anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Weryfikacja danych - dowód tożsamości

ABOVO11
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry, Jestem sprzedającą i przesłałam wymagane dane ( bez skanu DO, bo policja zakazuje tego typu operacji w necie) i dostałam komunikat, że weryfikacja potrwa 5 dni roboczych. Do chwili obecnej nie mogę wypłacić środków.  Nie wyślę skanu dokumentu - dowodu osobistego, bo policja przestrzega przed takimi działaniami - klienci mają później problemy w razie wycieku danych, brane są także na nich kredyty. A nie chcę mieć problemów. Jestem osobą, którą zweryfikował bank biorąc skan dowodu przy zakładaniu konta. 
Jak uaktywnić wypłaty bez przesyłania skanu dowodu osobistego ?

 

oznacz moderatorów
18 ODPOWIEDZI 18

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

Cześć, @ABOVO11. Dane korzystających z naszego serwisu są bezpieczne - przykładamy do tego szczególną wagę.
Skan dowodu jest nam potrzebny wyłącznie do potwierdzenia autentyczności informacji podanych w formularzu rejestracyjnym. Skan dowodu usuniemy od razu, gdy potwierdzimy, że Twoje dane są poprawne.

Jeśli upłynęło już 5 dni roboczych od chwili rozpoczęcia weryfikacji konta, to proszę, napisz przez formularz i w wiadomości podeślij potwierdzenie przelewu weryfikacyjnego. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Nie kręć. Po pierwsze były tu niedawno posty gdzie już nawet tych skanów nie uznajecie tylko wołacie zdjęcie. Po drugie takie wymagania już same w sobie w dzisiejszych czasach są działaniami na szkodę klienta. Dane wyciekają. Sami mieliście z tym problem. A dowód wcale nie jest wymagany. Słyszeliście o KONCIE BANKOWYM Z PROFILEM ZAUFANYM??? Zakładam potwierdzając takowym w necie konta bankowe, biotę telefony w sieci na raty, podpisuję dokumenty do Zusu itp. itd. A do Allegro przez kilka lat z 10razy musiałam dokładnie to samo zdjęcie dowodu wysyłać, weryfikując konta po kilka razy, bo co chwilę od nowa na każdym wymagacie...Na co Wam dowody klientów, dlaczego nie dbacie o ich bezpieczeństwo??? Dlaczego tak często widać posty klientów, którzy te skany wysyłali, a nie dotarły podobno do Payu??? Dlaczego inne platformy dane klientów w ten sposób weryfikują dopiero od sprzedaży za określoną kwotę? Jak mnie pamięć nie myli to od 4000, a na lokalnym ludek sprzedający stara koszulkę za 10zeta musi dowód dać???

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów

MiMary
Moderatorka
Moderatorka

@AnnaG-Antyki, zapewniam, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Do ponownej weryfikacji zobowiązują zapisy ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1132 ze zm.), w tym art. 34 tej ustawy. Co jakiś czas operator płatności ma prawny obowiązek przeprowadzania ponownej weryfikacji danych firmy. 

   Marysia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Dziękuję ale mnie formułka" zapewniam" ze strony Allegro niezbyt interesuje. Tych ludzi których dane wyciekły, tak internauci wiedzą o tej aferze też takie zapewnienia nie interesują. O ustawie też słyszałam ale jakoś na innych portalach dla osób prywatnych działa to dopiero od określonej kwoty, nie od sprzedaży za 10zeta. Resztę wątpliwości standardowo zbyłaś... A mnie nadal ciekawi dlaczego nie udostępniacie klientom bezpieczniejszych form jak np. PROFIL ZAUFANY??? Dlaczego tak usilnie zbieracie dowody?

(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#17 Koryfeusz#

@MiMary  to ciekawe, ale ART.34.1 punk 4 mówi, że:

"Instytucje obowiązane na potrzeby stosowania środków bezpieczeństwa finansowego mogą przetwarzać informacje
zawarte w dokumentach tożsamości klienta i osoby upoważnionej do działania w jego imieniu oraz sporządzać ich kopie"

oznacz moderatorów

ABOVO11
#9 Pomysłodawca#

Czy instytucje o których wspominasz biorą pełną odpowiedzialność prawną za wycieki danych i ewentualne niekorzystne skutki dla klienta ? Czy jest taki zapis w ustawie na którą się powołujesz ? . Czy możesz go przytoczyć ? 

