anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

uszkodzony towar

grochu8
#7 Wielbiciel#

jestem prywatnym sprzedawcą. wystawiłem na licytację towar powystawowy, sprawny,testowany przed wysyłką. klient otrzymał towar i twierdzi że jest uszkodzony. paczka nie była uszkodzona, tak twierdzi. przypuszczam,że przy nieumiejętnym  składaniu mógł sam coś uszkodzić. chodzi o zaczepy, którymi mocowane są rączki do zamiatarki. zaproponowałem zwrot części środków lub odesłanie towaru,dla świętego spokoju. klient żąda zwrotu połowy kwoty. nie zgodziłem się. poprosiłem aby odesłał towar. co w takiej sytuacji mogę zrobić. jak udowodnić że towar był wysłany sprawny? kto poniesie koszty przy ewentualnym zwrocie towaru?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

kostas11
#21 Demiurg#

@grochu8 nic, poproś o odesłanie i się tego trzymaj, może chce wyrwać kasę ? jak będzie dyskusja też odpowiadaj i poproś o odesłanie na reklamację, masz takie prawo i kupujący musi to zrobić jak chce reklamować, pamiętaj że już złożył reklamację nie zapomnij odrzucić  jej mailowo lub w dyskusji z powodu nie odesłania 14 dnia !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

grochu8
#7 Wielbiciel#

a kto ma ponieść koszty wysyłki?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@grochu8 zależy od uznania lub nie reklamacji. Jeśli uznasz reklamację, to zwracasz mu również koszty odesłania na reklamację, jeśli odrzucisz, to nie ponosisz tych kosztów.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@grochu8 odsyła kupujący na swój koszt, jak uznasz reklamację musisz mu to oddać, jak odrzucisz, kupujący musi se odebrać produkt i nic nie oddajesz, ale skoro nie chce odesłać to może tego nie zrobi i jest to próba wyrwania kasy od Ciebie lub z Protect 🙂 Pamiętaj żeby odpowiadać w dyskusji do 24h i odrzuć reklamację jak nie odeśle !

________
Κώστας
oznacz moderatorów

grochu8
#7 Wielbiciel#

załóżmy że odeśle towar, mam go naprawić i odesłać czy co?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@grochu8 a to już od Ciebie zależy, możesz naprawić, wymienić lub oddać kasę + za odesłanie o ile uznasz reklamację 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@grochu8 Kupujący składa reklamację i nie ma znaczenia czy prywatny czy nie, musisz reklamację rozpatrzyć i masz na to 14dni, możesz uznać możesz odrzucić, możesz kazać odesłać albo nie, możesz naprawić albo się dogadać, po uznaniu reklamacji zwracasz koszty odesłania.

oznacz moderatorów

Skill_Player
#14 Krzewiciel#

Mam podobną sytuację z płytą główną. Byłą na 100% sprawna przed wysyłką, paczka dotarła cała i podobno sprzęt nie działa.

Albo nie potrafi tego podłączyć (ale twierdzi, że ma drugą taką samą płytę i pamięci ram działają, te które montuje w zakupionej ode mnie)! albo coś popsuł.

Nie powinienem godzić się na zwrot ale dla świętego spokoju umówiłem się na odesłanie (być może rozmyślił się z zakupu po otrzymaniu towaru) w poniedziałek i zobaczymy. Pewnie sprzęt będzie działał bo nie po to testuje przed wysyłką wszystko i tracę czas aby mi klienci odsyłali ze zwrotką, że nie sprawne.


Aha, jeszcze coś mi naszło po rozmowach telefonicznych. Klient uzywa w rozmowie niecenzuralnych słów, nie w stosunku do mnie tylko ogólnie uzywa ich jako przerywniki czy opis sytuacji. Trochę dziwny ten klient.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

mam nieciekawe doświadczenia ze sprzedażą rzeczy używanych ale sprawnych. Nie wystawiam na allegro tylko na trzyliterowym serwisie z odbiorem osobistym. Nie ma innej opcji. Towar sprawny, a dojeżdża zawsze niesprawny jakimś cudem.

Ram sprzedawałam laptop smaoczynnie resetujący się z nieznanych przycyzn. Wystawiłam, opisałam że uszkodzony, że nie zdiagnozowano czy problemem jest software czy hardware. Cena niska - diagnozuj i naprawiaj sam. Gość zamówił, po czym zadzwonił, że on się resetuje. Odpowiadam: a jak było napisane. On: no taaak ale ja myslalem, ze to nie będzie przeszkadzać i oddałem do diagnozy i okazało się że to płyta głowna a więc bardzo droga naprawa. Ja na to: pisałam, że nie sprawdzałam co jest przyczyną i masz to zrobić sam bo sprzedaję za grosze. On: no taaak, ale ja myślałem, ze to jednak wystarczy zrobić upgrade oprogramowania i będzie działać.

Wydzwaniał i wiem że źle zrobiłam ,ale oddałam ćwierć ceny, dostał 2letniego lapka za 300 zł ale miałam go z czapy i nigdy więcej sprzedaży używek na odległość.

oznacz moderatorów

pecela
#16 Inspirator#

Kupujący nie może reklamować usterki o której wiedział w momencie zakupu (art. 557 § 1 i 2 KC). 

Art.  557.
§  1. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.

 

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Oczywiście. Ale myślał ze to będzie banał i za psie pieniadze wyrwie fajny sprzęt 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Wystawiles jako prywatny sprzedajacy?

oznacz moderatorów

grochu8
#7 Wielbiciel#

tak. jako prywatny. klient nie chce złożyć reklamacji. chce zwrotu za przesyłkę zwrotną. tłumaczenia,że wysłałem towar sprawny, co uwidocznione na zdjęciach w licytacji, do niego nie docierają.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

1 skoro sprzedales jako osoba prywatna to nie przyjmujesz zwrotow bez podania przyczyny ale musisz rozpatrzec reklamacje do 14dni od zgloszenia

2 reklamacje mozesz rozpatrzec dowolnie nie dostaniesz negatywu

3 od 1 styczni sposob w jaki zalatwiasz reklamacje pozytywnie sam wybierasz tj naprawiasz wymieniasz zwracasz kase 

4 w momemcie oddania towaru do przewoznika przy wysylce jako osoba prywatna nie firma odpowiadasz za jego stan potem cie nie interesuje w jakim stanie dojechal czyli nie musisz udowadniac ze wyslales sprawny bo jak odebral i do 7 dni nie wniosl reklamacji na uszkodzenie w transporcie i nie sporzadzil protokolu szkody to przewoznik zaklada doreczwnie paczki bez zastrzezen czyli ze towar dotarl caly czyli nie polamaly sie raczki 

5 uszkodzenia mechaniczne powstale w wyniku nieprawidlowego uzytkowania nie podlegaja rekojmi stwierdzisz po odeslaniu towaru na reklamacje

6 allegro nie moze podwazyc twojej decyzji reklamacyjnej ale musisz pilnowac merytorycznych odpowiedzi w dyskusji w ciagu 24h 

7 nie odesle na reklamacje to niech spada na drzewo odpisujesz 14dni od 1 zgloszenia ze reklamacja odrzucona z powodu nieprzyslania towaru do ekspertyzy w celu zdiagnozowania usterki i wala cie interesuje czy on chce wysylac czy nie. Odsyla na swoj koszt jak uznasz oddajesz mu koszt wysylki najtansza opcja jak nie uznasz wyznaczasz mu termin na odbior osobisty np 30 dni lub oplacenie wysylki do siebie potem mozesz wywalic do smieci

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@grochu8 Jeżeli chce zwrotu i nie otworzył dyskusji, nie chce reklamacji to mu wklej

W przypadku zakupu produktu od osoby prywatnej, kupującemu nie przysługuje prawo 14 dni kalendarzowych na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyny. Taki przywilej przysługuje jedynie w przypadku nabycia towaru przez internet od przedsiębiorcy.

chyba że wyrażasz na to zgodę, a możesz przyjąć.

oznacz moderatorów