anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrócony używany przedmiot

MAMY ROZWIĄZANIE!
Tucha1994
#8 Zapaleniec#

Sprzedaję ręcznie robione stojaki na słuchawki i telefon. Dzisiaj otrzymałam zwrot od kupującej po 2tyg. Widać że stojak na słuchawki był używany, ponieważ posiada otarcia i rysy,a stojak na telefon ma urwaną podstawkę. 

Co zrobić ze zwrotem kosztów? Mogę pomniejszyć go o 30%, proporcjonalnie do strat? A co jeśli kupująca będzie szła w zaparte że chce 100%? 

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32
kostas11
#21 Demiurg#

@Tucha1994 jak sprzedałeś jako osoba prywatna to nie jest to zwrot konsumencki bo nie ma tu relacji B2C 😞  więc z potrąceń nici bo nie podlegacie pod Ustawę Konsumencką 😞

Czy oby na pewno kupujący chciał zwrócić czy reklamować ??? bo zwrotu nie musisz przyjmować jako osoba prywatna 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów
Tucha1994
#8 Zapaleniec#

Kupująca po prostu zwróciła, nawet nie napisała wcześniej żadnej wiadomości o uszkodzeniach. Co w takim razie miałabym teraz zrobić? Odsyłać jej to i szarpać się z nią na dyskusji którą pewnie założyłaby przez allegro..😪

oznacz moderatorów
ALL-DA
#13 Ambasador#

@Tucha1994

Decyzja należy do Ciebie,

dyskusją się nie musisz przejmować, odpowiadaj tylko w terminie. Postępując zgodnie z przepisami nawet jakby kupujący zakończył jako nierozstrzygniętą to możesz domagać się zmiany statusu.


Jeśli nie chcesz przyjmować to tylko dopytaj jakim tytułem był dokonany zwrot.
W przypadku reklamacji pilnuj by udzielić odpowiedzi w ustawowym terminie.
Roszczenia możesz uznać albo odrzucić, przyjmując reklamację pokrywasz też ewentualne koszty odesłania towaru w ramach reklamacji (tak jest przy firmach, czy koszty przesyłki zwracasz jako osoba prywatna sprawdź/dopytaj)

 

oznacz moderatorów
Tucha1994
#8 Zapaleniec#

Rozumiem. Mam tylko pytanie, jeśli chciałabym wyłączyć możliwości zwrotu to automatycznie strace wysyłki smart? 

oznacz moderatorów
ALL-DA
#13 Ambasador#

@Tucha1994  napisał(a):

Rozumiem. Mam tylko pytanie, jeśli chciałabym wyłączyć możliwości zwrotu to automatycznie strace wysyłki smart? 


@Tucha1994 Dlaczego chcesz wyłączać możliwość zwrotu?


Zwrot może być tytułem reklamacji nie odstąpienia.
Kupujący płacąc za smarta będzie miał możliwość odesłania towaru ale zgodnie z Twoimi warunkami.


Wydaje się mi że wystarczy określić warunki zwrotów by mieć SMART a jako osoba sprzedająca prywatnie możesz przykładowo zaznaczy że zwroty w ramach odstąpień przyjmujesz tylko po wcześniejszym uzgodnieniu.
Upewnij się ale chyba tak jest, wątpię by allegro wymuszało przyjmowanie zwrotów jak firma prywatnie sprzedającym jeśli chcesz mieć smart.

oznacz moderatorów
vonNogay
#16 Inspirator#

@ALL-DA nie ma tak dobrze, włączenie smarta wiąże się z uzupełnieniem zakładki "Zwroty", a więc jeśli ma smarta to musi przyjmować zwroty nawet jako osoba prywatna, było to już wyjaśniane na tym forum przez moderatorki.

oznacz moderatorów
ALL-DA
#13 Ambasador#

@vonNogay  napisał(a):

@ALL-DA nie ma tak dobrze, włączenie smarta wiąże się z uzupełnieniem zakładki "Zwroty", a więc jeśli ma smarta to musi przyjmować zwroty nawet jako osoba prywatna, było to już wyjaśniane na tym forum przez moderatorki.


@vonNogay literalnie uzupełnienie zakładki nie jest równoznaczne ze zobligowaniem się do przyjmowania odstąpień tylko określeniem warunków zwrotu.
Jak to w praktyce wygląda nie wiem bo nie sprawdzałem, na stronie informacyjnej nie podają takich informacji.
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/kategoria/allegro-smart#co-zrobic-aby-twoje-oferty-byly-oznaczo... 

..a jeśli portal znowuż coś narzuca lub nie informuje w sposób prawidłowy to może naraża się na kolejne kary od UOKIK.

