Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedaję ręcznie robione stojaki na słuchawki i telefon. Dzisiaj otrzymałam zwrot od kupującej po 2tyg. Widać że stojak na słuchawki był używany, ponieważ posiada otarcia i rysy,a stojak na telefon ma urwaną podstawkę.
Co zrobić ze zwrotem kosztów? Mogę pomniejszyć go o 30%, proporcjonalnie do strat? A co jeśli kupująca będzie szła w zaparte że chce 100%?
@Tucha1994 możesz , powinieneś to uzasadnić i poinformować kupującego
@Tucha1994
jeśli sprzedajesz jako osoba prywatna nawet nie musiałbyś przyjmować odstąpienia.
w sytuacji gdyby towar był robiony na zamówienie to nawet jako firma miałbyś prawo odmówić przyjęcia odstąpienia (dobrze by było gdyby to było zaznaczone w warunkach zwrotu)
a pomniejszać można adekwatnie do pomniejszenia wartości Ty oceniasz obniżenie, jeśli kupujący podważa decyzję może na drodze sądowej domagać się weryfikacji ale portal nie powinien kwestionować Twojej decyzji.
Gdyby zwrot był w ramach reklamacji musisz się ustosunkować w ustawowych terminach, decyzja o uznaniu będzie należeć do Ciebie, portal też nie powinien jej podważać.
@Tucha1994 Kiepsko widzę twoją sprzedaż jesli wykonane przez ciebie stojaki nie wytrzymują nawet 14 dniowego okresu próbnego.
Pomyśl raczej nad poprawą jakości, jeżeli chcesz po 2 tygodniach obniżyć wartośc o 30% to znaczy że oceniasz trwałość tego szajsu na około 6 tygodni. Do rocznej rękojmi trochę brakuje...
Decyzja ile zwrócić oczywiście należy do ciebie ale pomyśl jaką reklamę sobie robisz takim postępowaniem.
@br. a skąd ty wiesz że to szajs? czytałeś ze zrozumieniem że produkt posiada rysy, otarcia oraz urwany element? z normalnego użytkowania się takie uszkodzenia nie robią.
@az1rael Tiaa... powinien napisać instrukcję: nie używać, postawić na kominku jako dekorację. Produkt nietrwały, łatwo ulega uszkodzeniu.
@br. jakbyś nim w kominku za pogrzebacz robił to pewnie też by uległ uszkodzeniu, rzucanie w psa albo walenie nim jak młotkiem w gwoździe też pewnie podchodzi pod prawidłowe użytkowanie. tobie proponuję byś sobie stojaki na słuchawki z litego żeliwa zamawiał co byś z nimi robił to raczej nie dasz rady ich rozwalić
@az1rael Rozbawiłeś mnie... ale jak się chce we psa rzucać a nie ma czym, to lepiej stojakiem niż telefonem.
Po prostu szanujący się producenci najczęściej przed sprzedażą uruchamiają procedury testowe, sprawdzają sprzęt w różnych warunkach, mogą również rzucać do psa...😂
Powinien wyrazić wdzięczność klientce że wykazała mu słabe punkty w produkowanych stojakach. A on kombinuje ile na niej zarobić.
@br. zabawny to ty jesteś nie widział produktu ale ekspert z bożej łaski
producent misiu to produkt robi maszynowo i wpierw prototyp testuje na tyle sposobów na ile mu się uwidzi że kupujący może go rozwalić, to jest rękodzieło czyli unikat i nie ma dwóch identycznych , nie powinien kombinować tylko robiąc produkty personalizowane wyłączyć zwroty mieć wyrąbane na kupujących co albo nie potrafią używać czegoś tak prostego że i małpa by dała radę albo zabezpieczyć zwrotu by nic mu się nie stało w transporcie
@br. rozumiem, że z samochodu również nie korzystasz, bo jest nietrwały i łatwo ulega uszkodzeniu np. podczas zderzenia z rozpędzonym tirem?
A komputera jakiego używasz? co to za pancerne cudo, którym można rzucać i nadal będzie działał bez zarzutu? 😏
Jak miło, że nic nie wnosisz do mojego pytania. Ale jakoś na ponad 300 sprzedanych przedmiotów tylko jeden taki zwrot więc z jakością tego szajsu raczej nie jest najgorzej.
@Tucha1994 jeśli jesteś firmą to proponuję ci robić gadżety personalizowane które nie podlegają zwrotom np masz kilka elementów które składasz w stojak np kilka rodzajów podstawki, wieszaka etc które można łączyć w dowolnych konfiguracjach, a w zakładce zwroty umieszczasz adnotację, że produkt personalizowany na zamówienie nie podlega zwrotom. Jak sprzedajesz jako prywatny na AL to w ogóle możesz nie przyjmować zwrotów. Odnośnie twojej sprawy możesz poinformować sprzedającego w piśmie że pomniejszasz kwotę zwrotu o tyle i tyle % lub pln z powodów i uzasadniasz. Osobiście to co tam oderwał od jednego przedmiotu to bym mu zjechał z kwoty zwrotu po bandzie bo pewnie się nie da naprawić
@Tucha1994 "na ponad 300 sprzedanych przedmiotów tylko jeden taki zwrot"
OK, więc cieszmy się że masz bardzo dobrą jakość wyrobów, moja ocena była nieco błędna.
