anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrócony i uszkodzony towar przez kupującego

MAMY ROZWIĄZANIE!
freemen12
#7 Wielbiciel#

Kupujący napisał mi, że otrzymany towar jest uszkodzony. Prawdopodobnie plastikowy element, który wysyłałem został złamany przez pocztę polską mimo, że wysyłałem z adnotacją "Ostrożnie". Zgodziłem się na zwrot pieniędzy. Zwrócony towar-kratka nawiewu ma ślady zgrzewania, lutowania plastiku. Zgrzewanie nie było w żaden sposób konsultowane ze mną. Nie jestem firmą, tylko indywidualnym klientem. Klient nadal żąda zwrotu pełnych kosztów. Wartość kratki to 150pln. Czy zwrócić mu całość, czy tylko jakąś część? 

 

oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3
kostas11
#21 Demiurg#

@freemen12 a masz protokół szkody od kupującego ?  masz opakowanie do złożenia reklamacji ? a może złamał jak zakładał i próbował reanimować ?

Zgodnie z prawem przy sprzedaży prywatnej w momencie nadania paczki na kupującego przechodzi ryzyko utarty lub uszkodzenia, niech składa reklamację, dopiero w momencie odmowy za złe pakowanie, zgłosi się do Ciebie z roszczeniem 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@freemen12 odrzuć żądanie kupującego powołując się na następujące przepisy prawa polskiego
1 jako osoba prywatna za towar odpowiadasz do momentu wydania przewoźnikowi
2 ponieważ zgodziłeś się na zwrot uszkodzonego przedmiotu oznacza to że kupujący powinien ci udostępnić protokół szkody w terminie 7 dni od odebrania paczki i dokument zrzeczenia się roszczeń do przewożnika byś mógł zgłosić sam reklamację, jeśli tego nie zrobił nie możesz reklamować tej wysyłki i uszkodzenia w transporcie
3 ponieważ przedmiot nosi ślady montażu i nieudolnej naprawy bez uzgodnienia z tobą oznacza to, że kupujący pozbawił cię w ten sposób możliwości reklamacji uszkodzenia w transporcie, zatarł też ślady mogące sugerować że uszkodzenie to w transporcie powstało, a nie jest wynikiem jego nieudolnego montażu
Odrzuć roszczenie zwrotu gotówki oraz roszczenie reklamacyjne jeśli jest dyskusja to w dyskusji wraz ze zdjęciami, jeśli nie ma dyskusji a założy ją kupujący to zrób to oficjalnie w dyskusji i pilnuj terminu 24h na odpowiedź. Na odrzucenie roszczeń masz 14 dni od chwili zgłoszenia uszkodzenia przez kupującego.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Odrzuć reklamację, napisz kupującemu dlaczego, 😁

oznacz moderatorów