 

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#17 Koryfeusz#

@ABOVO11  o odpowiedzialności nic nie ma, ale "Przed nawiązaniem stosunków gospodarczych lub przeprowadzeniem transakcji okazjonalnej instytucje obowiązane
informują klienta o przetwarzaniu jego danych osobowych, w szczególności o obowiązkach instytucji obowiązanej wynikających z ustawy w zakresie przetwarzania tych danych.", więc jak im coś wycieknie, to muszą Cię poinformować😉,

chociaż kolejny punkt mówi, że " Przetwarzanie informacji o beneficjentach rzeczywistych przez instytucje obowiązane odbywa się bez wiedzy osób,
których informacje te dotyczą"

oznacz moderatorów

ABOVO11
#9 Pomysłodawca#

Czy Allegro bierze pełną odpowiedzialność prawną za wycieki danych i związane z tym ewentualne niekorzystne skutki dla użytkownika ? Czy jest taki zapis w regulaminie ? Proszę o jego przytoczenie. 

oznacz moderatorów

ABOVO11
#9 Pomysłodawca#

W Ustawie na którą się Pani powołuje jest wyrażny zapis o jakie transakcje chodzi - zapisy te wyraźnie mówią o transakcjach powyżej 15 000 euro (transakcje łączne lub pojedyńcze albo 1000 euro (transakcje pojedyncze). 
Więc żądania powyższe są bezprawne.
Art.  35. [Przesłanki stosowania środków bezpieczeństwa finansowego]
1.  Instytucje obowiązane stosują środki bezpieczeństwa finansowego w przypadku:
1) nawiązywania stosunków gospodarczych;
2) przeprowadzania transakcji okazjonalnej:
a) o równowartości 15 000 euro lub większej, bez względu na to, czy transakcja jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane, lub
b) która stanowi transfer środków pieniężnych na kwotę przekraczającą równowartość 1000 euro,

Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/przeciwdzialanie-praniu-pieniedzy-oraz-finansowani... 


oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#17 Koryfeusz#

@ABOVO11  ale punk 5 mówi, że  również w przypadku podejrzenia prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu😉

punk 6 natomiast stanowi, że w przypadku wątpliwości co do prawdziwości lub kompletności dotychczas uzyskanych danych identyfikacyjnych klienta.

itd... itp..., jak chcą wyciągnąć od Ciebie dane, to zawsze sobie jakiś punk dopasują😁

Jak to mówi Putin daj mi człowieka, a ja znajdę na niego paragraf 😋

oznacz moderatorów

ABOVO11
#9 Pomysłodawca#

takie podejrzenie trzeba uzasadnić.  Prawo zakłada, że człowiek jest niewinny. Winę, podejrzenia trzeba udowodnić.

oznacz moderatorów

KOGIEL_T
#17 Koryfeusz#

@ABOVO11  gdyby uznali, że jesteś winny i masz powiązania z Al-Kaidą, to wysłali by do Ciebie brygadę antyterrorystyczną,  a jak mają podejrzenia, to wysyłają tylko e-mail

oznacz moderatorów

ABOVO11
#9 Pomysłodawca#

W Ustawie na którą się Pani powołuje jest wyrażny zapis o jakie transakcje chodzi - zapisy te wyraźnie mówią o transakcjach powyżej 15 000 euro (transakcje łączne lub pojedyńcze albo 1000 euro (transakcje pojedyncze). 
Więc żądania powyższe są bezprawne.
Art.  35. [Przesłanki stosowania środków bezpieczeństwa finansowego]
1.  Instytucje obowiązane stosują środki bezpieczeństwa finansowego w przypadku:
1) nawiązywania stosunków gospodarczych;
2) przeprowadzania transakcji okazjonalnej:
a) o równowartości 15 000 euro lub większej, bez względu na to, czy transakcja jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane, lub
b) która stanowi transfer środków pieniężnych na kwotę przekraczającą równowartość 1000 euro,

Czytaj więcej w Systemie Informacji Prawnej LEX:
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/przeciwdzialanie-praniu-pieniedzy-oraz-finansowani... 

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@MiMary Co jakiś czas operator płatności ma prawny obowiązek przeprowadzania ponownej weryfikacji danych firmy.  

jaki to jest czas ? 

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_solpio Przykro mi, ale nie mam takich informacji. W artykule wskazujemy "co pewien czas" 

"Operatorzy mogą zweryfikować dane w dowolnym momencie, ale zazwyczaj robią to nie częściej niż raz na 3 lata. W przypadku zagranicznych kont – może to być częściej, na przykład raz na rok. Nie jest to jednak sprecyzowane. 

Ponowna weryfikacja nie oznacza, że co 3 lata operator płatności poprosi Cię na przykład o przesłanie dokumentów firmowych. Stanie się tak tylko wtedy, gdy operator zdecyduje, że są one niezbędne do przeprowadzenia weryfikacji."

Wysyłam artykuł na ten temat. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

sklep_solpio
#14 Krzewiciel#

@N_Nitka28 jasne jakich spółek to dotyczy ? bo JDG to na pewno.

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@sklep_solpio Dotyczy to wszystkich rodzajów firm. (wszystkich kont firma) 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg#

Firmy jak firmy. Ten temat zaczęła osoba prywatna. Ja też pisałam o prywatnych i lokalnym gdzie firmy nie sprzedają. A odpowiedź jaką dostałam to: 

@AnnaG-Antyki, zapewniam, że bezpieczeństwo danych jest dla nas priorytetem. Do ponownej weryfikacji zobowiązują zapisy ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1132 ze zm.), w tym art. 34 tej ustawy. Co jakiś czas operator płatności ma prawny obowiązek przeprowadzania ponownej weryfikacji danych firmy. 

   Marysia
   Moderatorka
 
Jak widać tu się nawet nie wie na co się odpisuje, byle gotowca walnąć...
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić).
oznacz moderatorów