anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zerwanie plomby zwrotowej a zwrot towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny...

krzyszu18
#9 Pomysłodawca#

Sprzedałem jako firma rezystor.

Rezystor jest zafoliowany i znajduje się na nim plomba zwrotna.

Klient nie był pewny czy ma uszkodzony rezystor więc zamówił go sobie na allegro w celu sprawdzenia.

Zerwał plombę podłączył rezystor i okazało się, że dmuchawa dalej nie działa więc postanowił zwrócić towar w ciągu 14 dni od zakupu.

Odmawiam przyjęcia towaru ponieważ zerwał plombę. Uzasadniam to faktem, że klientowi przysługuje prawo zapoznania się z towarem w taki sam sposób jak ma to miejsce w sklepie stacjonarnym. Przychodząc do sklepu nie podłączy sobie rezystora bo nie ma takiej możliwości a to, że on nie jest pewny swojej diagnozy to już nie mój problem.

Czy mam rację?

Pozwolę sobie zawołać moderatorów bo może będziecie bardziej obeznani w temacie.

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

 

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@krzyszu18 a czy w ofercie jest informacja o ograniczonym prawie do odstąpienia od umowy? 

   Monika
   Moderatorka


   _____________
   Podziel się z nami swoją opinią o Allegro Gadane i wypełnij ankietę.
   
oznacz moderatorów

krzyszu18
#9 Pomysłodawca#

Klient po zakupie został o tym fakcie poinformowany podczas rozmowy telefonicznej.

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@krzyszu18 nawet jeśli informacja o ograniczonym prawie do odstąpienia od umowy byłaby zasadna, to powinna się znaleźć w ofercie, a klient powinien być o tym poinformowany przed zakupem, a nie po. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Żart, jeśli nawet byłaby taka informacja to poproszę podstawy prawne żeby ją zamieścić, Każdy mógłby każdy towar zaplombować i napisać że nie podlega zwrotowi. Przyjmuj zwrot i zwracaj środki.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@krzyszu18 różne są teorie , nie jest to produkt higieniczny , a zerwanie plomby nie uniemożliwia dalszego jego transportowania , czyli ostatecznie nie miałeś prawa odmówić przyjęcia zwrotu , jedynie tylko umniejszyć kwotę zwrotu środków adekwatnie do utraty wartości towaru .

....to nie moja teoria  , ale taka mi się gdzieś przewinęła .

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@krzyszu18 musisz zwrócić pieniądze, możesz pomniejszyć kwotę o utratę wartości. W przypadku rezystora chyba właściwym będzie oddać 1gr. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@krzyszu18 rezystor nie jest towarem z ograniczonym prawem do zwrotu więc nie możesz odmówić zwrotu ale możesz go pomniejszyć zgodnie z art 34.4 uk o jakąś realną kwotę bo przedmiot nie jest już nowy lub oddać nawet 1 grosz jak się go już nie da wykorzystać i odsprzedać

oznacz moderatorów

brakestop
#13 Ambasador#

Wielokrotnie prowadziłem walkę z przymierzalnią.

Kupują zawory VGT, komputery [ dziwią się, że czyste bez softu ], czujniki tachografu i rezystory.

Na gębę przez telefon biją się w pierść, że na własne ryzyko. Że to elektronika i nie ma prawa zwrotu. Wyłącznie reklamacja.

 

Cyk - mija dzień i zwrot. Nie pasuje mi. Część sprawdzana po VIN. Nie pasuje. Śmiech na sali.

 

Dzwonię. Przypominam ustalenia.

 

Słyszę: "panie wal się pan. Allegro mi pozwoliło.

 

I co im zrobisz? Oni nie mają Twojego płaszcza. Świat Allegro to jak świat równoległy. Jakby opętany jakimś złem lub chemią ....

 

Zacząłem wkładać karteczki z pieczątką - brak możliwości zwrotu !!! Odsyłają bez tej karteczki. Czyli wystarczy ją wyrzucić i stwierdzić - nie było nic takiego w paczce.

Rosja i kupujący tu to stan umysłu, cwaniaki i często z innym stanem umysłowym.

 

p.s. gdy odeślą część połamaną, urwaną i chcę pomniejszyć zwrot kwoty o więcej niż 50% straszą policją, Ukraińcami i UOKiK.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
50% kupujących nie czyta... kolejne 30% czytać nie umie, 15% czytać nie chce...
oznacz moderatorów

MikroLITY
#13 Ambasador#

Niestety, ale Klienci od wszystkich instytucji słyszą, że mogą towar sprawdzić i zwrócić - nie ma w tych informacjach słowa o zasadach. Więc sprawdzają (używają na całego) i zwracają. Wraca do mnie 5 ogniw, wszystkie naładowane, na zwrócenie uwagi, że w normalnym sklepie tego nie mogą zrobić zaczyna się straszenie Rzecznikiem i założeniem dyskusji na Allegro (Allegro wypłaci mi odszkodowanie). I patrząc za co Klientom Allegro Protect wypłaca kasę (na szczęście mnie nie obciążając), to zgadzam się, że wiedzą, co mówią.

Spora grupa Klientów w ten sposób "za darmo" weryfikuje usterki w swoich urządzeniach.

Sprzedawcy w stacjonarnych sklepach nie mają nawet połowy tych obowiązków, które mają sprzedawcy online.

Weźmy nowe przepisy o reklamacji: teraz trzeba Klientowi wygenerować list przewozowy na swój koszt, bo Klient nie może bać się złożyć reklamacji z powodu kosztów. Czy kogoś w sklepie stacjonarnym interesuje, że Klient czasami musi gnać przez całe miasto, aby złożyć reklamację?

Fragment z artykułu z Polityki (dotyczy innych platform, ale śmiało pasuje do Allegro)

...co kupuje Polak od Chińczyków. „Tyle zamawiam, że przyjaciele się martwią”

Agnieszka umiała kupować, jakby jutra miało nie być. Siadała wieczorami na kanapie, wyciągała smartfon i zanurzała się w świat, w którym nie krępowały jej ceny ani ograniczony wybór, lecz jedynie jej własna fantazja. Świat licznych kodów rabatowych, darmowej dostawy od 39 zł, szybkich i wygodnych zwrotów, nieskończonych projektów i zastosowań. Świat, w którym można znaleźć każdy produkt. Świat, w którym łatwo się zatracić.

 

oznacz moderatorów

krzyszu18
#9 Pomysłodawca#

"Weźmy nowe przepisy o reklamacji: teraz trzeba Klientowi wygenerować list przewozowy na swój koszt"

Z tymi listem przewozowym to tak na serio? 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@krzyszu18 nie na śmieszki 😉 

oznacz moderatorów

krzyszu18
#9 Pomysłodawca#

Chodzi Ci o ten przepis czy jakiś inny:

"Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą."

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@krzyszu18 jak miałeś info że koszt odesłania jest kosztem kupującego to on sobie odsyła sam za swoje

oznacz moderatorów

milka1234567890
#17 Koryfeusz#

Czy taki produkt jest i może być wyłączony ze zwrotu, dlaczego moderacja odpisuje w taki sposób?

oznacz moderatorów