anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zostałam oszustka

MAMY ROZWIĄZANIE!
elwira_wi
#7 Wielbiciel#

Pani kupiła ode mnie ekspres w cenie dzbanka .Wysłałam jak szybko się dało .Był sprawny jak na załączonym opisie .Po paru dniach zostałam zwyzywana od oszustów ,bo niby nie działa . Pani zarządzała zwrotu za urzadzenie oraz za wysyłkę.nie wykazując żadnego dowodu na to że ekspres nie działa.

Rozpoczęła spór .Jednocześnie mi ubliżając.

Od wielu lat sprzedaje i kupuje na Allegro i nigdy nie było problemu czy z wysyłką czy zwrotem ,ale to co teraz ludzie wyprawiają odbiera chęć sprzedaży .Chyba lepiej wywalić na śmietnik.Niz za bezcen sprzedać.

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11
az1rael
#21 Demiurg#

trzeba było reklamację odrzucić i w dyskusji 24h terminu pilnować

oznacz moderatorów
elwira_wi
#7 Wielbiciel#

Ale jaka reklamacje.Allegro lokalne.Pani chciała zwrotu więc się zgodziłam tylko miała odesłać sprzęt na swój koszt .tyle .Za 30 zł nie ma co się szarpać.

oznacz moderatorów
katarzynab1712
#15 Entuzjasta#

z bani......tej pani

oznacz moderatorów
elwira_wi
#7 Wielbiciel#

Aż taka wyrywna nie jestem.

oznacz moderatorów
ares_
#14 Krzewiciel#

Mam od jakiegoś czasu wrażenie, że społeczność Gadane dopasowuje się do poziomu użytkowników Allegro na których tak często narzekamy. 

@elwira_wi Dlaczego od razu zakładasz, że zostałaś oszukana? Może Twoja klientka ma racje i ekspres przestał działać? Sprzedając w Internecie odpowiadasz przed kupującym z tytułu rękojmi (nie masz jej wyłączonej w ofertach) więc musisz rozpatrzyć reklamacje. Poproś klientkę żeby odesłała produkt do Ciebie żebyś mogła sprawdzić co się stało. Jeżeli ekspres faktycznie nie działa to niestety będziesz musiała albo oddać pieniądze (łącznie z kosztem przesyłki zwrotnej) lub naprawić produkt. Jeżeli okaże się, że działa to odrzucisz reklamacje i klientka powinna odebrać produkt od Ciebie na swój koszt. 

Dodatkowo jak przeglądam Twoje oferty to mam wrażenie, że prosisz się o kłopoty. Żadna oferta nie ma opisu, nie wiadomo co się kupuje.

oznacz moderatorów
elwira_wi
#7 Wielbiciel#

A gdzie się wyłacza rękojmię na allegro lokalne ,bo nie widziałam.Pozatym zaproponowałam tej Pani zwrot ,bo oczywiście wzięłam pod uwagę sytuację zepsucia  w transporcie .Ale Pani chce całościowego zwrotu z wysyłką .Mogła zadzwonić ,wysłać zdjęcie cokolwiek..czekam na rozstrzygnięcie sporu.Ale tak jak ona uważa że ja sprzedałam niesprawny ,tak ja również mogę twierdzić że był sprawny.Allegro tego nie stwierdzi .Mam tylko zdjęcia .Opis był sprawny .Jedynie co nie działało to jedna funkcja która opisałam.

Opisuje i robię zdjęcia zgodne ze stanem faktycznym.Do tej pory sprzedalam trochę przedmiotów w różnym stanie i zarzutu nie było.Ten jest pierwszy.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@elwira_wi jak się nie zna swoich praw to sie jest potem stratnym

1 na lokalnie nikt nie może cię zmusić do przyjęcia zwrotu

2 reklamację musisz rozpatrzeć masz 14dni na wydanie decyzji. Prosi się kupującego o odesłanie na swój koszt towaru lub wpierw zdjęcia filmik jeśli to wystarczy do podjęcia decyzji reklamacyjnej. Rozpatrzeć znaczy uznac lub odrzucić

3 koszt zwrotu według ustawy zawsze ponosi kupujący chyba że udostępniasz smart co odradzam bo allegro wymusza darmowe zwroty bez podania przyczyny na osobach prywatnych

