anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony produkt-problem ze zwrotem

autolux007
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry,

mam problem z paczką i potrzebuje porady ponieważ spotkałem się z taką sytuacją po raz pierwszy.Wysłałem paczkę do Warszawy kurierem DPD, została doręczona, kupujący (lub pośrednik/tego nie wiem) nie zgłaszał żadnych zastrzeżeń itd.Następnie przedmiot(nie wiem czy go przepakowali, czy został nadany w tym samym opakowaniu) został nadany przez kupującego do Bułgarii jego własnym transportem.W Bułgarii okazało się że towar jest uszkodzony(uszkodzenie jest bardzo dziwne, ponieważ z zewnątrz wszystko jest w stanie idealnym a w środku oberwała się część i nie da się tego naprawić).Oczywiśćie kupujący twierdzi że jego kurier paczki nie uszkodził itd,generalnie po jego stronie wszystko jest tip top.Nie mam pojęcia co w tej sytuacji zrobić?Gdybym miał zgłoszenie że po dostarczeniu towaru do Warszawy jest z nim coś nie tak, to nie byłoby problemu.Może ktoś z Państwa coś doradzi?:-)

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

A jak wysłał dalej to jego problem nie Twój, tobie może zgłosić reklamacje ale odpisz mu ze w zawiązku dalszą wysyłka to odrzucasz reklamację, możesz także zażądać odesłania towaru w celu rozpatrzenia reklamacji.

oznacz moderatorów

autolux007
#9 Pomysłodawca#

Towar jest już u mnie, on nie zgłasza że towar jest niesprawny tylko "zwrot towaru" do którego ma prawo w ciagu 14dni(pytanie czy ma czy tez nie w tej całej sytuacji)?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jeżeli tak to zwróć mu zgodnie z stanem towaru, tzn tyle ile jest wart teraz. Nie zgłosił problemu po odebraniu przed wysłaniem dalej i nie ma protokołu więc zwróć mu, ma prawo do zwrotu 1zł np.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@autolux007 Jeśli odstępuje od umowy to możesz pomniejszyć zwracaną kwotę o utratę wartości towaru.
Jeśli do uszkodzenia faktycznie doszło w wysyłce pomiędzy tobą a kupującym a on nie dochował obowiązku sprawdzenia towaru po jego odbiorze i nie zgłosił reklamacji to nie ma podstaw do zakładania, że do uszkodzenia doszło przy pierwszej wysyłce - ponadto kupujący nie spisał protokołu szkody z przewoźnikiem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@autolux007 jak nie minęło ustawowe 14dni na zwrot to przyjmij i pomniejsz kwotę zwrotu o x% zgodnie z art 34 ustawy konsumenckiej. Zgodnie z prawem pocztowym kupujący ma sprawdzić towar po doręczeniu i może wnieść zastrzeżenia do 7dni od doręczenia o uszkodzeniu przesyłki . Jak minęło 7dni bez wniesienia zastrzeżeń odrzucasz zgodnie z prawem paczka i towar dotarły całe jak minęło 14dni na zwrot konsumencki odrzucasz zwrot.

oznacz moderatorów

autolux007
#9 Pomysłodawca#

Towar klient otrzymał 03.11 w Polsce.W Bułgari był już 07.11 i tego dnia otrzymałem wiadomośc na whatssap że produkt jest uszkodzony.Co w tej sytuacji?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@autolux007 Kiedy kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy?

oznacz moderatorów

autolux007
#9 Pomysłodawca#

03.11.23 odberał paczkę a 14.11.23 zgłosił zwrot

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ma 14dni na odstąpienie i w tym czasie odstąpił i musisz przyjąć zwrot, paczkę odebrał i nie wniósł zastrzeżeń i ją przesłał dalej więc to jego problem.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

W związku z brakiem zgłoszenia reklamacji na uszkodzony towar po odbiorze paczki, braku spisania protokołu szkody z przewoźnikiem oraz dalszą wysyłkę towaru we własnym zakresie uznajesz, że towar został odebrany bez zastrzeżeń i uszkodzenie powstało w wyniku działań kupującego na które nie masz wpływu i nie możesz brać za te działania odpowiedzialności.

Na podstawie Art. 34.4 Ustawy Konsumenckiej "Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9."
Więc zwracaną kwotę obniżasz do poziomu obecnej wartości towaru.

oznacz moderatorów

autolux007
#9 Pomysłodawca#

W tej chwili ten towar jest wart 20zł-50zł.Na prawdę nie da się tego naprawić i w zasadzie ciężko to wycenić.Może to kupi jakis masjterkowicz dla zabicia czasu.Klient zapłacił 1049zł.Mam mu zwrócić 50zł?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@autolux007 Jeśli będziesz w stanie odpowiednio to uzasadnić to masz prawo zwrócić nawet 1 zł.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@autolux007 robisz tak jak ci radzi @komis-bell ale poszukaj sobie na necie ogłoszenia o sprzedaży uszkodzenego towaru na podkladke ile może to być warte albo weź z serwisu wycenę naprawy na piśmie.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@autolux007 Tak, podkładka z serwisu (o ile to możliwe to najlepiej jakiegoś autoryzowanego) z wyceną naprawy będzie bezdyskusyjnym uzasadnieniem wyliczenia obniżonej kwoty zwrotu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@autolux007  Napisz że za wysłanie do Bułgarii Ty nie odpowiadasz tylko on.

oznacz moderatorów

autolux007
#9 Pomysłodawca#

Ja za to nie odpowiadam to jest oczywiste ale on twierdzi że paczka została uszkodzona w drodze do Warszawy.Odesłał mi towar i żada zwrotu środków.Czy mam obowiązek zwrot uznać nawet jak towar jest uszkodzony, np wina leży po stronie kupujacego?Czy jest jakaś podstawa prawna?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

Jeśli nie miałeś żadnego zgłoszenia co do stanu towaru po odbiorze wysłanej przez Ciebie przesyłki to jej dalsze losy nie są Twoim zmartwieniem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jak minęło 7dni od doręczenia twojej paczki do niego to odrzucasz roszczenie ze względu na art prawa pocztowego o doręczeniu bez wniesienia zastrzeżeń czyli paczka dotarła cała

oznacz moderatorów