anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zaginięcie zwrotu paczki

Dziuniu1
#8 Zapaleniec#

Kupujący zgłosił zwrot towaru, przesyłka została nadana, ale niestety nie została do nas doręczona (przesyłka zaginęła). Proszę o informację, kto powinien złożyć reklamację do przewoźnika?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Dziuniu1 nie masz paczki i nie jesteś stroną więc nie Twój problem  ,korzystasz z Ustawowego prawa do wstrzymania zwrotu środków do otrzymania zwracanego towaru .

oznacz moderatorów

Dziuniu1
#8 Zapaleniec#

Kupujący twierdzi, że miał darmowy zwrot InPost i za zwrot odpowiada Sprzedający, ponieważ to sprzedający zawiera umowę z firmą InPost  i powinien zgłosić reklamację u przewoźnika. Proszę o wyjaśnienie sprawy.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 Ustawodawca określa jasno , wstrzymujesz zwrot środków ,  otrzymasz zwracany towar LUB !!!  DOWÓD NADANIA RZECZY !!!  , numer przesyłki czy etykieta z danymi Twojej firmy nie spełniają drugiego warunku , a pierwszy sam z siebie nie został spełniony .

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Dziuniu1 jeśli otrzymasz potwierdzenie nadania z Twoimi danymi ( sam numer nadania to nie potwierdzenie ) i zrzeczenie się roszczeń od kupującego, to Ty składasz i oddajesz kasę do 14 dni od odstąpienia, w innych okolicznościach czekasz na towar i wszystko ogarnia kupujący 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Dziuniu1
#8 Zapaleniec#

Kupujący założył dyskusję - powód (brak zwrotu wpłaty po odesłaniu produktu). Poinformowaliśmy kupującego, że nie otrzymaliśmy zwrotu i że to on powinien złożyć reklamację do przewoźnika

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

i tak trzymaj , nadawcą w tym przypadku jest allegro  , to z allegro klient ma umowę dotyczącą zwrotów . Wróć jak się sprawa skomplikuje .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Kupujący spełnił warunki zwrotu, nadal przez Alelgro i ma na to dowód , więc jak nie chcesz zwrócić środków powinieneś zadąć dowodu nadania od Alelgro, piszę tak bo sadzę że to był Smart.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 czy widzisz gdzieś w ustawie że sprzedawca ma cokolwiek szukać ?

Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia towaru.
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od
konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta
do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu
jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

A sam widzisz że Smart był, i sam piszesz że ma skutecznie nadać więc to zrobił, możesz sobie wklejać "wycinki" pasujące.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Dziuniu1 poprosiłam o wypowiedź naszego pracownika w tej dyskusji. Poczekaj proszę na naszą wiadomość. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów