anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zablokowane konto

asmieszna
#8 Zapaleniec#

Miałam 2 nierozwiązane spory na allegro które starałam się rozwiązać.
W pierwszym przypadku kupujący zwyzywał mnie i napisał, że dla zasady nie zakończy sporu- sprawę zgłosiłam na allegro które poinformowało mnie, że użytkownik dostał ostrzeżenie i żeby wyjaśnić sprawę z drugim użytkownikiem i wtedy konto zostanie odblokowane.
Doszłam do porozumienia z drugim kupującym ale allegro ani myśli odblokować konta mimo wcześniejszych zapewnień.
Jak mogę rozwiązać spór z użytkownikiem który raz, że nie ma racji a dwa nie chce odesłać towaru tak abym mogła mu zwrócić za niego pieniądze? Czemu allegro nie dotrzymuje słowa?

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

xyz96
#21 Demiurg#

A ten użytkownik chce zwrotu wpłaty? Jeśli nie chce, to dlatego nie odsyła towaru. W sprawie odblokowania konta kontaktuj się tylko z Allegro.

oznacz moderatorów

asmieszna
#8 Zapaleniec#

Zażądał zwrotu pieniędzy ale towaru odesłać nie chce- błędne koło.
To normalne wśród pracowników allegro, że Pani Sylwia pisze "odblokujemy konto" po czym przychodzi Pani Joanna "nie odblokujemy konta"?

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@asmieszna Rozmawiaj tylko z Panią Sylwią 😄 też już byłem tu na AG świadkiem stwierdzeń prawnych wyjętych z kosmosu przez Pana konsultanta hahaha. Jak widać każdy ma swoje przepisy i standardy 😉

Inna sprawa, nie możesz się domagać zwrotu towaru zanim wyślesz zwrot płatności. Przepisy to dokładnie regulują czasem 14 dni licząc od następnego po otrzymaniu odstąpienia od umowy dla obu stron umowy. Zrób wszystko zgodnie z prawem a wtedy możesz pociągnąć do odpowiedzialności drugą stronę za łamanie prawa w związku z niewywiązaniem się z niego. Jęli Ty się wywiążesz a konsument nie, możesz zgłosić na policje przywłaszczenie sobie Twojej rzeczy, chyba powyżej wartości koło 500 PLN to już przestępstwo.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@ZibiK30 Inna sprawa, nie możesz się domagać zwrotu towaru zanim wyślesz zwrot płatności.  ????🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@pinsplash Proszę 😉 https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/skutek/ 

ta sama reguła dotyczy konsumenta, na 14 dni od złożenia wniosku

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

pulkownik66
#19 Nestor#

@ZibiK30  To z podanego przez ciebie linku



Ważne!

Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem pieniędzy do chwili otrzymania zwracanej rzeczy lub potwierdzenia jej odesłania (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej).

Obowiązki konsumenta w przypadku odstąpienia od umowy
Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy.

Przykład
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@pulkownik66 oczywiście, ponieważ może zajść ku temu taka przesłanka jak np z tym lusterkiem od auta (niedawny post naszego kolegi) co mechanik oberwał wszystkie uchwyty próbując je zamontować.

Czyli, np. zakupiony przedmiot został użyty (są rożne towary przy których zachodzi możliwość jego utraty wartości po użyciu. Niestety, aby dokonać oceny obniżenia takiego towaru, należy go fizycznie ocenić, wówczas zwracający musi go wpierw wysłać, po ocenie sprzedawcy (autoryzowanego serwisu, producenta) można określić utratę jego wartości i wówczas dokonać zwrotu adekwatnie pomniejszonego o koszty.

Do tego służy ten zapis.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

to typowe postępowanie allegro

upodlenie sprzedawcy i eskalacja żądań

pisz reklamacje do allegro

podobne sytuacje były juz tutaj na forum opisywane

oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@asmieszna, Dyskusja została założona w marcu 2018 roku, a Kupujący pierwszą od Ciebie odpowiedź dostał 20.01.2020 r. Jednak z tego, co widzę, 31.01.2021 roku wypowiedział się w niej pracownik Allegro.

Mam nadzieję, że sprawę uda się rozwiązać.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@mr_oma I przyszła światłość 🙂

@asmieszna To bardzo częsty powód zawieszeń : "olewanie" kupujacego 😞 . Odpowiada się w dyskusji asap.

@ZibiK30  To co napisałeś jest niepełne, bez tego co napisał @pulkownik66 , o to mi chodziło. Bo sugeruje że Sprzedajacy ma wpierw odesłac pieniądze a potem sie martwić co zrobić jak dostanie złom.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@pinsplash Bo to jest podstawa, bez różnych innych możliwości które można stosować dopiero po szczegółowych opisach problemu. Inaczej potem każdy źle interpretuje przepisy i stosuje niewłaściwe zapisy do niewłaściwych problemów. Jeśli ktoś zadaje proste pytanie odpowiedz najlepsza to ta najprostsza 😉 Równie dobrze można by było wklejać 1/3 kodeksu cywilnego i innych bo tyle zapisów można użyć do jednej umowy sprzedaży 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów