anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zgubiona paczka DPD

MAMY ROZWIĄZANIE!
Dywan-LUX
#9 Pomysłodawca#

Klient zamówił klej 30 czerwca, w tym samym dniu paczka została wysłana (269zł, zakup na fakturę, faktura wysłana). Wczoraj dostaje informację, od zdenerwowanego klienta, że paczka nie dotarła (06.07.22). Po telefonie do DPD, paczka zaginęła "interwencja trwa, paczka jest w trakcie poszukiwań", zaginęła na ostatnim etapie kurier->punkt odbioru. Klient nie może dłużej czekać powiedział, że dokona zakupu w stacjonarnym sklepie, a jak paczka się odnajdzie to jej nie odbierze. 

Co teraz powinnam zrobić? Kiedy dokonać zwrotu płatności ?  Jak załagodzić sytuacje z klientem?

Co w sytuacji gdy paczka się nie odnajdzie, czy mogę liczyć na zwrot wartości od DPD? Ile czasu DPD ma na doręczenie przesyłki (Allegro Odbiór w Punkcie DPD Pickup), kiedy i do kogo ew. reklamacja? 

Rozumiem, że jak paczka się odnajdzie fakt, że klient z niej zrezygnował, bo za długo szła nikogo nie będzie interesował? 🙂 Z całej sytuacji najbardziej martwi mnie niezadowolenie naszego stałego klienta, który regularnie zamawiał u nas klej. Na pewno po tej sytuacji go go stracimy.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Dywan-LUX sprawa jest trudna jak to zwykle przy zaginięciach , spokojny kontakt telefoniczny to jedyne lekarstwo . Ze zwrotem środków zwlekaj ile się da , ale nie przekrocz cieńkiej czerwonej linii . Wszystko uzależnione jest od podejścia klienta do zaistniałej sytuacji .

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Dywan-LUX myślę, że w tej sytuacji kontakt z kupującym będzie najważniejszy aby wyjaśnić mu sytuację i zapewnić, że to sytuacja losowa i nie powinna się zdarzyć ponownie. 
Skoro i tak kupi go w sklepie stacjonarnym i rezygnuje z odbioru przesyłki to rozsądnym rozwiązaniem wydaje mi się, aby odstąpił od umowy, Ty zwrócisz mu wpłatę, a sprawę przesyłki będziesz wyjaśniać z DPD. 
Reklamację do tego przewoźnika możesz złożyć przez formularz na stronie DPD reklamacja powinna zawierać  pełnomocnictwo do składania reklamacji udzielone przez Allegro (możesz je pobrać tutaj) oraz dokumenty wymagane w zgłoszeniu reklamacyjnym (w przypadku zagubienia przesyłki są to  formularz reklamacyjny, potwierdzenie wartości przesyłki oraz potwierdzenie nadania przesyłki z podpisem kuriera - list przewozowy, protokół przekazania paczki). 

 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
Dywan-LUX
#9 Pomysłodawca#

Zgłosiłam reklamacje w DPD. Proszę o podpowiedź jak dobrze zorganizować zwrot środków ,zakup był na firmę, faktura przesłana. Klient nie otrzymał paczki. Co klient ma zrobić, może zaznaczyć zwrot ( mimo, że nic nie zwraca) czy po prostu ja mam zwrócić mu wpłatę nic nie zaznaczając na allegro i prosić o zwrot prowizji? 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Dywan-LUX 
Co klient ma zrobić, może zaznaczyć zwrot ( mimo, że nic nie zwraca)

Formularz zwrotu na Allegro zawiera opcję odstąpienie, ale tylko z Art. 27 Ustawy  o Prawach Konsumenta (tzw. odstąpienie konsumenckie).
To kompletnie nie nadaje się w sytuacji gdy przesyłka nie została dostarczona (przy tym rodzaju odstąpienia jest obowiązek odesłania rzeczy w ciągu 14 dni od odstąpienia). Sprzedawca może zaś wstrzymać się w takim przypadku ze zwrotem środków - do czasu otrzymania rzeczy z powrotem (jeżeli przesyłka okaże się zaginiona - to kupujący nie będzie w stanie jej odesłać, a sprzedawca - otrzymać z powrotem).

Ponadto jeżeli zakup nie był zakupem konsumenckim, to:
- prawo do konsumenckiego odstąpienia nie przysługuje kupującemu niebędącemu konsumentem,
- ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub zaginięcia przesyłki przeszło na kupującego z chwilą wydania przesyłki przewoźnikowi,

 Wypada Kupującego poinformować o tych niedogodnościach - może zmieni zdanie.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@Dywan-LUX, przepraszam Cię za czas oczekiwania na odpowiedź. 🙂 Kupujący może odstąpić od zakupu przed otrzymaniem produktu. Skorzystanie z opcji zwrotu produktu przed jego otrzymaniem potraktujemy jako rezygnację. Zwrot zlecisz przez zakładkę Zamówienia

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów
Dywan-LUX
#9 Pomysłodawca#

Zakup anulowałam, dokonałam zwrotu wpłaty, bez sensu żeby stały klient czekał miesiąc na decyzję DPD.... Allegro oddało prowizje.  Reklamacja złożona do DPD mam nadzieję, że paczka się odnajdzie, albo otrzymam zwrot jej wartości.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Dywan-LUX 
Nie anulowałaś zakupu (nie masz takiej możliwości).
Allegro udostępnia możliwość oznaczenia transakcji jako anulowana (i prawdopodobnie wybrałaś tą opcję) ale formalnie anulowaniem nie jest - podobnie jak można oznaczyć transakcje jako wysłane, w sytuacji gdy do wysyłki nie doszło.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

rezygnacja z odbioru to nie jest odstąpienie od umowy

oznacz moderatorów