anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem z klientem

SmA-Tonsil
#9 Pomysłodawca#
co możemy zrobić z takim klientem?
Chce zaznaczyć iż używał słuchawek prawie pół roku
 
 
Powód otwarcia dyskusji: wada wykryta podczas używania
 

Słuchawki bezprzewodowe TONSIL R45BT


Opis problemu: Dzien dobry, w słuchawkach wypada jedna ze słuchawek. Tym samym produkt jest niezgodny z umową, nie da się z niego korzystać. W związku z niezgodnością towaru umowa, w oparciu o ustawę o prawach konsumenta, proszę o zwrot środków za zakupiony produkt.
Oczekiwane rozwiązanie: zwrot pieniędzy
 
Proszę o zlecenie kuriera lub przesłanie kodu nadania paczki w paczkomacie. Konsument nie ponosi żadnych kosztów związanych z reklamacją towaru niezgodnego z umową. Składając reklamację, udostępnia sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, a także ponosi koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów. W przypadku odstąpienia od umowy konsument zwraca towar sprzedawcy na jego koszt. Podstawa prawna: art. 471 Kodeksu cywilnego, art. 43d ust. 4 i 5 oraz art. 43e ust. 6 ustawy o prawach konsumenta
oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

LEW433
#21 Demiurg#

Tylko jedna rzecz jest nieścisłą sprzedajacy może naprawić albo zaproponować inną formę np: oddać cześć środków, jest to reklamacja i musisz ją rozpatrzyć możesz uznać  albo odrzucić, możesz rozpatrzyć na odległość albo zaproponować odesłanie w celu rozpatrzenia.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@SmA-Tonsil naczytał się i częściowo ma rację ale nie może żądać zwrotu kasy 🙂

Art 43d

1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
 
2.
Przedsiębiorca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub przedsiębiorca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
 
Odbierz towar i sprawdź, może to mechaniczne uszkodzenie i odrzucisz reklamację 😄
________
Κώστας
oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@SmA-Tonsil tą reklamację możesz spokojnie odrzucić, jeśli podał podstawę prawną art. 43e ust. 6 ustawy o prawach konsumenta, ponieważ nie zostały spełnione podane w niej przesłanki do wysunięcia takiego żądania. 🙂

Jako podstawę prawną podaj mu brak spełnienia przesłanek z art. 43e §1 Ustawy o prawach konsumenta. I spokojnie poczekaj jak złoży prawidłową reklamację na podstawie art. 43d.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jako firma @SmA-Tonsil odpowiadasz 2 lata według ustawy konsumenckiej za towar. Odstąpić od umowy to on może albo od razu albo jak ta sama wada pojawia się 3x i jest tematem reklamacji i naprawy. Poproś o odesłanie towaru do ciebie wraz z kwitem nadania ile zapłacił to mu za paczkę oddasz lub wyślij mu przez wiadomość allegro opłaconą etykietę, następnie rozpatrz reklamację w terminie do 14dni od dnia zgłoszenia usterki, następnie podejmij decyzję reklamacyjną czyli wymiana / naprawa / zwrot kasy przy pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji plus wysyłka do niego na twój koszt, lub odrzuć reklamację z uzasadnieniem i wezwij do odebrania towaru na jego koszt. Ot tyle po pół roku negatywa już nie dostaniesz. 

oznacz moderatorów