Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupujący napisał mi, że otrzymany towar jest uszkodzony. Prawdopodobnie plastikowy element, który wysyłałem został złamany przez pocztę polską mimo, że wysyłałem z adnotacją "Ostrożnie". Zgodziłem się na zwrot pieniędzy. Zwrócony towar-kratka nawiewu ma ślady zgrzewania, lutowania plastiku. Zgrzewanie nie było w żaden sposób konsultowane ze mną. Nie jestem firmą, tylko indywidualnym klientem. Klient nadal żąda zwrotu pełnych kosztów. Wartość kratki to 150pln. Czy zwrócić mu całość, czy tylko jakąś część?
@freemen12 a masz protokół szkody od kupującego ? masz opakowanie do złożenia reklamacji ? a może złamał jak zakładał i próbował reanimować ?
Zgodnie z prawem przy sprzedaży prywatnej w momencie nadania paczki na kupującego przechodzi ryzyko utarty lub uszkodzenia, niech składa reklamację, dopiero w momencie odmowy za złe pakowanie, zgłosi się do Ciebie z roszczeniem 🙂
@freemen12 odrzuć żądanie kupującego powołując się na następujące przepisy prawa polskiego
1 jako osoba prywatna za towar odpowiadasz do momentu wydania przewoźnikowi
2 ponieważ zgodziłeś się na zwrot uszkodzonego przedmiotu oznacza to że kupujący powinien ci udostępnić protokół szkody w terminie 7 dni od odebrania paczki i dokument zrzeczenia się roszczeń do przewożnika byś mógł zgłosić sam reklamację, jeśli tego nie zrobił nie możesz reklamować tej wysyłki i uszkodzenia w transporcie
3 ponieważ przedmiot nosi ślady montażu i nieudolnej naprawy bez uzgodnienia z tobą oznacza to, że kupujący pozbawił cię w ten sposób możliwości reklamacji uszkodzenia w transporcie, zatarł też ślady mogące sugerować że uszkodzenie to w transporcie powstało, a nie jest wynikiem jego nieudolnego montażu
Odrzuć roszczenie zwrotu gotówki oraz roszczenie reklamacyjne jeśli jest dyskusja to w dyskusji wraz ze zdjęciami, jeśli nie ma dyskusji a założy ją kupujący to zrób to oficjalnie w dyskusji i pilnuj terminu 24h na odpowiedź. Na odrzucenie roszczeń masz 14 dni od chwili zgłoszenia uszkodzenia przez kupującego.
Odrzuć reklamację, napisz kupującemu dlaczego, 😁