4 jako sprzedawca prywatny za towar w transporcie odpowiadasz do chwili przekazania paczki do przewoźnika czyli jak się rozdupczy w transporcie to reklamację kupujący sklada do przewoźnika i nic cie to nie obchodzi chyba, że bylo źle spakowane wtedy kupujący dostanie odmowę reklamacji z pismem wskazującym na złe spakowanie i do ciebie wróci z roszczeniem 

5 rękojmia czyli 2 lata odpowiedzialności za towar - wyłączasz ją wpisujac w opis oferty odpowiednią adnotację - wyłączam rękojmię

6 każdą wadę należy opisać w ofercie i zrobić zdjęcie dodac do oferty wtedy widzialy galy co kupowały i reklamacje na to się odrzuca bo nie interesuje cię że kupujący nie czyta

7 dla świetego spokoju polecam nagrywać pakowanie, paczkę (dobrze sobie umieścic na kartonie jakiś znaczek który potwierdzi potem że to twoja paczka np naklejkę / symbol markerem etc). Polecam też nagrać wysylke o ile to możliwe np jak wkladasz do paczkomatu 

8 na lokalnie jest tylu nierzetelnych kupujących i roszczeniowych że by cie utopili za 2zł najczestsze przypadki wałków np kręci filmik z odpakowania nie twojej paczki potem wmawia ci że wysłałaś nie to co trzeba i wyludza zwrot z ap na twoj koszt, rozwalenie towaru w transporcie wmawia ci ze wysłałaś rozwalone, powoływanie się na niezgodność towatu z umową i wymuszanie na tobie zwrotu bo tej ryski nie bylo na zdjęciu i w opisie oferty, składanie reklamacji na rzeczy uszkodzone wyszczególnione w ofercie bo on nie czyta i myslał że kupuje całe tak tanio. Powoływanie się na zapisy ustawy konsumenckiej która ciebie jako osobe prywatna sprzedającą nie obowiązuje uwaga konsultanci allegro nie odróżniają tego i znowu zaczną ci wmawiac że masz działać jak firma nie jak osoba fizyczna albo bot ci wrzuci wiadomość powolująca się na przepisy z zadu wzięte

9 najważniejsze sprawdzać wiadomości z allegro bo jak ci kupujący zaloży dyskusję masz 24h na odpowiedź bo allegro sie wydaje że codziennie przez 2 lata będziesz pilnować czy ktos się z roszczeniem nie odezwał, nie odpowiesz w dyskusji na czas po 14dniach kupujący zloży wniosek o ap i dostanie kase a tyrachunek od allegro albo windykacje długu z intrum pisemko 

Teraz zastanów się czy chcesz dostawać wścieklizny sprzedajac na allegro?

oznacz moderatorów
elwira_wi
#7 Wielbiciel#

Dziękuję bardzo .

Właśnie na tym ostatnim się chyba zatrzymam .Tyle lat bez problemu i pyk.Chyba czas podziękować Allegro .Szkoda .ale cóż .Pozdrawiam

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@elwira_wi rezygnować nie musisz tylko zastosuj sie do tych rad i miej wykształconą zdrowa paranoję jak dr house everybody lies 

Zabezpieczysz się przed wysyłką odpowiednio przygotowując ofertę i material dowodowy np krotki filmik 3szt użycie sprzetu pokazanie że dziala jest cały, pakowanie towaru i oznaczenie paczki ze to twoja tak by sie nie kapnął kupujący co jest widoczne na filmiku i nagranie wkladania do paczkomatu i potem na wazelkie wałki puszczasz tymi argumentami kupującego na drzewo banany prostować i spokój masz 

oznacz moderatorów
katarzynab1712
#15 Entuzjasta#

elwira_wi  podsumowując sumę rad

powiedz pani by Cię cmokła w zad

oznacz moderatorów
elwira_wi
#7 Wielbiciel#

Kasiu ,nie wypada zniżać się do poziomu tej Klientki  .Biorąc pod uwagę że rozpoczęła dyskusje a ubliża mi w wiadomości prywatnej ,już świadczy o jej poziomie .Przełknę i zastosuje się do rad .Dziękuję wszystkim za pomoc.Pozdrawiam i miłego dzionka 

oznacz moderatorów