W takim razie nie powinieneś zawracać sobie i nam głowy takim sporadycznym wydarzeniem, to zaledwie 0,3% sprzedanych stojaków. Zalicz to w koszty, stać cię, nie rób sobie złej reklamy.
@br. napisał(a):
@Tucha1994 OK, więc cieszmy się że masz bardzo dobrą jakość wyrobów, moja ocena była nieco błędna.
W takim razie nie powinieneś zawracać sobie i nam głowy takim sporadycznym wydarzeniem, to zaledwie 0,3% sprzedanych stojaków. Zalicz to w koszty, stać cię, nie rób sobie złej reklamy.
@br. Dlaczego ma wliczać w koszty ..czytaj przerzucać straty na cenę towaru i innych kupujących którzy nie zwracają towaru o zmniejszonej wartości
Obniżenie zwrotu jest najuczciwszym rozwiązaniem.
dziwny komentarz, żeby nie powiedzieć gorzej.
Dlaczego zakładasz, że produkty są kiepskiej jakości, przecież nie wiesz w jaki sposób użytkował je kupujący. Jeśli je uszkodził, czy widać na nich wyraźne ślady użytkowania to nie wcale nie musi być wina produktu, tylko złego korzystania. Wyliczenie obniżenia wartości do zwrotu to nie jest również prosta sprawa, trzeba brać pod uwagę czasochłonność pracy i użytych materiałów. No chyba, że uważasz, że ktoś pracuje za darmo i robi produkt z niczego, wtedy faktycznie może zwracać 100% wartości.
Ja swojego czasu dostałem zwrot wkładu lusterka, w którym ktoś urwał wszystkie uchwyty, ciął mocowanie szlifierką kątową oraz masakrował go przy użyciu innych narzędzi. na koniec odesłał mi ten śmieć twierdząc, że nie pasuje i chciał zwrot pieniędzy. Według Ciebie jakość tego produktu również była słaba ?
@br. napisał(a):
@Tucha1994 Kiepsko widzę twoją sprzedaż jesli wykonane przez ciebie stojaki nie wytrzymują nawet 14 dniowego okresu próbnego.
Pomyśl raczej nad poprawą jakości, jeżeli chcesz po 2 tygodniach obniżyć wartośc o 30% to znaczy że oceniasz trwałość tego szajsu na około 6 tygodni. Do rocznej rękojmi trochę brakuje...
Decyzja ile zwrócić oczywiście należy do ciebie ale pomyśl jaką reklamę sobie robisz takim postępowaniem.
@br. mógłbyś oszczędzić sobie tego typu nieuzasadnionych złośliwych komentarzy
nie wiesz do czego i w jaki sposób używał kupujący towaru
Witaj, @Tucha1994.
Prawo do potrącenia konsumentowi części zwrotu z tytułu zmniejszenia wartości rzeczy przysługuje przedsiębiorcom, a Ty, zdaje się, sprzedajesz z konta prywatnego (w Częstochowie nie ma zbyt wielu manufaktur robiących stojaki na telefony i słuchawki).
Jeśli założyć, że masz teraz 100% poleceń od 65 kupujących, to każda negatywna opinia bardzo by Cię przybliżyła do utraty jakości sprzedaży i wyłączenia Smarta w Twoich ofertach, a to z kolei wyłączyło by Cię z wielu wyników wyszukiwania i przystopowało sprzedaż. Warto, żebyś o tym pomyślała przed zwróceniem kupującej jej pieniędzy.
@Client:109199213 napisał(a):
Witaj, @Tucha1994.
Prawo do potrącenia konsumentowi części zwrotu z tytułu zmniejszenia wartości rzeczy przysługuje przedsiębiorcom, a Ty, zdaje się, sprzedajesz z konta prywatnego (w Częstochowie nie ma zbyt wielu manufaktur robiących stojaki na telefony i słuchawki).
Jeśli założyć, że masz teraz 100% poleceń od 65 kupujących, to każda negatywna opinia bardzo by Cię przybliżyła do utraty jakości sprzedaży i wyłączenia Smarta w Twoich ofertach, a to z kolei wyłączyło by Cię z wielu wyników wyszukiwania i przystopowało sprzedaż. Warto, żebyś o tym pomyślała przed zwróceniem kupującej jej pieniędzy.
@Client:109199213 to są absurdy regulaminu i działania na allegro.
Działając zgodnie z prawem i wybierając najuczciwsze rozwiazanie narażasz się na problemy.
W tej konkretnej sytuacji przy takiej ilości komentarzy nie ma ryzyka utraty smarta, wystarczy 98% w komentarzach
..a negatywa i tak można otrzymać nawet zwracając pełną kwotę
@Tucha1994 czy sprzedajesz jako firma czy prywatnie ??? Czy to jest zwrot konsumencki czy reklamacja bo się urwało podczas użytkowania ???
Osoba prywatna i zwrot konsumencki.