anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Witam wystawilem produkt, z błędną ceną

swmarkiewicz
#7 Wielbiciel#

Witam stoję w kropce bo wystawiłem produkt z błędną ceną, za 120zl ale w czasie wstawiania ogłąszenia nie spojrzałem na to że wystawił sie za 20zł, i klient zamówił 10 sztuk i teraz nie wiem co mam robić bo otworzył dyskusje i sie domaga produktu a ja nie chce wysyłać po sklep bedzię stratny ponad 1000zł, czy mogę jako się odwołać

 

pss sorry za blędy ale zestresowany jestem

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

az1rael
#21 Demiurg#

Piszesz do klienta pismo ze powolujesz sie na ewidentna pomylke w cenie i anulujesz zamowienie

oznacz moderatorów

swmarkiewicz
#7 Wielbiciel#

Jest jakiś paragraf na to bo wypisuje na dyskucji cały czas

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Wada oświadczenia woli

Ewidentny błąd cenowy w sklepie internetowym sprawia, że sprzedający może się jeszcze powołać na tzw. wadę oświadczenia woli nawet po zawarciu transakcji. Dzięki temu e-sklep może uchylić się od skutków zawartej umowy. Ale uwaga! Argument ten nie sprawdzi się, jeśli zła cena w sklepie internetowym nie będzie łatwa do zauważenia. Innymi słowy sprzedawca musi udowodnić, że klient z łatwością mógł błąd zauważyć. W przypadku morele.net każdy klient kupując laptop za 10 zł, przeceniony z 8 tys. zł doskonale zdawał sobie sprawę z pomyłki, bo błąd był rażący. Jeśli jednak błędna cena w sklepie internetowym za komputer wynosiłaby nie 10 zł, a na przykład 6 tys. zł to e-sklep byłby w dużo trudniejszej sytuacji.

Strategia postępowania

W chwili, gdy sprzedający zauważy, że doszło do zawarcia umowy sprzedaży w oparciu o ofertę z błędną ceną, powinien jak najszybciej wysłać do klienta wiadomość z oświadczeniem o uchyleniu się od skutków prawnych oferty sprzedaży złożonej pod wpływem błędu. To zasadniczo rozwiązuje problem, choć niekiedy sprawa na tym etapie trafia do sądu. Niemniej jednak liczne wyroki potwierdzają, że w większości przypadków sąd staje po stronie sprzedającego.

Na pozytywne rozpatrzenie sprawy może liczyć e-przedsiębiorca, który w terminie złożył wspomniane oświadczenie (zgodnie z przepisami ma na to rok od wykrycia błędu), a do tego:

  • błąd w cenie był istotny i oczywisty, np. 99,99 zł zamiast 9999 zł
  • klient mógł z łatwością zauważyć pomyłkę, kierując się swoim doświadczeniem życiowym/zakupowym,
  • cena i informacje na stronie nie sugerowały klientowi oferty promocyjnej lub wyprzedażowej.
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak masz prawo odmówić, powołaj się na rażącą pomyłkę w cenie.

oznacz moderatorów

swmarkiewicz
#7 Wielbiciel#

a gdzie mam się powołać na dyskucji

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Ja wysylalem pismo przez allegro zeby bylo jasno czarno na bialym 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@swmarkiewicz  zależy co i za ile sprzedawałeś. Jeśli kupujacy mógł łatwo zauwżyć pomyłke ( zaniżoną cene) możesz powołując sie na art 84KC wysłać odpowiednie oświadczenie i zwrócić pieniądze .

https://lexlege.pl/kc/art-84/

Tutaj masz więcej na temat jak to działa:

https://komerso.pl/blad-cenowy-w-sklepie-internetowym-co-robic-jesli-pojawila-sie-pomylka/

 

 

oznacz moderatorów