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Tucha1994  "... automatycznie strace wysyłki smart? "

Więc  widzę że wreszcie zaczynasz myśleć  logicznie.  Oczywiście masz rację, możesz nie przyjąć zwrotu, możesz potrącić jakiś procent  tylko przemyśl co zyskasz a  ile stracisz.

Nie wiem ile ten stojak jest wart, ale załóżmy że około 50 zł (drogo, ja bym tyle nie dał)

Zyskasz potrącenie około 15 zł. W zamian masz zagwarantowany negatywny komentarz, dyskusję, ryzykujesz utratę smarta, spadek jakości, a w przypadku dyskusji i  wypłaty Protect nawet blokadę konta.

Zostanie ci tylko poczucie że miałeś rację no i te cenne 15 zł.

Szczęśliwego Nowego Roku życzę dla wszystkich biorących udział w dyskusji.

 

oznacz moderatorów
ALL-DA
#13 Ambasador#

@br.  napisał(a):

@Tucha1994  "... automatycznie strace wysyłki smart? "

Więc  widzę że wreszcie zaczynasz myśleć  logicznie.  Oczywiście masz rację, możesz nie przyjąć zwrotu, możesz potrącić jakiś procent  tylko przemyśl co zyskasz a  ile stracisz.

Nie wiem ile ten stojak jest wart, ale załóżmy że około 50 zł (drogo, ja bym tyle nie dał)

Zyskasz potrącenie około 15 zł. W zamian masz zagwarantowany negatywny komentarz, dyskusję, ryzykujesz utratę smarta, spadek jakości, a w przypadku dyskusji i  wypłaty Protect nawet blokadę konta.

Zostanie ci tylko poczucie że miałeś rację no i te cenne 15 zł.

Szczęśliwego Nowego Roku życzę dla wszystkich biorących udział w dyskusji.

 


@br. Naprawdę uważasz ze warto "sprzedawać"  się dla kilku złotych i pokazywać miękki kręgosłup moralny?

Skoro ktoś zniszczony towar zwraca w ramach odstąpienia to chyba rozumie że nie zasługuje by zwracać mu pełną kwotę.
Jak będzie normalnym klientem to zrozumie  to i nie będzie wystawiał negatywa.
Jeśli nie to nie zasługiwałby by iść mu na rękę a przy takim charakterze klienta to i gwarancji że nie będzie obniżał oceny też nie ma.

@br. sugerowanym przez Ciebie podejściem podkręcamy tylko roszczeniowość i dostosowujemy się do "patologii".
@br. Nie jestem zwolennikiem Twojego podejścia, wole podchodzić adekwatnie do sytuacji a nie przez pryzmat ewentualnej opłacalności ..ale każdy sam wybiera i ocenia na co sobie może w swojej sytuacji pozwolić.

Dodam że nie ma co straszyć allegro protect bo nie ma podstaw się go obawiać jeśli postępujemy zgodnie z prawem nawet jak naliczą sprzedawcy koszty wypłaconej rekompensaty to i tak można wymusić by zwrócili.

Przykładem niech będzie
https://spolecznosc.allegro.pl/t5/zaawansowani-sprzedawcy/allegro-bezpodstawnie-obci%C4%85%C5%BCy%C5... 

@Tucha1994 sprawdź jeszcze czy zwrot był smartem i czy w ustawieniach zwrotu przy ofercie miałeś podaną informacje że zezwalasz na odstąpienia
to trochę zmieni sytuację bo wtedy mimo iż ustawowo nie miałeś takiego obowiązku to jednak dałeś taką opcję i niestety jeśli odstąpienie było terminowe to przyjąć według mnie będziesz musiał.
Inaczej narazisz się na ewentualne konsekwencje ze strony allegro.

Zmniejszyć kwotę zwrotu za utratę wartości nadal będziesz mógł.

 

Szczęśliwego nowego i samych udanych transakcji kupującym i sprzedającym 🙂

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@ALL-DA  " Naprawdę uważasz ze warto "sprzedawać" się dla kilku złotych i pokazywać miękki kręgosłup moralny?"

Nie to całkowite nieporozumienie,  tutaj nie chodzi o kręgosłup moralny,  ja usiłuję wytłumaczyć  szanownemu producentowi-sprzedawcy że nie jest najważniejszym kto ma rację, lecz najważniejszym jest  podejście do klienta.

Według mojej opinii powinien raczej przeprosić klientkę że stojak nie spełnił jej oczekiwań i obiecać że jeśli wykona kolejne zakupy na pewno będzie zadowolona.

