Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedałem przedmiot wysyłka InPost a allegro maskuje adres e-mail odbiorcy a muszę go podać przy wysyłce, czemu ma to służyć?
@riverisland1 Przy wysyłce przez Allegro podajesz ten zamaskowany adres.
To głupota nie mogę nadać paczki bo nie mam emaila kupca powinien być w zamówieniu
Jak go podać jak sam go nie znam
@riverisland1 ten adres masz w postaci
stałykodnadawcy+identyfikatortransakcji@allegromail.pl
Czyli np:
8awgqyk6a5+cub31c122@allegromail.pl
Allegro maskuje te dane by uniemożliwić ci kontakt z klientem poza ich systemem (centrum wiadomości) aby pozbawić cię szansy na dodatkowe oferowanie produktów poza portalem .
Oni są chorzy ostatnio klient coś kupił i nie mogłem się skontaktować bo wiadomości wróciły z adnotacją email nieznany
Zdarza się.... Dodatkowo - sprawdzaj co piszesz w takich wiadomościach - wszystkie są sprawdzane przez roboty Allegro (totalna inwiligacja). Na pisz tam np. że sprzedasz 5 zł taniej poza All i jesteś [edycja].
Propozycje zakupowe poza allegro są najczęściej wysyłane jako pytania przez centrum wiadomości a sprzedawca musi na to odpowiadać .Nie odpowiesz źle ,odpowiesz że zgadzasz się na propozycję klienta- źle a jak klient już kupił kilka innych przedmiotów i chciałby coś jeszcze ale taniej poza all a ty mu odpiszesz że nie sprzedajesz w taki sposób bo all zabrania to może cię odpowiednio ocenić .
@kolekcjoner608, sprzedający powinien udzielić odpowiedzi na każdą pierwszą wiadomość otrzymaną z poziomu oferty w ramach Pytania do sprzedającego. W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość wykluczenia wiadomości z oceny (np. w przypadku spamu).
Sprzedaż poza Allegro jest niezgodna z regulaminem - który każdy sprzedający akceptuje przed rozpoczęciem sprzedaży. Co więcej, takie działania mogą być niebezpieczne dla obu stron transakcji.
Sprzedaż poza Allegro jest niezgodna z regulaminem
Ale jest zgodna z prawem. Niebezpieczne może być wszystko, także sprzedaż na Allegro.
Ograniczenie metod kontaktu może być niezgodne z ustawą konsumencką
bo ogranicza prawa konsumenta do rzetelnej informacji - nie wszystko da się napisać w ofercie
często adresy maskowane trafiają do spamu lub są odbijane przez pocztę kupującego
i to allegro i tylko allegro odpowiada za utrudnianie kontaktu
mr_oma -
- "sprzedający powinien udzielić odpowiedzi na każdą pierwszą wiadomość otrzymaną z poziomu oferty w ramach Pytania do sprzedającego" - czyli obecnie sprowadza się to to "autorespondera", jak kto to sobie potrafi ustawić na swojej poczcie - to ma to za darmo. Jutro to wdrażam. Jak ktoś nie wie jak o zrobić - sprawa prosta, trzeba zapłacić znajomemu serwisu Allegro, co zresztą Allegro poleca. Jest to jak najbardziej "chamska" odpowiedź sprzedającego, jednak jak najbardziej aprobowana i polecana przez serwis Allegro. Klient otrzymał odpowiedź natychmiast, sprzedawca ma punkty w statystkach Allegro na max, za natychmiastową, nic nie znaczącą odpowiedź, "znajomy Allegro" zarobił swoje.
Ten temat to jeszcze "słaba rzecz" - do odpowiedzi w terminie jeszcze dochodzą odpowiedzi w dyskusjach Allegro - to jest dopiero biznes.. Tego już zwykłym autoresponderem na poczcie -email nie da rady się załatwić. I znów kasa idzie do "znajomych króliczka" . A odpisywać w dyskusjach masz obowiązek nawet gdy jesteś : na urlopie, w chorobie w domu, w szpitalu, w kostnicy, 1,80 m pod ziemią - też masz odpisać.
Stąd apel do sprzedawców na Allegro - Ludzie- dla dobra własnych firm i rodzin - nie ukrywajcie własanych danych przekazujcieima własne dane do lowania
@riverisland1, maskowanie wiadomości polega na szyfrowaniu oryginalnego adresu mejlowego. Natomiast wiadomość wysłana w domenie @allegromail.pl dotrze na właściwy adres odbiorcy (łącznie z linkami i załącznikami).
Adresy mejlowe w korespondencji prowadzonej w ramach Allegro wyświetlamy jako ciąg znaków w domenie @allegromail.pl, na przykład: f8awgqyk6a5@allegromail.pl.
Maskowany adres mejlowy klienta znajdziesz w zakładce Zamówienia. Wystarczy, że klikniesz w przycisk [Kopiuj e-mail].
Służy to ochronie danych osobowych obydwu stron transakcji. Ponadto do maskowanych adresów mejlowych klientów dodajemy identyfikatory zamówienia - kilka dodatkowych znaków w adresie. Dzięki temu wybrani przewoźnicy mogą automatycznie przekazywać do Allegro numery przesyłek dla zamówień. Ułatwia to pracę również sprzedającym, którzy nie muszą ręcznie uzupełniać tych numerów. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.
Służy to ochronie danych osobowych obydwu stron transakcji.
Oznacza to też, że przed szyfrowaniem adresów mailowych Allegro naruszało przepisy związane z ochroną danych?
@xyz96 dużo zmian na allegro opisywanych tutaj jako poprawa jakości serwisu
maskuje ewentualne naruszenia przepisów prawa
porównaj np: datę wprowadzenia maskowania do daty początku obowiązywania rodo
niekoniecznie muszą być zbieżne