anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zablokowane konto

monikor75
#7 Wielbiciel#

Jestem osobą prywatną i sprzedałam używaną drukarkę, kupujący po prawie miesiącu stwierdził że jest "niezgodna z opisem" i otworzył dyskusję (nie wiedzieć czemu między czasem allegro zablokowało mi konto na sprzedaż). Po długim czasie drukarka do mnie dotarła ale ZALANA TUSZAMI, ewidentnie widać że kupujący w niej "grzebał" a na koniec źle zabezpieczyła ją do transportu (mam zdjęcia) paczka nie była uszkodzona. Odmówiłam mu zwrotu gdyż na ten moment jest ona warta 0,00zł. Pisałam że mu odeślę do czyszczenia i wówczas zwrócę pieniądze lecz nie raczył się odezwać. Na ten moment dyskusja jest zamknięta a ja nadal mam blokadę. Co robić? Dodam, że mam konto 15 lat na allegro i nigdy takiego cyrku nie miałam.

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

Client:96810784
#13 Ambasador#

KlYjent nasz pan. Lepsze cyrki się tutaj dzieją, możesz poczytać: https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/pro%C5%9Bba-o-dodatkow%C4%85-weryfikacj%C...

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@monikor75 Z tego co tu napisałeś ciężko wywnioskować coś konkretnego.

- wypowiadałeś się w dyskusji w ciągu max 24 godzin?
- co konkretnie miało być niezgodne z opisem?
- jak odniosłeś się do zarzutu niezgodności z opisem oraz jakie były ramy czasowe? tzn kiedy kupujący zgłosił problem, czy poprosiłeś o odesłanie na reklamację (jeśli tak to kiedy)?

oznacz moderatorów

monikor75
#7 Wielbiciel#

wypowiadałeś się w dyskusji w ciągu max 24 godzin? - starałam się ale też chorowałam byc może coś przegapiłam

- co konkretnie miało być niezgodne z opisem? w skrócie wg kupującego miała zgłaszać jeden błąd a zgłaszała kilka

-jak odniosłeś się do zarzutu niezgodności z opisem oraz jakie były ramy czasowe? tzn kiedy kupujący zgłosił problem, czy poprosiłeś o odesłanie na reklamację (jeśli tak to kiedy)? - zakup 20.10 otwarcie dyskusji 15.11. Zgodziłam się na odesłanie drukarki i zwrócę kasę za nią otrzymałam ją 07.12. Paczkę odebrałam i chciałam sprawdzić jej stan, ku mojemu zdziwieniu drukarka była zalana tuszami ja takiej nie wysyłałam.

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

klient zgłosił reklamację powinno się ją rozpatrzeć w terminie 14 dni od zgłoszenia,
jako osoba prywatna nie musisz przyjmować zwrotów ale odpowiadasz z tytułu rękojmi za towar przez 1 rok o ile nie wyłączysz rękojmi odpowiednim zapisem w ofercie sprzedaży. Prawdopodobnie zamiast odrzucić reklamacji po odesłaniu drukarki pomyliłaś ją ze zwrotem i udzieliłaś nie te takiej odpowiedzi lub nie odpisywałaś w dyskusji na czas stąd masz teraz bana i pewnie termin na reklamację 14 dni minął bez odrzucenia z twojej strony czyli reklamacja jest uznana z automatu a więc naprawiasz lub oddajesz za drukarkę

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

14 dni od 07.12 to 21.12 więc jaki termin na odrzucenie minął?

oznacz moderatorów

monikor75
#7 Wielbiciel#

Odpisałam na dyskusji dzień po odebraniu drukarki "Dzień dobry, paczkę odebrałam i chciałam sprawdzić jej stan, ku mojemu zdziwieniu drukarka jest zalana tuszami (jak na zdjęciach) ja takiej nie wysyłałam. Zwrotu nie przyjmuję przecież ona nie nadaje się do dalszej eksploatacji tylko na śmietnik. KTO TAK PAKUJE TUSZE !!!!"

oznacz moderatorów

monikor75
#7 Wielbiciel#

od 07.12 do 21.12 to nie ma 14 dni  a allegro zamknęło dyskusję samo "Minęło już 30 dni od rozpoczęcia Dyskusji, a Kupujący nie określił, czy udało mu się rozwiązać problem. W związku z tym uznaliśmy sprawę za rozwiązaną i zakończyliśmy ją."

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

14 dni od zgłoszenia reklamacji czyli od 15.11 a nie od 07.12.

@monikor75 Cały problem wziął się najpewniej z tego, że tak jak pisze @az1rael - nie byłaś świadoma swoich obowiązków jako sprzedający.
Klient zgłosił reklamację i od momentu jej zgłoszenia musisz ją rozpatrzyć w ciągu 14 dni - pozytywnie lub negatywnie z zaznaczeniem, że masz prawo poprosić o odesłanie w celu weryfikacji i wstrzymać się z jej rozpatrzeniem do momentu otrzymania towaru.

W przypadku kiedy kupujący nie odeśle towaru w ciągu tych 14 dni to możesz ją odrzucić z racji braku możliwości zapoznania się z reklamowanym sprzętem ale musisz oficjalnie kupującego o tym poinformować i zmieścić się w tych 14 dniach.

Na ten moment nie wiem co Ci konkretnie doradzić... ile jest (była) warta ta drukarka?


oznacz moderatorów

monikor75
#7 Wielbiciel#

ja miedzy czasem byłam na zwolnieniu lekarskim i wszystko się pokomplikowało dlatego proszę o poradę jak z tego wybrnąć?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@monikor75 Ile kosztowała ta drukarka?

oznacz moderatorów

monikor75
#7 Wielbiciel#

235,00

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@monikor75 blokada konta wynika z braku odpowiedzi w dyskusji. Widzę, że prowadzisz już z nami korespondencję na ten temat, więc poczekaj proszę na odpowiedź w sprawie nr 28824122. 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

monikor75
#7 Wielbiciel#

to super bo myślałam że nikt nie chce ze mną rozmawiać

oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@Client:96810784 @monikor75 

14 dni jest liczone od dnia złożenia reklamacji czyli w tym przypadku od 15.11

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Otwarcie dyskusji nie jest jednoznaczne ze złożeniem reklamacji.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:96810784 Masz rację - nie zawsze. Aczkolwiek jeśli kupujący otwiera dyskusję i zgłasza w niej, że towar jest niezgodny z opisem to w mojej opinii należy to uznać jako reklamację.

oznacz moderatorów

Client:96810784
#13 Ambasador#

Może być to również powód zwrotu. Klient sam musi zaznaczyć, jaki ma cel.

oznacz moderatorów

monikor75
#7 Wielbiciel#

kupujący chciał "wymianę drukarki na zgodną z opisem aukcji lub o zwrot pieniędzy" ale drukarka dotarła zalana IMG_20221208_182506.jpgIMG_20221208_182655.jpgIMG_20221208_182839.jpg

oznacz moderatorów

monikor75
#7 Wielbiciel#

allegro napisało "Skontaktuj się pilnie z kupującym i ustal z nim warunki rękojmi/gwarancji lub rozpatrz reklamację, jeśli już do Ciebie wpłynęła" . Ja naprawdę nie wiem co robić drukarka jest bezwartościowa może 10% z niej zostało??? Proszę o pomoc.

oznacz moderatorów