Takiego traktowania klientów oczekują kupujący, daje też temu wyraz Allegro poprzez wprowadzanie  różnych metod dyscyplinowania sprzedających,  bywa że nie zawsze w sposób zrozumiały i akceptowalny, ale to inny temat.

Oczywiście że  wszyscy macie rację,  bardzo konsekwentnie  napuszczacie  autora wątku,  tak, tak, najważniejszy jest kręgosłup.  A przy okazji: - mniej sprzedających - mniejsza konkurencja.

Jeszcze raz Szczęśliwego Nowego Roku, wiecej w tym wątku  pisał nie będę.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
mikeza
#20 Guru#

minąłeś się z powołaniem, aplikuj na jakiegoś konsultanta allegro, oni potrzebują tam takich "zadowalaczy klientów" 😂🤣

a tak na serio, na im więcej pozwala się klientom, tym więcej chcą. Najpierw zwróci lekko używane, potem uszkodzone, na koniec nic nie odda i jeszcze wyrwie coś z POK. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, to widać na każdym kroku. Szanować się trzeba, ale sens jest wtedy kiedy działa to w obydwie strony.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów
ALL-DA
#13 Ambasador#

@br.  napisał(a):

@ALL-DA  " Naprawdę uważasz ze warto "sprzedawać" się dla kilku złotych i pokazywać miękki kręgosłup moralny?"

Nie to całkowite nieporozumienie,  tutaj nie chodzi o kręgosłup moralny,  ja usiłuję wytłumaczyć  szanownemu producentowi-sprzedawcy że nie jest najważniejszym kto ma rację, lecz najważniejszym jest  podejście do klienta.

Według mojej opinii powinien raczej przeprosić klientkę że stojak nie spełnił jej oczekiwań i obiecać że jeśli wykona kolejne zakupy na pewno będzie zadowolona.

Takiego traktowania klientów oczekują kupujący, daje też temu wyraz Allegro poprzez wprowadzanie  różnych metod dyscyplinowania sprzedających,  bywa że nie zawsze w sposób zrozumiały i akceptowalny, ale to inny temat.

Oczywiście że  wszyscy macie rację,  bardzo konsekwentnie  napuszczacie  autora wątku,  tak, tak, najważniejszy jest kręgosłup.  A przy okazji: - mniej sprzedających - mniejsza konkurencja.

Jeszcze raz Szczęśliwego Nowego Roku, wiecej w tym wątku  pisał nie będę.

Pozdrawiam


@br. Transakcja na allegro to umowa miedzy dwiema strona gdzie kupujący i sprzedający powinni traktować się poważnie i z szacunkiem.

@br. Zwracanie uszkodzonego towary porysowanego z oderwaną podstawą uważasz za traktowanie z szacunkiem?

Nikogo nie napuszczam tylko wyrażam swoje zdanie. Staram się traktować każdą sprawę adekwatnie do sytuacji a nie na siłę zadowalać takiego kupującego który nie taktuje mnie z szacunkiem, nawiasem działoby się to kosztem innych kupujących (w końcu branie w koszty wiąże się z tym że te pieniądze trzeba zarobić i płaca za to inni kupujący)

To Ty niepotrzebnie straszyłeś allegro protectami itd


Zgadzam się z @mikeza że niema powodu przejmować się na zapas i tak na większość decyzji kupujących nie mamy wpływu, nie wiemy z kim mamy do czynienia i jak postąpi.


Najlepiej jest robić swoje dobrze, znać przepisy które ciebie dotyczą, postępować w zgodzie z sobą i zbytnio się nie przejmować.

Skoro Ty @br. masz inną filozofię ok Twój wybór ja się z nią generalnie nie zgadzam ..choć przyznaję też że czasami warto iść na kompromis i nie ma co tracić energii i walić głową w mur. To oczywiste, z tym ze robię to dla swojego świętego spokoju a nie idei uszczęśliwiania takich kupujących, co jak mi się wydaje sugerujesz.

Tej insynuacji
"tak, tak, najważniejszy jest kręgosłup.  A przy okazji: - mniej sprzedających - mniejsza konkurencja."

nie będę już komentował.

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
mikeza
#20 Guru#

co to znaczy, w zamian masz zagwarantowany negatyw ? tak się składa, że mojej ostatniej dyskusji, gdzie zwróciłem 10% wartości produktu jakoś negatywa nie dostałem, ale za to w między czasie wpadły jakieś od klientów którzy nawet nie wiedzieli za co je wystawiają.

negatywa można dostać za to, że kupujący miał gorszy dzień i wstał lewą nogą. Jakbym miał tak płaszczyć się przed klientami, to już lepiej zwinąć biznes i zabrać się za coś innego.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów