij i pomniejsz kwotę zwrotu o x% zgodnie z art 34 ustawy konsumenckiej. Zgodnie z prawem pocztowym kupujący ma sprawdzić towar po doręczeniu i może wnieść zastrzeżenia do 7dni od doręczenia o uszkodzeniu przesyłki . Jak minęło 7dni bez wniesienia zastrzeżeń odrzucasz zgodnie z prawem paczka i towar dotarły całe jak minęło 14dni na zwrot konsumencki odrzucasz zwrot.
Towar klient otrzymał 03.11 w Polsce.W Bułgari był już 07.11 i tego dnia otrzymałem wiadomośc na whatssap że produkt jest uszkodzony.Co w tej sytuacji?
@autolux007 Kiedy kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy?
03.11.23 odberał paczkę a 14.11.23 zgłosił zwrot
Ma 14dni na odstąpienie i w tym czasie odstąpił i musisz przyjąć zwrot, paczkę odebrał i nie wniósł zastrzeżeń i ją przesłał dalej więc to jego problem.
W związku z brakiem zgłoszenia reklamacji na uszkodzony towar po odbiorze paczki, braku spisania protokołu szkody z przewoźnikiem oraz dalszą wysyłkę towaru we własnym zakresie uznajesz, że towar został odebrany bez zastrzeżeń i uszkodzenie powstało w wyniku działań kupującego na które nie masz wpływu i nie możesz brać za te działania odpowiedzialności.
Na podstawie Art. 34.4 Ustawy Konsumenckiej "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9."
Więc zwracaną kwotę obniżasz do poziomu obecnej wartości towaru.
W tej chwili ten towar jest wart 20zł-50zł.Na prawdę nie da się tego naprawić i w zasadzie ciężko to wycenić.Może to kupi jakis masjterkowicz dla zabicia czasu.Klient zapłacił 1049zł.Mam mu zwrócić 50zł?
@autolux007 Jeśli będziesz w stanie odpowiednio to uzasadnić to masz prawo zwrócić nawet 1 zł.
@autolux007 robisz tak jak ci radzi @komis-bell ale poszukaj sobie na necie ogłoszenia o sprzedaży uszkodzenego towaru na podkladke ile może to być warte albo weź z serwisu wycenę naprawy na piśmie.
@autolux007 Tak, podkładka z serwisu (o ile to możliwe to najlepiej jakiegoś autoryzowanego) z wyceną naprawy będzie bezdyskusyjnym uzasadnieniem wyliczenia obniżonej kwoty zwrotu.
@autolux007 Napisz że za wysłanie do Bułgarii Ty nie odpowiadasz tylko on.
Ja za to nie odpowiadam to jest oczywiste ale on twierdzi że paczka została uszkodzona w drodze do Warszawy.Odesłał mi towar i żada zwrotu środków.Czy mam obowiązek zwrot uznać nawet jak towar jest uszkodzony, np wina leży po stronie kupujacego?Czy jest jakaś podstawa prawna?
Jeśli nie miałeś żadnego zgłoszenia co do stanu towaru po odbiorze wysłanej przez Ciebie przesyłki to jej dalsze losy nie są Twoim zmartwieniem.
Jak minęło 7dni od doręczenia twojej paczki do niego to odrzucasz roszczenie ze względu na art prawa pocztowego o doręczeniu bez wniesienia zastrzeżeń czyli paczka dotarła cała