anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Z poziomu Super+ poniżej neutralnego po jednej negatywnej opinii

PartOneee
#9 Pomysłodawca#

Witam, zacząłem sprzedaż, wszystko szło super - sporo zamówień, klienci zadowoleni 9 ocen polecających,  a poziom jakości sprzedaży praktycznie na poziomie Super+. Przychodzi dzień w którym wpływa jedna ocena negatywna, oceny są subiektywne więc nie ma co roztrząsać czy ocena była prawidłowa czy nie.

Żal mam do kryteriów oceny jakości sprzedaży, Jakość którą buduje się mase czasu, dotrzymuje sie terminów, siedzi po nocy, aby zrealizować wszystkie zamówienia, psuje jedna negatywna opinia. w dodatku trafiłem na osobę (kupującego), której proponuję rekompensatę, w postaci wysyłki produktu całkowicie za darmo na swój koszt (produkt + przesyłka). Wręcz błagając o usunięcie negatywa. Bawi się,  gdzie ja jestem krótko mówiąc załamany, dzień wcześniej zakupiłem towar na znaczną kwotę. A dzisiaj wiadomość o wykluczeniu z programu SMART. Gdzie 95% użytkowników kupuje za pośrednictwem tej wysyłki. 

Poziom Polecających 90%, co już mnie wyklucza praktycznie ze sprzedaży. Żeby to wróciło do normy trzeba ok. 90 ocen, co jest nie możliwe do zrealizowania, tym bardziej ze sprzedaż spadła o jakieś 85%. 

Nie muszę mówić w jakiej sytuacji jestem, początek miesiąca , ze względu na duża sprzedaż zdecydowałem się zakupić sporą partie towaru. Teraz skończy się na tym, że z towarem nic nie zrobię, A koszty magazynowania i całej reszty, zjedzą mnie w przeciągu miesiąca.

Stąd moje pytanie, czy jest to jeszcze do uratowania? Ktoś był w podobnej sytuacji?
Założyć nowe konto i zaczynać od zera?
Jest jakiś sposób, aby szybko tą jakość poprawić?

Kupujący mimo przedstawionej sytuacji nie chce wycofać opinii. Allegro też nie pomoże.  

oznacz moderatorów
49 ODPOWIEDZI 49

folkowy-slesin
#10 Popularyzator#

A założenie 2 konta sprzedażowego wchodzi w grę? Niech ktoś starszy stażem podpowie czy na nowym koncie będzie smart?

Drugie co mi przychodzi do głowy to obniżenie ceny kilkunastu (nie wiem na jaką skalę działasz) przedmiotów jako wabika żeby sprzedały się bez smarta i proszenie o komentarze. Jak nie będziesz nic wysyłał to zaraz spadną Ci punkty za np szybką wysyłkę i inne uzależnione od ilości zamówień.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@PartOneee musialoby być niepowiązane z 1 tzn firma założona na inną osobę np żonę, na osobnym necie i kompie postawiony sklep by dział bezpieczeństwa nie wykrył powiązań i automatycznie jak jedno konto dostanie bana to drugie też

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

Na szczęście juz po problemie. Tak jak Pani Monika wspomniała, może jeszcze zmienić ocenę, ale myślę, że póki co tego nie zrobi. Końcowo nawet nie chciał żadnej rekompensaty, wiec w sumie kto wie... Dziwne to trochę.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@EzoShop ty się nie dziw tu się takie wały wyczyniają z kupującymi że kamerka i nagrywanie pakowania i rozpakowywania zwrotów to absolutny must have zobaczysz jak ci odeślą co innego niż wysłałeś i jeszcze protect na twój rachunek im allegro wypłaci

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@EzoShop podstawowe zasady zero wysyłek za pobraniem, zero odbiór osobisty, nie handlujemy z Słowacją i Czechami, obowiązkowa kamerka i trzymanie nagrań min 3 miesiące a najlepiej ponad rok bo i takie dziadostwa bywały że kupujący po roku pisze że paczki nie dostał. Plomby na towar lub pieczątka z tuszem uv i znakowanie swojego towaru. Etc mogę jeszcze wymienić wiele zabezpieczeń i wiele przykładów na to jak kupujący potrafią w wała lecieć

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

O kurde... Już mam dość po jedynym negatywie, a to dopiero początek mojej drogi. Cenne porady nawet nie myślałem, ze takie cyrki się odstawiają. A jak na to reaguje samo allegro, gdy to sprzedajacy staje się ofiarą?

