Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@RANATA25 Tak, odpowiadasz z tytułu niezgodności towaru z umową przez 2 lata od daty zakupu.
zgadza się, ale to jest chyba przepis unijny. tym samym każdy przedmiot ma zgodnośc z umową dożywotnio... bo nawet 17ty właściciel będzie ją musiał gwarantować 🙂
@maxr01 generalnie może się to wydawać absurdalne, że odkupując od kogoś np. 10 letniego laptopa muszę odpowiadać za niego kolejne dwa lata. Tu jednak w grę wchodzi kwestia wyceny jaką ja oferuję przy odkupie. Im starszy sprzęt i większe ryzyko tym niższa jest moja wycena w stosunku do realnej wartości a rozstrzał jest duży bo w zależności od kombinacji rodzaju / wieku / stanu towaru moja oferta to przeważnie 40-70% realnej wartości.
Im mniejsze ryzyko tym wyższa oferta. Im wyższe ryzyko tym mniejsza oferta 🙂
Nierzadko też odmawiam zakupu jeśli uznam że ryzyko nie jest tego warte i nie chodzi tu tylko o stare zdezelowane sprzęty ale też nowsze droższe jeśli np. nie mają żadnej gwarancji itp.
Jeśli np kupię i sprzedam 10 letniego laptopa, powiedzmy po kilku miesiącach kupujący złoży mi reklamację bo coś w nim padło to w większości przypadków jestem w stanie zwrócić pieniądze klientowi a następnie sprzedać sprzęt na części +- w cenie w której go pierwotnie zakupiłem.
Jeśli robi się zakupy od klientów rozsądnie to ryzyko jest raczej bardzo małe ale to też kwestia doświadczenia. Początki były trudne i bolesne 😂
A jakie ma znaczenie, masz 2lata i musisz rozpatrzyć reklamację.