Witam wystawilem produkt, z błędną ceną
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam stoję w kropce bo wystawiłem produkt z błędną ceną, za 120zl ale w czasie wstawiania ogłąszenia nie spojrzałem na to że wystawił sie za 20zł, i klient zamówił 10 sztuk i teraz nie wiem co mam robić bo otworzył dyskusje i sie domaga produktu a ja nie chce wysyłać po sklep bedzię stratny ponad 1000zł, czy mogę jako się odwołać
pss sorry za blędy ale zestresowany jestem
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Piszesz do klienta pismo ze powolujesz sie na ewidentna pomylke w cenie i anulujesz zamowienie
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Jest jakiś paragraf na to bo wypisuje na dyskucji cały czas
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wada oświadczenia woli
Ewidentny błąd cenowy w sklepie internetowym sprawia, że sprzedający może się jeszcze powołać na tzw. wadę oświadczenia woli nawet po zawarciu transakcji. Dzięki temu e-sklep może uchylić się od skutków zawartej umowy. Ale uwaga! Argument ten nie sprawdzi się, jeśli zła cena w sklepie internetowym nie będzie łatwa do zauważenia. Innymi słowy sprzedawca musi udowodnić, że klient z łatwością mógł błąd zauważyć. W przypadku morele.net każdy klient kupując laptop za 10 zł, przeceniony z 8 tys. zł doskonale zdawał sobie sprawę z pomyłki, bo błąd był rażący. Jeśli jednak błędna cena w sklepie internetowym za komputer wynosiłaby nie 10 zł, a na przykład 6 tys. zł to e-sklep byłby w dużo trudniejszej sytuacji.
Strategia postępowania
W chwili, gdy sprzedający zauważy, że doszło do zawarcia umowy sprzedaży w oparciu o ofertę z błędną ceną, powinien jak najszybciej wysłać do klienta wiadomość z oświadczeniem o uchyleniu się od skutków prawnych oferty sprzedaży złożonej pod wpływem błędu. To zasadniczo rozwiązuje problem, choć niekiedy sprawa na tym etapie trafia do sądu. Niemniej jednak liczne wyroki potwierdzają, że w większości przypadków sąd staje po stronie sprzedającego.
Na pozytywne rozpatrzenie sprawy może liczyć e-przedsiębiorca, który w terminie złożył wspomniane oświadczenie (zgodnie z przepisami ma na to rok od wykrycia błędu), a do tego:
- błąd w cenie był istotny i oczywisty, np. 99,99 zł zamiast 9999 zł
- klient mógł z łatwością zauważyć pomyłkę, kierując się swoim doświadczeniem życiowym/zakupowym,
- cena i informacje na stronie nie sugerowały klientowi oferty promocyjnej lub wyprzedażowej.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tak masz prawo odmówić, powołaj się na rażącą pomyłkę w cenie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
a gdzie mam się powołać na dyskucji
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Ja wysylalem pismo przez allegro zeby bylo jasno czarno na bialym
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@swmarkiewicz zależy co i za ile sprzedawałeś. Jeśli kupujacy mógł łatwo zauwżyć pomyłke ( zaniżoną cene) możesz powołując sie na art 84KC wysłać odpowiednie oświadczenie i zwrócić pieniądze .
Tutaj masz więcej na temat jak to działa:
https://komerso.pl/blad-cenowy-w-sklepie-internetowym-co-robic-jesli-pojawila-sie-pomylka/