Dziękuje za cenne porady, zastosuje te rozwiązania jak kamerka również u siebie, lepiej dmuchać na zimne.

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

@az1rael Właśnie myślałem o Słowacji, czemu omijać pozostałe rynki?

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Bo nie znasz realiów prowadzenia tam sprzedaży. Choćby ich przepisów dot ochrony środowiska opakowań, przepisów konsumenckich, zgłoszeń do odpowiednich ichnich instytucji. Obsługuj jeszcze reklamację stamtąd…

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@EzoShop czemu omijać handel na te dwa kraje bo księgowa nie wie jak to rozliczać allegro nie wypowiada się jak wystawiać faktury z jakim vatem, jeśli myślisz że na allegro są roszczeniowi kupujący polscy to jak spotkasz takiego z tych krajów to ci żyłka w tyłku pęknie plus nie można się dogadać a translator jakieś głupoty wali. Na rynku słowackim musisz mieć umowę na utylizację śmieci plus aby odrzucić reklamację musisz pokazać kupującemu opinię rzeczoznawcy mimo iż uokik odpisał mi że obowiązują przepisy krajowe z kraju w którym dokonano zakupu to allegro nawrzucało jakiś durnot z przepisów kraju konsumenta. Co do zachowania allegro to kupujący może cię zelżyć w dyskusji do 10 pokolenia i konsultant napisze nieśmiało prosze o zachowanie kultury wypowiedzi a jak ty napiszesz że skierujesz sprawę do sądu to konsultant siądzie na ciebie że kupującego straszysz i to są groźby karalne. A i nowe zasady wpisów na listę mnk moi nieaktywni kupujący po 1 tylko na 180dni po 2 obecnie aby móc zablokować takiemu januszowi zakupowemu zakupy u siebie na 180dni musi on 3x sprzedawcy wejść w szkodę z każdego przypadku uwaga cyt regulamin po 1 3x nieodebrać paczki za pobraniem po 2 3x odesłać uszkodzony towar i domagać się pełnego zwrotu po 3 3x odesłać niezamówiony u sprzedawcy towar i domagać się zwrotu po 4 3x grozić sprzedawcy itd już wiecie do czego kamera do składania zawiadomień o oszustwie na policję bo za punkt 2 i 3 jak odrzucicie roszczenie to nie dość że w najlepszym przypadku allegro nie wypłaci wam protecta kupującemu na wasz rachunek to negatyw poleci jak psu micha. A dodam że unikać wysyłki zielonym chłamem bo partaczy dostawy regularnie i konkursowo a za paczkę do momentu doręczenia odpowiada sprzedawca za przewidywany prognozowany czas dostawy na allegro odpowiada sprzedawca mimo że algoryt tam momentami ciężkie głupoty pokazuje w rodzaju kup do 12 dostawa dzisiaj na 2 koniec Polski. Pamietajcie sprawdzać regularnie czas dostawy prognozowany w ofertach oraz czy katalog wam nie zmienił tytulu z produktu np sprzedajecie 1 szt a w katalogu wam zmienią że 5szt bo sobie ktos przed wami na eanie produktu zrobił wielopak tego towaru to wyobraźcie sobie jak zareaguje kupujący jak dostanie 1 zamiast 5 w cenie 1szt i poleci negatyw. Allegro ściąga negatywy tylko za bluzgi i użycie slow oszust i złodziej reszty nie rusza stąd proponuję raz zainwestiwać w radcę prawnego by napisał wam porządne pismo z wezwaniem do usubięcia szkalującej opini z paragrafami i wolnym polem na wpisanie danych personalnych delikwenta. Takie uroki sprzedaży na allegro polecam sprzedawać wielotorowo na kilku platformach bo was może negatyw załatwić 

oznacz moderatorów

folkowy-slesin
#10 Popularyzator#

az1rael brawo to co piszesz w tych kilku postach powyżej to sama kwintesencja sprzedaży na allegro i mini poradnik dla nowych

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@folkowy-slesin niestety ale tak jest allegro jako monopolista wymusza zachowania naginające prawo po granicę jego złamania

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

@az1rael  Dochodzę do wniosku, że racjonalnie jest rejestrować cały proces pakowania. W przypadku późniejszej reklamacji. Wychodzi na to ze trzeba się zabezpieczyć jak się da. Nawet nie podejrzewałem ze to tak wygląda. Pomysł ze znaczeniem UV to też coś na co bym nie wpadł. 

Super informacje dla początkującego, świetnie to przedstawiłeś. Sam skorzystam z tych rad, aby uniknać takich cyrków które opisujesz. 

Gdybym, rejestrował cały przebieg pakowania, a klient przykladowo i tak by sie upierał przy swoim przykladowo reklamacja. Wystawia negatyw - przy czym uwzględnia ze np. paczka byla niekompletna - chociaz mam to zarejestrowane. Allegro usuwa wtedy taki negatyw?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@EzoShop ten pomysł ze stemplem i tuszem uv to mój pomysł podpatrzony z dyskotek. Trzebaby kupić taki co się nie rozmazuje i wytzyma 2-3 tyg i steplować w miejscu takim co mało towar rękami dotykasz wtedy się nie powinien zmazać plus na nagraniu oznaczenie. Inni sprzedawcy używają mechanicznych plomb z tego co myśle możnaby też naklejkę małą z logo firmy nakleić kupujący raczej nie powinien skapować że to twoje oznaczenie a nie producenta. Jak ci ktoś odeśle nie to co u ciebie zakupił to najpierw grzecznie pytasz czy się nie pomylił jak świete oburzony stwierdzi że nie i założy dyskusję w dyskusji przedstawiasz zdjecia tego co kupił i tego co wróciło jak się rozpyskuje a cwaniak zawsze się rozpyskuje bo ma intencję cię zakrzyczeć i wymusić piszesz że nagranie z pakowania wraz z screenami dyakusji zostanie przekazane policji z zgłoszeniem art 286kk oszustwo celowe wprowadzenie w błąd w celu uzyskania niekorzystnego rozporządzenia mieniem przez stronę oszukaną. Kara za towar do 2 tys zł do 2 lat pozbawoenia wolności lub zawiasy i grzywna od 20 do 5000zł powyżej 2tys zł kara bezwzględnego pozbawienia wolności 2 do 8 lat z tego co pamiętam i to nie są przelewki. Gdyby coś zginęło z paczkomatu to pamiętaj że jako sprzedawca z reklamacją wystepujesz do przewoźnika ty ale kupującemu piszesz cyt nagrania z monitoringu zostaną zabezpieczone na potrzeby reklamacji zarówno z pakowni jak i z paczkomatu na wniosek nadawcy gdyby okazalo sie w wyniku przeprowadzonego postępowania reklamacyjnego że paczka / zawartość paczki zniknęła nie u przewożnika lub sprzedawcy zostaną zawiadomione organy ścigania o kradzieży i nagrania przekazane na policję. W 90% przypadków paczka sie cudownie odnajduje a ty masz tyle dowodów z dyskusji że musiałby być głupi by ci nega wystawić za obsługę udowodnisz w sądzie że celowo z zemsty to zrobił, allegro oczywiście ma zwykle wyrąbane i odpiszą że nie zdejmą wtedy napisałbym im jeśli zlożyleś sprawę na policji ze wzgledem kupującego toczy sie postępowanie karne i w przypadku skazania go wystąpisz do allegro o odszkodowanie za publikację fałszywych treści i pozwalanie na pomówienie twojej firmy 

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

@az1rael Mam jeszcze pytanko trochę z innej beczki. Jakiego rodzaju promowań używasz? Wyróżnienie, adsy czy w ogóle. Aktualnie nie mam z tym problemu - pakiet startowy, ale na przyszłość - Adsy chyba dość zaawansowany, sporo trzeba poczytać, przeanalizować, wiadomo ze kategoria produktu, cena, słowa kluczowe maja znaczenie. Ale za wyróżnienia sporo sie płaci + zwiększona prowizja. Wiadomo ze można 1 produkt wyróżnić i podpiąć w oferte wielowariantową. Chciałem zapytać starego wyjadacza jak ty to widzisz?

