Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, potrzebuję opinii/zapewnienia innego sprzedającego na taką sytuację.
Klient w rozmowie zażądał reklamacji towaru, rozpatrzono ją w ciągu 14 dni tak jak mówi o tym przepis:
Ustawa o prawach konsumenta Art. 7a. - "Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania."
Towar przyjęto i został wysłany na serwis. Jednak po przekazaniu okresu serwisowania towaru klient uznał że 4 tygodnie to za długo. Następnie otworzył dyskusję powołując się że chce mieć nową kamerę lub pieniądze u siebie w 14 dni powołując się na "prawa konsumenta", w których, jeśli dobrze rozumiem nie ma określonego czasu na reklamację tylko deklarację/decyzję czy ją przyjmuję lub odrzucam.
Co w takiej sytuacji kiedy towar jest już w serwisie a klient otwiera dyskusję zmienia żądania reklamacji i powołuje się że nie chcę wywiazać się ze swojej części umowy, czy mogę liczyć na osobę z allegro która będzie miała pieczę nad tą dyskusją?
@virtualeye Cześć. O jakie zamówienie/dyskusję chodzi? Podaj ich numery.
(13020529191) dyskusja dotyczy kamery.
Nie jestem pewny czy podany numer to numer zamówienia czy dyskusji, niestety nie znalazłem innego numeru.
@virtualeye Nie jest to numer zamówienia ani Dyskusji, jest to numer oferty, ale on już wystarczy, Jestem w stanie po nim odszukać zamówienie. Skonsultuję tę sprawę i wrócę do Ciebie z odpowiedzią.
Dobrze, dziękuję.
Jeśli to nie problem, na przyszłość, jak mogę znaleźć numer dyskusji?
@virtualeye ID dyskusji to ten numer w pasku URL danej dyskusji 🙂
@virtualeye Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta:
Art. 43d. 4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi przedsiębiorca.
oraz
Art. 43e p. 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
Zatem kupujący ma możliwość, aby zmienić żądanie reklamacyjne, ale pod warunkiem, że nie ma tutaj rozsądnego czasu lub występują nadmierne niedogodności dla kupującego.
Jednak jako serwis nie mamy kompetencji sądu, aby ocenić, czy występują tu nadmierne niedogodności lub nierozsądny czas.
@virtualeye jeśli przyjąłeś reklamację i wysłałeś na serwis to se może żądać, o sposobie rozpatrzenia reklamacji decydujesz ty. Ustawa nie podaje dokładnego czasu naprawy serwisowej po uznaniu reklamacji za zasadną. Jak bez wpływu jesteś na czynniki takie np część zapasowa musi dotrzeć z Chin to ma czekać aż dotrze. Natomiast ty nie możesz celowo opóźniać naprawy reklamacyjnej.