Nie oczekuję tutaj jakiejś recepty na sukces, bardziej porady - w która stronę pogłębiać swoją wiedzę. A nie mam do końca wiedzy w co ten czas najlepiej inwestować.

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

Czy może w ogóle nie korzystać i maksymalnie ulepszać oferty (słowa kluczowe, opisy, zdjęcia). Do tego zwiększać asortyment z danej kategorii. Łącze też często w zestawy jak jest możliwość, ale wiadomo ze walczyć ceną ciężko, przy pojedynczym produkcie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@EzoShop zaskoczę cię nigdy nie sprzedawałem nic na allegro pracowałem tylko na obsłudze reklamacyjnej i kupujących w firmie mającej sklep na allegro prawie 2 lata stad wiem co janusze zakupowe potrafią odwalić za szopki a są w przekraczaniu granic caraz bardziej kreatywni i coraz bardziej jadą po bandzie nie szczypią się. Takich pacyfikować należy na dzień dobry zanim sie im tryb agresora załączy jak widzi że masz potencjalnych 10 dowodow by go usadzić to nawet nie probuje chyba że wykazuje się straszną glupotą.  Mogę ci powiedzieć tak po 1 katalog wszystkie oferty mają być identyczne nie produkuj się bo udostepniasz swoją wymuskaną robotę innym sprzedawcom ty zrobisz super zdjęcia oni zgodnie z regulaminem allegro sobie wystawią w ofertach. Druga rzecz promowanie odradzam niechcący sobie zrobisz taki rachunek że potem siądziesz jeśli już chcesz to kilka ofert bo zapomnisz i ci będzie pół roku nabijać promowanie na produkt. Tu się konkuruje ceną masz niską cenę to generujesz sprzedaż od tych 2 parametrów zależy gdzie na pozycjonowaniu wyskoczysz i pozycjonkwanie jest z ost 30dni jak masz asortyment dużo i tanio to obniż na tydzień cenę jak nastukasz dużo sprzedanych to podwyż będziesz wyżej w pozycjonowaniu ze względu na dużą ilość sztuk. Chcesz mieć pozytywy nie pisz do ludzi przez allegro tylko dorzuć do paczki ulotke dziekuję za zakup proszę o pozytywna ocenę. Najlepiej mieć własny sklep internetowy a allegro i inne traktować jako dodatek bo jak ci coś walnie to na 1 linii a nie po całości. Do paczki możesz dopakować wszystko ulotke podziekowanie 3 cuksy w woreczku strunowym etc żeby się kupującemu milej zrobiło jak otworzy etc wymyśl coś taniego a kreatywnego. Poza tym na pozycjonowanie wplywa dobór słów w nagłówku są pewne cześciej googlowane a inne mniej patrz na wyniki ofert wyświetlanych na allegro. Smart można mieć i nie tu jest kuriozum rozklad jest pół na pół cześć woli kupić bez smart ale taniej zapłacić za towar zresztą od pewnej kwoty też możesz zaproponować darmową wysyłkę bez smart a zakupy bez smarta są bardziej przemyślane bo za zwrot trzeba zapłacić a nie przewoźnik pogina w te i nazad bo sobie klient testuje. Korkretne rzeczy to byś musial asortyment podać. 

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

@az1rael  Handluje głownie klockami, właśnie masz 100% racje. Mam zestawy które na początku wystawiałem tanio, po 30/40 sprzedanych sztukach, zwiększyłem dość znacznie marżę. Faktycznie na początku nie było mowy sprzedać za taką cenę, a juz jak się trochę tego sprzeda, można spokojnie zwiększyć cenę, bez obaw o stratę w zamówieniach.

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

Właśnie produktyzacja, te promowania, adsy itp. tak czy tak ktoś zjedzie troszke niżej w ofercie i kliknie najtańsze. Wydaje mi się, ze trochę swoimi pieniędzmi finansuje się najtańszych.

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

Lego???

nie chcę cię martwić ale pewne marki są tu na cenzurowanym. Sa blokowane do czasu przedstawienia dowodów na legalność zakupów…

oznacz moderatorów

EzoShop
#8 Zapaleniec#

Możesz coś wiecej? @Monika__L 

oznacz moderatorów